ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در یونان

رشته بینایی سنجی در یونان

تحصیل رشته بینایی سنجی در یونان به دانشجویان فرصت می دهد تا یک مدرک معتبر از یک دانشگاه رسمی در کشوری از حوزه شنگن را به دست آورند. یونان یکی از قدیمی ترین مراکز علمی در جهان است و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از مناسب ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل معرفی کرد. نظام آموزشی یونان متفاوت از نظام آموزشی موجود در سایر کشورهای حوزه شنگن است و از سیستم بلونیا پیروی نمی کند. همین مسئله خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که دانشجویان در طول دوره اقامت خود در این کشور با آن روبرو خواهند شد.

در رشته بینایی سنجی، دانشگاه های این کشور موفق شده اند تا جایگاه نسبتا مناسبی را در اختیار داشته باشند و افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند، می توانند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده و در مسیر مهاجرت به این کشور قرار گیرند. بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور صرفا به زبان هلنی ارائه می شوند و این خود متقاضیان را مستلزم می کند که پیش از اقدامات لازم برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در این کشور، تحقیقات گسترده تری را در رابطه با انتخاب دانشگاه خود انجام دهند. به منظور ارائه برخی از مهم ترین اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل در رشته بینایی سنجی در یونان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این موضوع را مورد بررسی خود قرار خواهند داد.

  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
  • آیا دانشگاه های یونان در این رشته اعتبار کافی را در اختیار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در یونان، در اتحادیه اروپا اقامت به دست آورد؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در یونان

یونان را نمی توان به عنوان مقصدی درجه یک برای تحصیل پزشکی معرفی کرد اما در رشته بینایی سنجی، برخی از دانشگاه های این کشور توانسته اند جایگاه نسبتا مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که یونان می تواند برای بسیاری از افراد بخصوص افرادی که رزومه سطح عالی در اختیار ندارند، یک گزینه ایده آل و البته ارزان قیمت باشد.

دانشگاه سرته به عنوان برترین مرکز آموزشی یونان در رشته بینایی سنجی شناخته می شود و رتبه 72 اروپا و همچنین 209 جهان را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم بهترین ها در رشته بینایی سنجی، دانشگاه ارسطو قرار گرفته است که رتبه 278 جهانی را به خود اختصاص داده و از جمله 100 دانشگاه برتر اروپایی در این رشته است. دانشگاه ملی کاپودیسترین آتن نیز با قرار گرفتن در رتبه 325 جهان، از دیگر دانشگاه های شناخته شده یونان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی است.

همه افرادی که قصد تحصیل پزشکی در یونان را دارند، باید دیپلم 12 ساله خود را در اختیار داشته باشند و تسلط به زبان انگلیسی یا هلنی نیز برای آن ها یک الزام دیگر است. بدون دسترسی به این دو مدرک، تحصیل در یونان برای آن ها میسر نخواهد بود.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در یونان

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در یونان

آنچه یونان را از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر جدا می کند، هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی است. بسیاری از کشورهای اروپایی شهریه های سنگینی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند اما در یونان شرایطی متفاوت حکم فرما است و افراد می توانند با مبلغی بسیار کم حتی در رشته ای مانند بینایی سنجی به ادامه تحصیل بپردازند.

شهریه تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور کمتر از 3000€ (یورو) در سال است و به همین دلیل است که می توان این کشور را در دسته کشورهایی قرار داد که بدون نیاز به بورسیه تحصیلی نیز می توان در آن مشغول به کار شد. هزینه زندگی در یونان نیز بسیار مناسب است تا جایی که دانشجویان بسیاری بدون کار کردن در این کشور می توانند هزینه های زندگی خود را به صورت کامل پرداخت کنند.

در گراف زیر می توان اطلاعاتی دقیق در رابطه با هزینه های احتمالی یک سال تحصیل در رشته بینایی سنجی در یونان به دست آورد.

هزینه های احتمالی یک سال تحصیل در رشته بینایی سنجی در یونان

در بسیاری از کشورهای جهان، این مبلغ برای تامین شهریه دانشگاه نیز بسیار اندک است.

شرایط کار یک اپتومتریست در یونان

افرادی که مدرک تحصیلی خود را در یونان دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که برای ادامه تحصیل یا کار، در این کشور اقامت به دست آورند و از این طریق می توان گفت که آن ها فرایندی مثبت را پیش روی خود خواهند داشت. با این حال یک اپتومتریست در این کشور تنها 4990€ (یورو) در ماه به صورت میانگین حقوق دریافت می کند و به همین دلیل است که می تواند زندگی بسیار مناسبی در همین کشور داشته باشد اما متوسط درآمد آن ها در این شغل به نسبت اکثر کشورهای پیشرفته جهان بسیار اندک است.

به طور کلی شرایط کار در یونان تا حد زیادی با استانداردهای جهانی فاصله دارد و به همین دلیل نمی توان توصیه کرد که در این کشور به تحصیل و زندگی پرداخت. در این راستا، توصیه می کنیم که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مسیر رسیدن به بهترین کشورهای جهان همراهی و راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *