ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در اسپانیا

رشته بیهوشی در اسپانیا

رشته بیهوشی در اسپانیا بین ایرانی ها کم طرفدار است چرا که تقریبا همه می دانند این کشور برای برخی ملیت ها ویزا صادر نمی کند. با این حال به طور کلی بین بیشتر کشورهای دنیا، اسپانیا یک انتخاب محبوب برای دانشجویان خارجی است که به دنبال تحصیلات دانشگاهی با کیفیت بالا با قیمت بسیار مناسب هستند. در سال 2022 این کشور اروپای غربی گزینه های تحصیلی بسیاری را برای لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است و دلیل خوبی هم دارد. اسپانیا که در شبه جزیره ایبری قرار دارد و با فرانسه و پرتغال هم مرز است، کشوری زیبا با تاریخ طولانی و فرهنگ غنی است که به خاطر معماری، غذا و آب و هوای فوق العاده اش شناخته شده و از تعدادی منطقه نیمه خودمختار تشکیل شده که هر کدام دارای فرهنگ متمایز و زبان محلی هستند.

در اسپانیا، می توانید هر منظره ای از سواحل گرفته تا کوه های مرتفع، با آب و هوای مناسب پیدا کنید؛ همچنین دانشگاه های تاریخی و مدرنی برای انتخاب در شهرهای بزرگ و کوچک در هر نقطه از کشور وجود دارد. در 2022 تعداد زیادی دانشگاه در اسپانیا وجود دارد که بسیاری از آنها در سطح بین المللی شهرت زیادی دارند و در رتبه بندی های بین المللی رتبه بالایی دارند. اگرچه اکثر دانشگاه‌های اسپانیا بر تدریس به زبان اسپانیایی تمرکز می‌کنند، اما این روند به سمت برنامه‌های تحصیلی بیشتری که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، اشاره دارد؛ با این حال ورود به بازار کار مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است. با وجود سختی های اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت ارائه یکسری از اطلاعات راجع به این کشور مقاله ذیل را ارائه کرده اند.

درباره تحصیل رشته بیهوشی در اسپانیا در سال 2022

برخی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های دولتی اسپانیا در سال 2022 برای رشته بیهوشی شامل دانشگاه بارسلونا، دانشگاه Complutense مادرید و Universidad Autónoma de Madrid  هستند. حتی اگر به فکر گرفتن مدرک بازرگانی هستید، اسپانیا ممکن است مکان مناسبی برای شما باشد: اسپانیا خانه بسیاری از مدارس عالی کسب و کار است، از جمله 3 مدرسه از 10 مدرسه تجاری برتر اروپا که در اسپانیا واقع شده اند: IESE Business School، IE Business School و Esade. در واقع برای بسیاری از رشته های مطرح، امروزه اسپانیا دوره های تحصیلی خوب و ارزان قیمتی را ارائه می نماید.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا را می توان به دو بخش عمده تقسیم نمود:

  • شهریه دانشگاه های اسپانیا
  • هزینه زندگی در اسپانیا

شهریه دانشگاه های دولتی اسپانیا برای رشته بیهوشی به شرح ذیل می باشد:

  • برای دانشجویان اتحادیه اروپا: رایگان
  • برای غیر اروپایی ها: سالی حدودا 1280€ (یورو)

البته در دانشگاه های خصوصی اسپانیا که امکان تحصیل رشته بیهوشی به زبان انگلیسی هم فراهم است، دانشجویان باید هزینه های بسیار بیشتری پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه های خصوصی اسپانیا چه برای اروپایی ها و چه برای دانشجویان بین المللی یکسان است و با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشند. به طور کلی دانشجویان رشته بیهوشی در دانشگاه های خصوصی اسپانیا می توانند با پرداخت بین 8500€ تا 11000€ (یورو) در سال تحصیل نمایند.

بخش دیگر هزینه ها نیز همان طور که اشاره شد، هزینه زندگی در اسپانیا است که بسیار کم تر از کشورهایی مثل سوئیس، اتریش، دانمارک، نروژ و غیره می باشد. برای زندگی در اسپانیا دانشجویان می توانند با پرداخت ماهانه 650€ تا 900€ (یورو) حتی در شهرهای بزرگی مثل بارسلون و مادرید زندگی کنند. البته لازمه آن این است که:

  • در خوابگاه های دولتی اقامت داشته باشند.
  • آپارتمان خود را مشترکا با دانشجو یا دانشجویان دیگری اجاره کنند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسپانیا

بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در اسپانیا

از آن جایی که نرخ بیکاری در اسپانیا بالای 17% است و کاریابی در این کشور مساعد نیست، انتخاب هوشمندانه رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل اهمیت زیادی دارد. رشته بیهوشی از جمله رشته هایی است که جایگاه شغلی خیلی خوبی در اسپانیا دارد. موقعیت های شغلی و سطح درآمد رشته بیهوشی در اسپانیا خوب است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند اگر به زبان اسپانیایی مسلط باشند، بلافاصله مشغول به کار در بیمارستان ها شوند. البته یکی از اساسی ترین شرط های آن همانطور که گفته شد، اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح اسپانیا می باشد. از جمله بهترین دانشگاه های اسپانیا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته بیهوشیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
Pompeu Fabra University156248
Autonomous University of Barcelona170209
University of Barcelona193168
University of Navarra251266
Autonomous University of Madrid301207
Blanquerna – Universitat Ramon Llull401601
University of Valencia401571

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاهی در اسپانیا، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که همانطور که در مقدمه اشاره شد، برای ایرانی ها به سختی صادر می گردد. از جمله مدارک مورد نیاز سفارت اسپانیا برای صدور ویزای تحصیلی در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر (از تاریخ درخواست تا پایان اقامت مورد نظر در اسپانیا)
  • کپی پاسپورت
  • عکس های گذرنامه اخیر (2 قطعه)
  • ویزای اقامت (نسخه اصلی)
  • گواهی بیمه سلامت
  • بلیط هواپیما
  • صورت حساب جاری بانکی (نامه تمکن مالی)

کار با رشته بیهوشی در اسپانیا

به منظور اثبات این موضوع که درآمد رشته بیهوشی در اسپانیا خوب است، نمودار ذیل مطابق اطلاعات سال 2022 سایت salary explorer تقدیم می گردد:

درآمد رشته بیهوشی در اسپانیا

در واقع متوسط درآمد کسی که رشته بیهوشی را در دانشگاه تحصیل کرده است در اسپانیا ماهانه 9260€ (یورو) است. یعنی مجموع کسانی که در این رشته در اسپانیا کار می کنند نیمی از آن ها کم تر از 9260€ (یورو) و نیمی دیگر بیشتر از 9260€ (یورو) درآمد ماهانه دارند. با در نظر گرفتن میزان هزینه زندگی در اسپانیا که پیش تر مشخص شد، معلوم می گردد که زندگی و کار در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. در این مقاله در خصوص رشته بیهوشی در اسپانیا از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *