ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در انگلستان

رشته بیهوشی در انگلستان

علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در انگلستان می توانند در بهترین دانشگاه های این کشور در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. انگلستان به طور مداوم در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی عملکرد خوبی دارد و به خاطر آموزش با کیفیت بالا و تحقیقات پیشروی خود در جهان شهرت دارد. در کنار توسعه مهارت های تحصیلی، دانش آکادمیک و مهارت های زبان انگلیسی، تحصیلات دانشجویان در این کشور در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود. در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در انگلستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته بیهوشی در انگلستان کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیهوشی در انگلستان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در رشته بیهوشی در انگلستان چه رقمی است؟

همچنین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بخش آخر مقاله به معرفی زبان و فرهنگ انگلستان به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در انگلستان

جدول زیر 20 مورد اول از 47 دانشگاه برتر در انگلستان برای تحصیل در رشته بیهوشی را بر اساس معرفی وب سایت edurank نشان می دهد. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در این زمینه رتبه بندی گردیده اند.

دانشگاهشهررتبه در انگلستانرتبه در پادشاهی متحده (UK)رتبه در اروپا
دانشگاه کمبریجکمبریج114
کالج دانشگاهی لندنلندن227
دانشگاه آکسفوردآکسفورد3310
امپریال کالج لندنلندن4416
دانشگاه ناتینگامناتینگام5517
دانشگاه برستولبریستول6722
دانشگاه منچسترمنچستر7830
کالج کینگز لندنلندن8935
دانشگاه لیورپوللیورپول91043
دانشگاه بیرمنگامبیرمنگام101357
دانشگاه لندنلندن111458
دانشگاه لیچسترلیچستر121564
دانشگاه نیوکاسلنیوکاسل آپون تاین131671
دانشگاه Queen Mary لندنلندن141982
دانشگاه لیدزلیدز152085
دانشگاه شفیلدشفیلد162190
دانشگاه دورهامدورهام172299
دانشگاه ساوت همپتونساوت همپتون1824114
کالج دامپزشکی سلطنتی، دانشگاه لندنلندن1925116
دانشگاه سالفوردسالفورد2027145

وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در انگلستان

متخصصان بیهوشی در انگلستان معمولاً ماهانه حدود 18600GBP (پوند انگلیس) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور پیشرفته اروپایی بین 9100GBP (کم ترین) تا 2900GBP (بیش ترین) (پوند انگلیس) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در کشور انگلستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در انگلستان

نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در انگلستان را نمایش می دهد:

میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در انگلستان

همان طور که ملاحظه می شود هرچه تجربه متخصصان بیهوشی بیش تر می شود حقوق آن ها نیز بیش تر می گردد. به عنوان مثال، یک متخصص بیهوشی با کم تر از دو سال تجربه در انگلستان تقریبا 129000GBP (پوند انگلیس) در سال درآمد دارد، در حالی که یک متخصص بیهوشی با بین دو تا پنج سال در این کشور در حدود 166000GPB (پوند انگلیس) در سال درآمد کسب می کند (یعنی 29% بیش تر). و یک متخصص بیهوشی با بین 5 تا 10 سال 230000GBP (پوند انگلیس) در سال حقوق می گیرد؛ این یعنی 38% بیش تر از یک متخصص بیهوشی با دو تا پنج سال تجربه.

همچنین، نمودار زیر مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی در انگلستان با توجه به جنسیت آن ها را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی مرد و زن در انگلستان

نمودار فوق نشان می دهد که متخصصان بیهوشی مرد در انگلستان به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد کسب می نمایند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته بیهوشی در انگلستان

دانشجویان اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت هزینه های مشابه با دانشجویان انگلیسی (محلی) هستند. هزینه تحصیل به 9250GBP (پوند انگلیس) در سال محدود شده است و 76% موسسات کل مبلغ را دریافت می کنند.

دانشجویان بین المللی (اتباع غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا) هزینه های بین المللی یکسانی را در سراسر پادشاهی متحده (UK) که انگلستانت بخشی از آن است، پرداخت می کنند. این هزینه ها بیش تر از دانشجویان محلی و اتحادیه اروپا است.

به طور کلی، برنامه های کارشناسی در علوم انسانی یا اجتماعی می تواند از 10000GBP تا 17000GBP (پوند انگلیس)، برنامه های علوم یا مهندسی از 10000GBP تا 20000GBP (پوند انگلیس) و برنامه های بالینی تا 38000GBP (پوند انگلیس) متغیر باشد.

هزینه ها ممکن است حتی تا سطوح بالاتر نیز نوسان داشته باشد و هزینه های تحصیل برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسته به موسسه و برنامه تحصیلی متفاوت است. در حالی که هزینه های تحصیل در انگلستان نسبت به سایر نقاط جهان بالاتر است، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که برنامه های کارشناسی در انگلستان به طور کلی 3 سال (به جای 4) و اکثر برنامه های کارشناسی ارشد یک سال (به جای 2 سال) طول می کشد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته بیهوشی در انگلستان

معرفی زبان و فرهنگ انگلستان به دانشجویان

فرهنگ انگلیسی شاید شبیه ترین به فرهنگ بریتانیایی به طور کلی باشد. همانند لیگ برتر انگلیس، این کشور تبدیل به یک دیگ ذوب همه چیزهای محلی و عجیب و غریب شده است. غذاهای سنتی مانند ماهی و چیپس اکنون در کنار غذاهای هندی، چینی و ایتالیایی مصرف می شود. این غذاها معمولاً توسط جوامع مهاجری تهیه می‌شوند که در انگلستان آنقدر تثبیت شده‌ اند که فرهنگ خرده‌ ای را برای خود تشکیل داده ‌اند. همانند زبان انگلیسی، موسیقی انگلیسی از ریتم آفریقایی-کارائیب گرفته تا رپ آسیای جنوبی نمونه‌برداری می‌کند، در حالی که ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی این کشور اکنون لهجه‌ هایی را از سراسر کشور و همچنین امپراتوری سابق پخش می ‌کنند.

فرهنگ انگلیسی میزبان طیف گسترده ای از چهره های مهم و رویدادهای فرهنگی است. چهره های مشهور ادبی از شکسپیر و چاسر تا دیکنز، دال و تالکین و اخیراً به ایشی گورو و رولینگ گسترش یافته اند. تئاتر انگلستان به عنوان بخشی از فرهنگ مدرن باقی مانده است. مکان های توریستی که باید حتما در انگلستان دید عبارتند از: استون هنج، تاور بریج، تیت مدرن، کاخ باکینگهام، هاید پارک، شارد، کلیسای وست مینستر، بیگ بن و خانه های پارلمان. حیوان ملی انگلستان شیر است، در حالی که گیاه ملی آن گل رز تودور است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بیهوشی در انگلستان هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *