ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در بلژیک

رشته بیهوشی در بلژیک

رشته بیهوشی در بلژیک علاقمندان زیادی دارد؛ چون یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا می باشد و دانشگاه های خوب نسبتا زیادی دارد. به طور متوسط، بودجه یک دانشجو می تواند بین 700€ تا 900€ (یورو) در ماه باشد و امکان کار ضمن تحصیل هم وجود دارد. به علاوه فرصت های بورسیه برای دانشجویان بین المللی نیز در دسترس است؛ البته ممکن است که با استفاده از این بورسیه های تحصیلی شما در بلژیک کاملا رایگان تحصیل کنید. به علاوه همان طور که اشاره شد امکان کار ضمن تحصیل در بلژیک هم وجود دارد که تامین کنند ماهانه 300€ تا 550€ (یورو) از هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور خواهد بود. در ضمن علاوه بر تامین هزینه های زندگی، کار ضمن تحصیل در بلژیک منجر به این میشود که فرد با بازار کار این کشور بیشتر آشنا شده و پس از فارغ التحصیلی هم راحت تر بتواند بیابد.

البته دانشجویان رشته بیهوشی در بلژیک این امکان را ندارند که با مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار ضمن تحصیل پاره وقت شوند. منتهی در شرایطی که برخی کشورها مثل ژاپن، آذربایجان و غیره کار دانشجویان خارجی را غیر مجاز دانسته اند همین نکته که در بلژیک، همه دانشجویان خارجی، حتی اگر خارج از منطقه اقتصادی اروپا باشند، می توانند در حین تحصیل کار کنند، مورد مثبتی است. لازم به ذکر است تنها شرایط این است که آنها باید در یک موسسه آموزش عالی در فدراسیون والونیا-بروکسل ثبت نام کرده و باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در بلژیک بیشتر توضیح داده شده است:

  • درآمد رشته بیهوشی در بلژیک چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در بلژیک چه میزان است؟
  • مهم ترین مدارک اخذ ویزای تحصیلی بلژیک کدام اند؟

درآمد رشته بیهوشی در بلژیک

از آن جایی که یکی از انگیزه های مهم برای بسیاری از دانشجویان قبل از انتخاب رشته، سطح درآمد و رفاه مالی آینده است، ابتدائا درآمد رشته بیهوشی بررسی شده است. در نتیجه کار در بلژیک با داشتن مدرک بیهوشی می توان حدودا به شرح ذیل درآمد کسب نمود:

درآمد رشته بیهوشی در بلژیک

فردی که به عنوان پزشک – بیهوشی در بلژیک کار می کند معمولاً حدود 21000€ در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 9680€ (کمترین) تا 33400€ (بالاترین) متغیر است. یک پزشک متخصص بیهوشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 11000€ در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 14700€ در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق 21700€ در ماه را به همراه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

علاوه بر این، پزشکان بیهوشی (بیهوشی) که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 26400€ در ماه دریافت می کنند که 22% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 28800€ در ماه است که 9% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از 20 سال سابقه حرفه ای دارند، ماهیانه 31200€ حقوق دریافت می کنند که 8% بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه است.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در بلژیک

تحصیل در بلژیک همان طور که اشاره شد، امکان اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را فراهم می کند، اما رایگان نیست. برای رشته بیهوشی در بلژیک افراد باید با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و تابعیت خود، شهریه های متفاوتی را به دانشگاه های بلژیک پرداخت نمایند. اما به طور کلی می توان حدود شهریه سالانه رشته بیهوشی در بلژیک را به طور کلی بین 800€ تا 6000€ (یورو) دانست که البته شهریه های پایین شامل غیر اروپایی ها نمی شود. در جدول ذیل برخی دوره های بیهوشی در دانشگاه های بلژیک معرفی شده اند:

نام دانشگاهدوره تحصیلیتعداد سال تحصیلشهریه سالانه (یورو)مهلت اپلای 2022
Catholic University of LouvainSpecialised Master in Anesthesia Intensive care54175€30 آوریل
Universite Libre De Bruxelles ULBSpecialized Master in Anesthesia Intensive Care3835€30 آوریل

هزینه زندگی در بلژیک را نیز باید به شهریه دانشگاه ها افزود که نسبت به اتریش، سوئیس، نروژ و غیره ارزان قیمت تر می باشد. هزینه های زندگی در بلژیک معمولا بین 700€ تا 950€ (یورو) در ماه متغیر است؛ البته در شهرهای بزرگ، ممکن است به بودجه بیشتری نیاز داشته باشید، اما این تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادات خرج کردن شما بستگی دارد. در اینجا چند نمونه از هزینه های متوسط ​​زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی بلژیک آورده شده است:

  • آنتورپ: بین 780€ تا 1230€ (یورو) در ماه
  • بروکسل: بین 890€ تا 1300€ (یورو) در ماه
  • جنس: بین 750€ تا 1200€ (یورو) در ماه
  • لوون: حدود 800€ و 1300€ (یورو) در ماه
  • لیژ: حدود 700€ و 1100€ (یورو) در ماه

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در بلژیک

اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

پس از تامین هزینه های لازم جهت زندگی و تحصیل در بلژیک، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. با ویزای تحصیلی امکان کار در بلژیک به صورت تمام وقت وجود ندارد و مهم ترین مدارک به منظور اخذ آن عبارت هستند از:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
  • پاسپورت شما با حداقل 12 ماه اعتبار هنگام ورود به بلژیک
  • اثبات اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود دارید، این باید هزینه های مراقبت های بهداشتی، زندگی، تحصیل و هزینه های بازگشت را پوشش دهد
  • گواهی پزشکی و غیره

از دیگر مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای تحصیلی بلژیک می توان به عکس پاسپورتی، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در بلژیک، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و پرداخت هزینه های سفارت اشاره نمود. در این مقاله راجع به رشته بیهوشی در بلژیک، هزینه های تحصیل و زندگی و غیره پرداخته شد. علاقمندان به تحصیل در بلژیک، آلمان، انگلیس، کانادا، هلند و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *