ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در سوئد

رشته بیهوشی در سوئد

رشته بیهوشی در سوئد خیلی پرطرفدار است؛ چرا که کشوری امن، با سطح علمی بالا و بازار کار فوق العاده برای علاقه مندان می باشد. با وجود اینکه سوئد آموزش رایگان را به دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا ارائه می دهد، آنها برای دانشجویان بین المللی که مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را دریافت می کنند، هزینه های شهریه بالایی دریافت می کنند. این کالج ها از ارزان ترین دانشگاه های سوئد هستند، اما به یاد داشته باشید، نرخ شهریه آنها در قیاس با فرانسه و اتریش بالاست.

جهان به طور فزاینده ای به هم متصل می شود و کسب و کارها به دنبال گسترش فراتر از مرزهای ملی و زبانی هستند، سوئد مکان خوبی برای یادگیری و توسعه مهارتهای زبان انگلیسی شما ارائه می دهد. با این حال، مزیت مهمی است که تجربه تحصیل در خارج از کشور در سوئد نیز بهترین فرصت برای یادگیری زبان سوئدی خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بیهوشی در سوئد توضیحاتی ارائه می گردد.

درباره تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد پرطرفدار است چون اکثر دانشگاه‌های سوئد دولتی هستند و برنامه‌های لیسانس و کارشناسی ارشد برای شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس رایگان است. در مورد برنامه های دکترا، آنها برای همه دانشجویان، صرف نظر از کشور مبدا، رایگان هستند. این موضوع سوئد را به یکی از مقاصد اروپایی گران‌تر برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرد؛ امروزه هزینه های تحصیل از 80000SEK (کرون سوئد) یعنی حدود 8000€ (یورو) در سال تا 190000SEK کرون حدود 19000€ (یورو) در سال بر اساس برنامه ای که در آن تحصیل می کنید و دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید متغیر است.

هنگامی که قصد دارید برای دانشگاه در سوئد درخواست دهید، تسلط به زبان انگلیسی یک شرط مهم برای پذیرش است؛ عموما تمامی آزمون های اصلی زبان انگلیسی پذیرفته می شوند: آیلتس آکادمیک، تافل، کمبریج و پیرسون PTE. در سال 2022 تقریباً 40 دانشگاه در سوئد واقع شده‌اند که بسیاری از آنها در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارند، مانند دانشگاه اوپسالا، دانشگاه لوند یا دانشگاه استکهلم. سوئد یکی از پیشگامان اروپایی برای تغییر تحصیل به زبان انگلیسی بوده است و 900 درجه عالی را برای انتخاب ارائه می دهد.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در سوئد

در سال 2022 آموزش عالی در سوئد یکی از بهترین ها در جهان است؛ کشور شمال اروپا دارای یک سیستم عالی است که بیشتر بر مطالعه گروهی و مستقل به جای سخنرانی تاکید دارد. آزادی و مسئولیت، ارزش های کلیدی هستند که از رشد دانش آموزان حمایت می کنند و تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دانشگاه ها و کالج های سوئد به طور مداوم در حال افزایش است و درصد پذیرفته شدگان بالای نصف است. اگر می خواهید یکی از آن دانشجویان باشید، ابتدا باید در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد اطلاعات بیشتری کسب کنید. در 2022 در دانشگاه‌های دولتی سوئد، دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا /EEA، سایر کشورهای شمال اروپا و سوئیس هستند، مجبور نیستند برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه بپردازند. دوره های دکترا برای همه دانشجویان بین المللی بدون در نظر گرفتن کشور مبدا رایگان است.

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا /EEA شهریه پرداخت می کنند. هزینه ها برای رشته بیهوشی 25500€ (یورو) در سال بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه متغیر است. بازرگانی و معماری برخی از گران ترین دوره ها هستند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA نیز باید هزینه درخواست دانشگاه را بپردازند که حدود 90€ (یورو) است و لازم به ذکر است که ممکن است بسته به موسسه متفاوت باشد. هزینه های زندگی برای دانشجویان در سوئد بالاتر از میانگین اروپایی است. در سال 2022 باید انتظار داشته باشید که بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه هزینه کنید.

میانگین هزینه های زندگی در این شهرهای دانشجویی در سوئد طی سال 2022 را بررسی کنید:

  • گوتنبرگ و استکهلم: حدود 1250€ (یورو) در ماه
  • لینکوپینگ و لوند: حدود 850€ (یورو) در ماه
  • اوپسالا: بین 750€ تا 1200€ (یورو) در ماه

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در سوئد

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در سوئد

بهترین دانشگاه های سوئد در سال 2022 برای رشته بیهوشی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های سوئد برای رشته بیهوشیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
Lund University11687
Uppsala University131124
Stockholm University176148
University of Gothenburg185180
Linköping University251329
Umea University351365

اخذ ویزای تحصیلی و کار در سوئد

دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA می توانند بدون نیاز به ویزا در سوئد تحصیل کنند، در واقع اگر از خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستید، ممکن است نیاز به دریافت ویزای دانشجویی داشته باشید. مدارک لازم عبارت هستند از: مدرک پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در سوئد، کپی مدارکی که نشان می دهد شما در سوئد بیمه درمانی دارید، صورت‌حساب بانکی که نشان می‌دهد بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارید و غیره.

سوئد خانه تعدادی از شرکت‌های موفق بین‌المللی است اما همچنین برخی از هیجان‌انگیزترین استارت‌آپ‌های سال‌های اخیرSkype یا Spotify را نیز در خود جای داده‌اند. بین المللی بودن چنین کارفرمایی و همچنین تسلط بالای زبان انگلیسی در میان سوئدی ها این امکان را برای فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط نسبتاً آسان می کند تا پا در بازار کار سوئد بگذارند، حتی زمانی که دانش آنها به زبان سوئدی محدود است. لازم به ذکر است که دولت سوئد همچنین تلاش هایی را برای کاهش تشریفات اداری برای اتباع خارجی که به دنبال پیوستن به نیروی کار محلی هستند، انجام داده است.

کار با رشته بیهوشی در سوئد

در نموداری که در ادامه ترسیم شده سطح درآمد کار در سوئد به طور خاص برای رشته بیهوشی بررسی می شود:

درآمد ماهیانه رشته بیهوشی در سوئد

از کجا می توانید حقوق بیشتری دریافت کنید، کار برای یک شرکت خصوصی یا برای دولت؟ کارمندان بخش دولتی در سوئد به طور متوسط ​​5 درصد بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود در تمام بخش ها درآمد دارند. پزشک – متخصصان بیهوشی در سوئد احتمالاً هر 16 ماه یکبار افزایش حقوق تقریباً 14 درصدی را مشاهده می کنند. میانگین افزایش سالانه ملی برای همه مشاغل مجموعاً 8% به کارمندان هر 16 ماه اعطا می شود. کشور سوئد با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت و بیش از 800 برنامه آموزشی مختلف، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در سال 2022 به شمار می آید. علاقمندان به رشته بیهوشی در سوئد، تحصیل در سوئد، کار ضمن تحصیل در سوئد و غیره می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *