ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در سوئیس

رشته بیهوشی در سوئیس

رشته بیهوشی در سوئیس خیلی پرطرفدار است، خصوصا بین دانشجویانی که تمکن مالی خوبی دارند و به این کشور علاقه مندند. چون سوئیس در کنار ایسلند، موناکو و نروژ، جزو گران ترین کشورهای دنیا است؛ مخصوصا اگر در شهرهایی مثل ژنو اقامت داشته باشید. برای اینکه بتوانید در یک موسسه سوئیسی تحصیل کنید، به مدرکی معادل “Matura” سوئیس نیاز دارید که یک مدرک عمومی ورودی آموزش عالی است. در سال 2022 سوئیس بیش از 3000 برنامه مدرک با 700 رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، بنابراین نیازی نیست نگران محدودیت های احتمالی باشید. شکی نیست که سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است؛ دانشگاه‌های در سطح جهانی این کشور که بیش از هشت میلیون نفر ساکن هستند، دانشجویان بالقوه بی‌شماری را که به دنبال آموزش عالی با کیفیت هستند، جذب می‌کنند.

به لطف تأثیرات کشورهای مجاور مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان، این کشور حسی واقعاً بین المللی دارد؛ به طوری که چهار زبان رسمی این کشور آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، رومانش (با تنها حدود 60000 گویشور امروزی) هستند. شما به طور منظم بسیاری از دانشگاه های سوئیس را در 100 دانشگاه برتر جهان مشاهده خواهید کرد که مهمترین آنها ETH زوریخ، EPFL، دانشگاه زوریخ و دانشگاه ژنو هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بیهوشی در سوئیس به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در سوئیس کدام اند؟
  • درآمد رشته بیهوشی در سوئیس چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در سوئیس به چه میزان می باشد؟

دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در سوئیس

ابتدائا بهتر است نگاهی کلی به شرایط کشور سوئیس انداخت:

آیتمتوضیحات
جمعیت8139600
واحد پولفرانک
برنامه های تحصیلی 2022330
رنکینگ کلی به لحاظ سطح علمی دانشگاه ها11
رتبه جهانی سوئیس6

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و چیزی که ابتدائا توجه هر دانشجویی را به خود جلب می کند، کیفیت تحصیل در سوئیس و سطح بالای دانشگاه های آن می باشد. از جمله بهترین دانشگاه های سوئیس در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته بیهوشیQS Ranking 2022THE Ranking 2022
Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne1440
University of Zurich7075
University of Bern101119
University of Basel138103
University of Lausanne176176
University of Geneva105197

در سال 2022 دانشگاه زوریخ با حدود 25000 دانشجو، بزرگترین موسسه آموزش عالی در این کشور است. شما می توانید از مجموعه ای از دوره ها از جمله علوم، حقوق، فلسفه، الهیات، پزشکی انتخاب کنید و بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد آنها از جمله بیهوشی، به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه ژنو که در سال 1559 تأسیس شد، سومین دانشگاه قدیمی سوئیس و همچنین سومین دانشگاه بزرگ با حدود 16000 دانشجو است. 40% دانشجویان این دانشگاه در سال 2022 بین المللی هستند.

دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در سوئیس

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپاست. این شهر به دلیل آموزش با استانداردهای بالا و تحقیقات پیشرو است، به این دلایل، برنامه های MBA و دکترا سوئیس در سراسر جهان مشهور و مورد قدردانی هستند. به عنوان یک مرکز تجاری اروپایی، جوانان نه تنها رویای تحصیل در اینجا را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود به دنبال شغلی در سوئیس نیز هستند. در اکثر کشورهای اروپایی، هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا از شهروندان منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا، بیشتر است؛ اما سوئیس یک استثنا است. در اینجا، شهریه در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آنها یکسان است. با این حال، در 2022 چند استثنا وجود دارد:

  • فریبورگ
  • لوسرن
  • نوشاتل
  • سنت گالن
  • لوگانو
  • زوریخ

در این دانشگاه ها می توانید با دو حالت مواجه شوید:

  • هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بالاتر است.
  • هزینه های تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی در مقایسه با شهریه دانشجویان ملی (سوئیسی) بالاتر است.

شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی سوئیس و هزینه زندگی

دانشگاه های دولتی سوئیس بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در مقایسه با هزینه هایی که توسط دانشگاه های بریتانیا یا ایالات متحده دریافت می شود مقرون به صرفه تر است. دانشجویان بین المللی که در یک برنامه تبادل به سوئیس می آیند هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. متوسط ​​هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس برای رشته بیهوشی به شرح ذیل است:

  • برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد: 3700€ (یورو) در سال
  • مدرک دکترا: 900€ (یورو) در سال

دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولا شهریه های بالاتری دارند که در رشته هایی مثل پزشکی و بیهوشی می تواند به 43000€ (یورو) در سال برسد. برخی از دانشگاه ها در صورتی که دانشجویان هنگام شروع برنامه تحصیلی تمام مبلغ را پرداخت کنند، تخفیف می دهند؛ برای برخی از مقاطع تحصیلی، شهریه بر اساس تعداد کل دروس یا واحدها محاسبه می شود. در 2022 زندگی در سوئیس گران است و مدیریت بودجه ماهانه خود بدون هیچ گونه مصالحه ای می تواند چالشی سخت باشد. شما باید یک بودجه متوسط ​​بین 1300€ تا 1700€ (یورو) در ماه برای پرداخت هزینه های اقامت، غذا، حمل و نقل، لوازم و فعالیت های اوقات فراغت داشته باشید البته ژنو و زوریخ گران ترین شهرها هستند و ممکن است به بودجه ای بیش از 1700€ (یورو) در ماه نیاز داشته باشید.

کار با رشته بیهوشی در سوئیس

برای رشته بیهوشی درآمد کار در سوئیس به شرح ذیل است:

درآمد سالانه رشته بیهوشی در سوئیس

همان طور که مشاهده می شود کسانی که از پس هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس بربیایند درنهایت به سطح بالای درآمدی دست پیدا می کنند. در این خصوص لازم به ذکر است که متوسط درآمد در سوئیس، برای تمامی مشاغل به طور کلی، از کل دنیا بالاتر است که نکته بسیار مثبتی به حساب می آید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته بیهوشی در سوئیس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *