ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

محبوبیت کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نزد مهاجران بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما کشورهای آفریقایی نیز می توانند مقصد مناسبی برای این افراد باشند. تحصیل رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی یکی از روش های اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد که امکان اقامت موقت در این کشور را به متقاضیان می دهد. در حال حاضر مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی بهترین و امن ترین روش برای متقاضیان بوده و افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی خود در کشور مقصد به کشورهای دیگری مهاجرت نموده و یا در همان کشور به اشتغال بپردازند. در راستای پاسخ به سوالات شما عزیزان در زمینه تحصیل در آفریقای جنوبی و رشته بیوتکنولوژی، همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تهیه مقاله زیر پرداخته اند. برخی از سوالات پاسخ داده شده در این مقاله عبارتند از:

  • مزایای مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی چه مواردی را در بر می گیرد؟
  • رشته بیوتکنولوژی چه جایگاهی در جهان علمی امروز دارد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • فرصت های شغلی موجود برای دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی کدامند؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از کشورهای جنوب قاره آفریقا و در سواحل اقیانوس اطلس و هند است. یکی از موارد قابل توجه در مورد کشور آفریقای جنوبی این است که این کشور سه پایتخت مجزا دارد؛ که عبارتند از پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین. با توجه به سرشماری های انجام گرفته در سال های اخیر، می توان گفت که آفریقای جنوبی چهارمین کشور پر جمعیت در میان آفریقای زیر صحرا به شمار می رود. درصد زیادی از جمعیت آفریقای جنوبی را جمعیت های دو رگه، اروپایی و هندی تشکیل می دهند. آفریقای جنوبی 19 زبان رسمی دارد که زبان انگلیسی زبان رایج در این کشور برای تجارت می باشد.

اطلاعاتی درباره آفریقای جنوبی
جمعیت59.6 میلیون نفر
وسعت1221037 کیلومتر مربع
پایتختپرتوریا، کیپ تاون، بلوم فونتین
بزرگترین شهرژوهانسبورگ
نوع حکومتجمهوری
شاخص توسعه انسانی0.705

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت آفریقای جنوبی بوده و همینطور از روش ها پر طرفدار می باشد. دانشگاه ها و مراکز آموزشی آفریقای جنوبی از اعتبار بالایی برخوردار بوده و گوناگونی بالایی دارند. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آفریقای حنوبی می تواننند با ارسال مدارک خود به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر، جهت اخذ پذیرش تحصیلی از مراکز موجود اقدام نمایند. رشته بیوتکنولوژی یکی از انواع رشته های ارائه شده در دانشگاه های آفریقای جنوبی می باشد و امکان تحصیل در این رشته در تمامی مقاطع برای متقاضیان وجود دارد. کمک هزینه های تحصیلی و مزایای گوناگونی از جمله مدرک معتبر در انتظار دانشجویان در آفریقای جنوبی بوده و این افراد می توانند پس از تحصیل خود در آفریقای جنوبی به اشتغال پرداخته و یا به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت نمایند. در ادامه به ذکر جزئیات بیشتری در این باره خواهیم پرداخت.

درباره رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

رشته بیوتکنولوژی یکی از رشته های زیر شاخه زیست شناسی بوده و به دلیل گستردگی و ارتباط آن با سایر علوم از جمله شیمی، فیزیک و ریاضیات، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. این رشته یکی از رشته های نوین بشمار می رود و طی سال های اخیر، جایگاه آن در دنیای علم مورد توجه عده زیادی از دانشمندان قرار گرفته است. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی، دانشگاه پرتوریا (University of Pretoria) می باشد که در پرتوریا واقع شده است. این دانشگاه رشته بیوتکنولوژی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داده و این دوره یک سال به طول می انجامد. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی، دانشگاه ژوهانسبورگ (University of Johannesburg) می باشد که در شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. این دانشگاه نیز رشته بیوتکنولوژی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داده و به زبان انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، تحصیل در آفریقای جنوبی هزینه کمتری را در بر داشته و افراد می توانند با تمکن مالی متوسط موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این مراکز گردند. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی، بازه ای مقارن با 800€ الی 4800€ (یورو) در سال را دربر می گیرد. شایان ذکر است که هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی، با توجه به مواردی از جمله زبان تحصیل، مقطع تحصیل و خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه، بازه های گوناگونی را شامل می شود. علیرغم مقرون به صرفه بودن تحصیل در آفریقای جنوبی، متقاضیان می توانند اقدام به اخذ کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور نمایند. کمک هزینه های مذکور تنها به دانشجویان ممتاز و دارای تمکن مالی ناکافی ارائه می گردند و افراد جهت اخذ این کمک هزینه ها باید مدارک کافی ارائه نمایند.

مقایسه هزینه تحصیل سالیانه رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی و اسپانیا

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در آفریقای جنوبی

یکی از مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی، امکان اشتغال هم زمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی می باشد؛ به این طریق، دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پرداخت نمایند. دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی می توانند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور به اشتغال در موقعیت های کاری مناسب پرداخته و ویزای کاری و اقامت موقت این کشور را از آن خود نمایند. از موقعیت های کاری مناسب برای متخصصین در زمینه بیوتکنولوژی، می توان موارد گوناگونی از جمله کار به عنوان کارشناس در آزمایشگاه های علمی اشاره نمود. هم چنین برخی افراد ادامه تحصیل و در نهایت وارد شدن به حوزه تدریس را انتخاب می نمایند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آفریقای جنوبی، می توانند همه روزه با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *