ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در بلژیک

رشته تخصص اطفال در بلژیک

اولین دلیل انتخاب رشته تخصص اطفال در بلژیک کیفیت عالی آموزش در این کشور است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از نظر تاریخی، شهرهای بلژیک مانند بروکسل، آنتورپ و بروژ نقش مهمی در پیشرفت ها و موفقیت های آکادمیک ایفا کرده اند. و این سنت امروزه در دانشگاه های مشهور این کشور ادامه دارد. برای کسانی که علاقه مند به پزشکی هستند، آنتورپ مکان مناسبی است. این شهر خانه دانشکده پزشکی دانشگاه آنتورپ است که دارای یک بیمارستان دانشگاهی عالی است که برای کسب تجربه عملی در طول تحصیل عالی می باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود دانشجویان تجربه خود در بلژیک را دوست داشته باشند این است که این کشور به خوبی با بقیه اروپا در ارتباط است. بروکسل – پایتخت بلژیک – قطارهای مستقیمی به پایتخت های دیگر مانند لندن، پاریس و آمستردام دارد. همچنین به عنوان یک فرد جوان (زیر 26 سال)، بلیط در هر کجای بلژیک به صورت 6.60€ (یورو) ثابت است. و البته سفر هوایی به بلژیک یا از بلژیک مشکلی ندارد. اگر دانشجویی عاشق سفر هست یا می‌خواهد در طول تحصیل بیش تر اروپا را کاوش کند، بلژیک ممکن است مکان مناسبی برای او باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص اطفال در بلژیک کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته تخصص اطفال در بلژیک چگونه است؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک کدامند؟

در پایان، کارشناسان موسسه به معرفی مختصر بلژیک به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص اطفال در بلژیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در بلژیکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه کاتولیک لووِن(کی یو لووِن)Leuven12582
دانشگاه آنتورپAntwerp258178
دانشگاه گنتGhent374221
دانشگاه آزاد بروکسلBrussels491259
دانشگاه لیژLiege597268
دانشگاه آزاد بروکسل – VUBBrussels6132369
موسسه پزشکی گرمسیری (ITM)Antwerp7136385
دانشگاه کاتولیک لوون (یو سی ال)Louvain-la-Neuve8151426
دانشگاه هاسلتHasselt9276899

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از Leuven، Antwerp، Ghent و Brussels.

حقوق متخصصان رشته تخصص اطفال در بلژیک

شخصی که به عنوان متخصص اطفال در بلژیک کار می کند معمولاً حدود 14400€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان اطفال در این کشور بین 7050€ (کم ترین) تا 22500€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان اطفال در بلژیک را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان اطفال در بلژیک

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان اطفال در بلژیک از 84600€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 269000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر تغییر میانگین حقوق متخصصان اطفال بر اساس تجربه در بلژیک را نمایش می دهد:

میانگین حقوق متخصصان اطفال بر اساس تجربه در بلژیک

مطابق نمودار فوق، به عنوان مثال، در بلژیک یک متخصص اطفال با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 100000€ (یورو) در سال درآمد دارد، در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 129000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 29% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از دو سال است.

نمودار زیر نیز مقایسه حقوق متخصصان اطفال بر اساس جنسیت در بلژیک را نشان می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان اطفال بر اساس جنسیت در بلژیک

اگرچه جنسیت نباید به ویژه در کشوری همچون بلژیک بر میزان دستمزد تاثیری داشته باشد، اما در واقع تاثیر دارد. نمودار فوق نشان می دهد که متخصصان اطفال مرد در بلژیک به طور متوسط 6% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک

علاوه بر کیفیت بالای آموزش، یکی دیگر از مواردی که بلژیک را منحصر به فرد می سازد زبان های آن است. این کشور خانه گروه های زبانی متعددی است که پر جمعیت ترین آن ها فرانسوی، هلندی و آلمانی هستند. اما در کنار این ها، انبوهی از زبان ها و گویش های دیگر نیز وجود دارد. از منظر تاریخی و زبانی، تحصیل در بلژیک یک معدن طلا است! روی دیگر این سکه زبانی این است که دانشجویان نه تنها می توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند بلکه همچنین می توانند با مانع زبانی مواجه نشوند زیرا بسیاری از مردم به خصوص در شهرهای بزرگ تر انگلیسی صحبت می کنند.

دلیل بعدی تحصیل در بلژیک، زندگی دانشجویی آن است! در این کشور، یافتن جاذبه ‌های فرهنگی مانند موزه ‌ها، گالری ‌های هنری، بازارهای روباز و سینما کار سختی نیست. همچنین، دانشگاه‌ ها و انجمن‌ های دانشجویی معمولاً انجمن ‌ها و باشگاه ‌هایی را برای دانشجویان سازماندهی می ‌کنند که می ‌تواند راهی عالی برای ملاقات با مردم باشد.

هزینه زندگی یکی دیگر از دلایل تحصیل در بلژیک است. دانشگاه های دولتی در این کشور نسبتا مقرون به صرفه هستند، با هزینه سالانه حدود 900€ (یورو) برای دانشجویان اروپایی. از نظر هزینه مسکن نیز دانشجویان در وضعیت خوبی قرار دارند. بلژیک گزینه‌های مسکن دانشجویی فراوان و با قیمت‌های مقرون به صرفه دارد. اگر کسی ترجیح می دهد مکانی را اجاره کند، این نیز یک گزینه است. اجاره ماهانه در شهرهای بلژیک مانند بروکسل، بروژ و آنتورپ نسبتاً مقرون به صرفه است. همچنین، هزینه هایی مانند غذا، تفریح و جاذبه های فرهنگی قیمت مناسبی دارند. اغلب اوقات، تخفیف های دانشجویی نیز می تواند مفید باشد.

دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک

معرفی مختصر بلژیک به دانشجویان

بلژیک کشوری در شمال غربی اروپاست و با کشورهای هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه می باشد. این کشور همچنین از سمت شمال غرب با دریای شمال همسایه است. بروکسل پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است. همچنین بروکسل یک شهر مهم اروپایی و جهانی نیز می باشد. شهرهای بزرگ دیگر بلژیک عبارتند از آنتورپ، گنت، شارلروا، لیژه، بروژ، نامور و لوون. بلژیک یک پادشاهی فدرال با سیستم پارلمانی است.

این کشور به سه منطقه بسیار خودمختار تقسیم می شود که یکی از آن ها بروکسل – منطقه پایتخت است که کوچک ترین و پرجمعیت ترین منطقه و همچنین غنی ترین منطقه از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص اطفال در بلژیک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در بلژیک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *