ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در قطر

رشته تخصص اطفال در قطر

برنامه رشته تخصص اطفال در قطر یا همان برنامه رزیدنسی حدود 5 تا 6 سال طول می کشد و باز کار فوق العاده ای دارد. دانشجویان پس از اتمام دوره مذکور و با اخذ مجوز کار حرفه ای می توانند مستقیما به بازار کار بسیار عالی این رشته در کشور قطر وارد شوند. اما این کار شروطی دارد که از آن جمله می توان به ارائه مدرک پایان دوره MBBS، مدرک زبان انگلیسی، سوابق کاری و تحصیلی و احتمالا مصاحبه اشاره کرد. ضمنا بازار کاری قطر با درآمد فوق العاده بالا برای هر متخصص اطفالی میتواند وسوسه انگیز باشد. بر طبق آمارهای سال 2022، میانگین درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در قطر حدود QAR37500 (ریال قطر) معادل $10299 (دلار) می باشد.

  • آیا قطر مقصد خوبی برای تحصیل دوره های تخصص می باشد؟
  • برای تحصیل دوره تخصص در رشته پزشکی اطفال در قطر چه مدارکی لازم است؟
  • شهریه رشته تخصص اطفال در دانشگاه های قطر چقدر است؟
  • آیا برای تحصیل تخصصی این رشته در قطر نیاز به آزمون خاصی است؟
  • دانشجویان خارجی چگونه می توانند از دانشگاههای پزشکی قطر پذیرش بگیرند؟
  • چگونه می توان به عنوان متخصص اطفال در کشور قطر کار کرد؟
  • مقدار درآمد متخصصان اطفال در قطر چقدر است؟

هموطنان گرانقدر از طریق تماس با تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند با مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی یا دندانپزشکی قطر آشنا شوند.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در قطر

کلا برای اینکه یک دانشجویی بتواند در کشور قطر به یک پزشک اطفال متخصص تبدیل شود بایستی یک دوره تحصیلی طولانی مدتی را مدنظر قرار دهد. همان طوری که در تصویر پایینی هم مشاهده می شود، ابتداء این دانشجو بایستی دوره مدیکال کلینیکال 6 ساله خود را در دانشگاه های قطر ی به اتمام برساند. سپس در آزمون های اخذ مجوز برگزار شده توسط شورای کارآموزان بخش بهداشت قطر (QCHP) شرکت کرده و قبول شود و سپس وارد برنامه رزیدنسی (تخصص) خود در یکی از دانشگاه های پزشکی قطر شود:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در قطر

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در قطر

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، مقدمه و یا به عبارت دیگر پیش شرط اصلی تحصیل رشته تخصص اطفال در قطر، گذراندن دوره مدیکال کلینیکال در قطر می باشد که نهایتا حدود 6 سالی طول می کشد. و پس از این کار و اخذ مدرک MBBS است که دانشجویان می توانند پذیرش خود را در دوره رزیدنسی دانشگاه های قطری اخذ کنند. اما علاوه بر مدرک پایان دوره MBBS همچنین بررسی سوابق تحصیلی و کاری متقاضیان و نیز انجام مصاحبه نیز جزء شروط احتمالی پذیرش دانشجوی جدید در این دوره تخصصی در قطر می باشد. فلذا از بهترین دانشگاه های پزشکی قطر برای ادامه تحصیل در این رشته می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه حمد بن خلیفه
  • دانشگاه قطر
  • دانشگاه کارنگی ملون در قطر
  • دانشگاه A&M تگزاس در قطر و غیره

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در قطر

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در قطر

به منظور اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در کشور قطر نه تنها اخذ پذیرش یا اپلای بلکه درخواست ویزای تحصیلی این کشور نیز جز مراحل کار محسوب می شود. برای درخواست ویزای تحصیلی قطر نیز داشتن نامه یا تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های قطر امری الزامی است. اما نباید فراموش کرد که دانشجویان علاوه بر اخذ ویزای دانشجوئی قطر همچنین نیازمند درخواست مجوز اقامت نیز می باشند. به منظور درخواست ویزای تحصیلی قطر نیز ارائه مدارک زیر به سفارت قطر ضروری است:

  • پاسپورت دانشجو با اعتبار حداقل 6 ماهه (اصل و حداقل 2 کپی)
  • عکس های پاسپورتی (حداقل دو قطعه عکس که در 6 ماه اخیر گرفته شده)
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی قطر
  • نامه/ تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های قطر
  • گزارش سلامت پزشکی (تست خون، گزارش اشعه x سینه و گزارش HIV/AIDS)
  • مدرک اثبات تمکن مالی برای زندگی و ادامه تحصیل در قطر

شرایط کاری متخصصان اطفال در قطر

کشور قطر با داشتن زیرساخت های پزشکی و خدمات درمانی پیشرفته همواره آماده استخدام متخصصان پزشکی می باشد. فارغ التحصیلان پزشکی از جمله متخصصان اطفال در قطر می توانند با تخصص یابی در رشته خود و اخذ مجوز کار حرفه ای می توانند وارد بازار کاری این کشور شوند. بازار کاری با درآمد فوق العاده بالا که برای هر متخصص اطفالی وسوسه انگیز می باشد. بر طبق آمارهای سال 2022، متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در قطر حدود QAR37500 (ریال قطر) معادل $10299 (دلار) می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، در حال حاضر سطح درآمدی متخصصان اطفال در قطر به مراتب بالاتر از سطح درآمدی همکارانشان در آلمان و اتریش می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در سه کشور مختلف

به منظور دریافت مشاوره تخصصی درباره شرایط کار و کاریابی در قطر و یا اخذ ویزای کاری قطر 2022 توصیه می شود با تیم وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *