ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در لهستان

رشته تخصص اطفال در لهستان

مزیت اصلی تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان برای دانشجویان این است که گام بزرگی به سوی اخذ کارت آبی (EU Blue Card) اتحادیه اروپایی برمی دارند! اما چگونه؟ برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا این متخصصان اولا بایستی مدرک دانشگاهی داشته باشند. ثانیا در لهستان قرارداد کاری حداقل به مدت 12 ماه داشته باشند و ثالثا درآمدشان نبایستی کمتر از 150% متوسط درآمد در لهستان باشد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و نیز جهت اطلاع از پاسخ سوالات زیر توصیه می شود با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید:

  • آیا لهستان کشور خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی) در لهستان چیست؟
  • برنامه رزیدنسی اطفال در لهستان چند سال طول می کشد؟
  • متخصصان اطفال چگونه و با چه مجوزی میتوانند در این کشور کار بکنند؟
  • آیا این متخصصان اطفال در لهستان از درآمدشان راضی هستند؟
  • آیا از طریق تحصیل رزیدنسی اطفال در لهستان میتوان به کارت آبی اتحادیه اروپا رسید؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان

لهستان Poland از جمله بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رشته تخصص اطفال محسوب می شود. چرا که دانشگاه های مختلفی در این کشور با کیفیت آموشی بالا و شهریه های پایین وجود دارد که آموزش این برنامه را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اما شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان به این صورت است که ابتداء دانشجویان دوره پزشکی 6 ساله خود را به اتمام رسانده و بعد از گذراندن آزمون عمومی مفتخر به دریافت مدرک M.D. در لهستان می شوند.

سپس آنها ملزمند تا دوره انترنی رشته پزشکی اطفال را در کلینیک ها به مدت 13 ماه سپری کنند. در ادامه آنها می توانند وارد رشته تخصص اطفال در لهستان شوند که به دوره رزیدنسی نیز معروف است. این دوره در لهستان به زبان انگلیسی و در بیمارستان های دانشگاه و کلینیک های مربوطه برای دانشجویان برگزار می شود و مدت زمان تحصیل در آن نیز غالبا تا 5 سال می باشد. و در طی این دوره نیز دانشجویان به صورت عملی با عملیات تشخیص، مطالعه، بررسی، معاینه، درمان و حتی اقدامات پیشگیری دربرابر بیماری های مختص اطفال و کودکان آشنا شده و خود را برای کار در این کشور آماده می کنند.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در لهستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، پایه و شرط اصلی تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان، تحصیل دوره MDs و اخذ مدرک این دوره می باشد. دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی هم در لهستان وجود دارد که به پذیرش دانشجویان خارجی در رشته پزشکی می چردازند. در این میان درصد پذیرش این دانشگاه ها نیز با هم متفاوت می باشد. موردی که در در جدول زیر می توان با آمار آن آشنا شد:

نام دانشگاهدرصد پذیرش
دانشگاه گدانسک15%
دانشگاه پزشکی ورسای85%
دانشگاه جاگیلونی35%

معمولا نیز پذیرش داوطلبان تحصیل پزشکی در لهستان از طریق خدمات پذیرش گیانبری انجام می شود و آنها برای انجام این کار نیازمند تامین سه شرط مدرک دیپلم متوسطه، مدرک زبان انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه هستند. شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در برخی از معتبرترین دانشگاه های لهستان 2022 از این قرار است:

دانشگاهGPA متوسطهآزمون ورودینمره زبان
دانشگاه علوم پزشکی پاژناننمرات خوب در دروس BCP به علاوه ریاضیمصاحبه/ کوئیزIELTS نمره 6.5
TOEFL کاغذی نمره 587 اینترنتی نمره 94
دانشگاه جاگیلونینمرات خوب به همراه رزومهپروژه تحقیقاتینامعلوم
دانشگاه پزشکی لوبلینبر پایه نمرات دوره متوسطهآزمون ورودیTOEFL کاغذی 510 و اینترنتی 81
دانشگاه پزشکی لودزسطح Aآزمون ورودیIELTS نمره 6 به بالا و TOEFL نمره 75
دانشگاه پزشکی گدانسکبر اساس مصاحبهبر مبنای پروژه پژوهشیIELTS نمره 5.5 به بالا و TOEFL نمره 500 به بالا

ضمنا مهلت پذیرش دانشگاه های پزشکی لهستان با هم متفاوت است. مثلا مهلت پذیرش دانشگاه پزشکی گدانسک بین ماه های ژوئن و جولای بوده ولی مهلت پذیرش دانشگاه پزشکی لودز بین جولای و آگوست می باشد.

ویزا برای دانشجویان تخصص اطفال در لهستان

یکی از شروط تحصیل در لهستان این است که دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و جهت ورود قانونی به آن نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. ویزایی که در کشور لهستان به ویزای تایپ D معروف بوده و به دانشجویان بین المللی اجازه اقامت و تحصیل در لهستان به مدت 1 سال را می دهد. اما آنها برای اقامت بیش از یکسال در لهستان و قبل از اتمام اعتبار ویزایشان حتما بایستی برای اخذ مجوز اقامت موقتی اقدام کنند. با این توضیح اکنون می توان فرآیند ویزای دانشجویی لهستان را به صورت زیر مجسم کرد:

فرآیند ویزای دانشجویی لهستان

بنابراین آنچه که معلوم است اینکه دانشجویان رشته تخصص اطفال نیز بمانند دیگر دانشجویان بین المللی پس از دریافت آفر پذیرش از دانشگاه لهستان بایستی مدارک زیر را تهیه و آنها را به سفارت این کشور تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده ویزای دانشجویی لهستان
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه لهستان یا همان Latter of Acceptance
  • رزومه CV
  • کلیه مدارک آکادمیک
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (IELTS و یا TOEFL)
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت
  • یگ قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک اسکان در کشور لهستان
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی لهستان

شرایط کار و درآمد متخصصان اطفال در لهستان

اول از همه بایستی بدانید که کلیه دارندگان مدرک پزشکی در لهستان برای کار در این کشور بایستی مجوز بورد پزشکان و دندانپزشکان این کشور را از قبل اخذ کرده باشند. برای این منظور نیز علاوه بر داشتن مدرک پزشکی لازم است که آنها آزمون زبان لهستانی را بگذرانند. و در نهایت نیز این دسته از داوطلبان بایستی در آزمون نهایی پزشکی (Lekarski Egzamin Koncowy) شرکت کنند. پس کلا شروط اخذ مجوز برای کار پزشکی اطفال در لهستان به صورت زیر می باشد:

شروط اخذ مجوز برای کار پزشکی اطفال در لهستان

 

اما آیا می دانید که شغل پزشکی اطفال جزء پردرآمدترین مشاغل لهستان نیز محسوب می شود؟ چرا که بر طبق آمار سال 2022، متوسط حقوق ماهیانه متخصص اطفال در لهستان حدود €3647 (یورو) می باشد. این در حالی است که متوسط درآمد ملی در لهستان چیزی در حدود €1603 (یورو) است:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در لهستان

شرایط متخصصان اطفال برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا

امتیازات تحصیل رشته تخصص اطفال در لهستان فقط شامل کیفیت تحصیلی بالا و یا هزینه تحصیلی پایین آن نمی باشد! بلکه جالب است بدانید که یکی از مهمترین امتیازات ادامه تحصیل این رشته در کشور لهستان امکان دستیابی متخصصان اطفال به کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU Blue Card) می باشد. اما بلو کارت اروپا چیست؟ بلوکارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا مجوز اقامت ویژه نیروهای تحصیلکرده و متخصص خارجی است تا با خیال راحتی در اروپا زندگی و کار کنند. اما برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا، متخصصان اطفال بایستی حائز شرایط زیر باشند:

شرایط دریافت بلو کارت اتحادیه اروپا توسط متخصصان اطفال
شرایطتوضیحات
1بایستی مدرک دانشگاهی داشته باشند.
2در لهستان قرارداد کاری حداقل به مدت 12 ماه داشته باشند
3درآمدشان نبایستی کمتر از 150% متوسط درآمد در لهستان باشد

به منظور کسب اطلاعات تکمیلی تر درباب روش ها، شرایط و مدارک لازم برای اخذ اقامت اروپا در سال 2022 پیشنهاد می شود حتما با تیم مشاوریت مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *