ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در مجارستان

رشته تخصص اطفال در مجارستان

کورس رشته تخصص اطفال در مجارستان یک دوره 5 ساله می باشد و اغلب نیز در مراکز معتبر تعیین شده توسط دانشگاه های این کشور برگزار می شود. اما برای دریافت پذیرش در این رشته تخصصی از دانشگاه های مجارستان شما علاوه بر اتمام دوره پزشکی 6 ساله اتان همچنین بایستی مدرک زبان انگلیسی معتبری نیز به همراه داشته باشید. ضمنا ناگفته نماند که فعلا امکان تحصیل این رشته فقط در 4 دانشگاه علوم پزشکی مجارستان یعنی دانشگاه زگد، دانشگاه پکس، دانشگاه اسملویس و دانشگاه دبرسن میسر است.

  • آیا مجارستان برای تحصیل رشته های تخصص پزشکی کشور مناسبی است؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور مجارستان چیست؟
  • آیا شهریه این رشته تخصصی در دانشگاه های مجارستان ارزانتر است؟
  • آیا تحصیل این رشته در مجارستان نیز مستلزم شرکت در آزمون خاصی است؟
  • آیا تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی امکانپذیر است؟
  • آیا اصلا دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟
  • شرایط کاری و درآمد متخصصان اطفال در مجارستان به چه ترتیبی است؟

برای دریافت پاسخ سوالات زیر و همچنین اطلاع درباره مزایا و معایب تحصیل در کشور مجارستان حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

امکان تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه های چهارگانه مجارستان که از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نیز می باشد، وجود دارد. ساختار تحصیل این رشته تخصصی در مجارستان نیز به طوری است که دانشجویان بین المللی ابتداء می بایست برنامه پزشکی 6 ساله خود را در مجارستان طی کرده و در کنار آن نیز دوره انترنشیپی را هم گذرانده باشند. فقط در این صورت است که آنها مجازند تا از چهار دانشگاه زگد، دانشگاه پکس، دانشگاه اسملویس و دانشگاه دبرسن پذیرش بگیرند. دوره ای که دانشجویان این دوره را در موسسات و مراکز مورد تایید دانشگاه های مجارستان به آموزش می پردازند. حالا ساختار تحصیل این رشته در دانشگاه های مجاری به این صورت است:

ساختار تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

پذیرش دانشجوی تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

اما یکی دیگر از دغدغه های متقاضیان تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان، نحوه پذیرش دانشجو در این رشته از دانشگاه های مجارستان است. در ابتداء بایستی به این نکته مهم اشاره کنیم که شانس قبولی در رشته تخصص اطفال در مجارستان همانند دیگر رشته های تخصص به فاکتورهای مختلفی مثل آزمون های جامع، موضوعات تخصص پزشکی، آزمون های مهارت زبان و مصاحبه شفاهی بستگی دارد.

شروط پذیرش دانشجوی تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

یکی از شروط اصلی و تعیین کننده برای تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان، درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد که در دسته ویزای تایپ D این کشور قرار می گیرد. در واقع دانشجویان بین المللی پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان صلاحیت این را پیدا می کنند که برای اخذ ویزای تحصیلی Study visa خود به سفارت مجارستان مراجعه کنند. فرآیند این کار شامل پذیرش از دانشگاه مجارستان، مراجعه به سفارت مجارستان برای تعیین روز مصاحبه، تکمیل پرونده درخواست (شامل تکمیل فرم، گردآوری مدارک، ارائه اطلاعات بیومتریک و پرداخت هزینه درخواست €60 یورویی)، شرکت در جلسه مصاحبه و اخذ ویزا می باشد. فلذا در عرض 30 روز پس از ورود به کشور مجارستان نیز آنها بایستی برای دریافت مجوز اقامتشان اقدام کنند. اما شرایط و مدارک لازم بمنظور درخواست ویزای تحصیلی مجارستان 2022 از این قرار است:

  • نامه پذیرش دانشگاهی
  • مدرک تمکن مالی مناسب
  • پاسپورت
  • رسید واریز شهریه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • ریزنمرات تحصیلی ترجمه شده
  • مدرک زبان انگلیسی
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم وجود سوء سابقه
  • گواهی اسکان در مجارستان

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در مجارستان

وضعیت کار متخصصان اطفال در مجارستان

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از رشته تخصص اطفال و در ادامه دریافت مجوز حرفه ای از بورد پزشکان متخصص این کشور به راحتی می توانند جذب بازار کاری مجارستان شوند. و یا راهی دیگر کشورهای اروپایی شوند. به هر ترتیب شرایط بازار کار مجارستان مخصوصا برای جذب نیروهای متخصص بسیار عالی است. این متخصصان با مهارت خوبشان در تشخیص و معالجه امراض، بیماری ها و اختلالات اطفال می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های مجارستانی کار بکنند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در مجارستان در حدود UHF1150000 (فورنیت) معادل €3039 (یورو) می باشد:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در مجارستان

بر این اساس پایین ترین میزان درآمد این متخصصان در مجارستان با حدود UHF598000 (فورنیت) متعلق به متخصصان تازه کار و بالاترین سطح درآمدی با حدود UHF1760000 (فورنیت) مربوط به متخصصان با سابقه و مجرب میباشد. اما ای دسته از متخصصان برای اخذ ویزای کار مجارستان 2022 نیازمند پیشنهاد کاری (Job Offer) هستند. شما عزیزان برای اخذ مشاوره در خصوص شرایط کاریابی و کار در مجارستان و نیز اطلاع از فهرست مشاغل مورد نیاز مجارستان 2022 می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *