ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

برای تحصیل در خارج از کشور باید دلایل مشخصی وجود داشته باشد اما در رابطه با تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان تردید وجود دارد. زمانی که به جدول بهترین دانشگاه های جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب نگاه می اندازیم، نامی از دانشگاه های تاجیکستان دیده نمی شود و در لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت نیز نامی از دانشگاه های این کشور وجود ندارد و در نتیجه مدرک دریافت شده از دانشگاه های این کشور در ایران فاقد اعتبار کافی است. باید دید که با وجود همه این مسائل آیا تاجیکستان می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی باشد یا خیر.

مسائل و شاخص های مختلفی برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد نهایی تحصیل باید در نظر گرفته شوند اما تاجیکستان در اکثر این مسائل نمی تواند رتبه عالی را به دست آورد و باید جستجو کرد که چه عواملی سبب شده است تا عده ای در اندیشه مهاجرت به این کشور و دریافت مدرک تحصیلی خود در رشته حساسی چون جراحی مغز و اعصاب در این کشور باشند. نگاه اجمالی به داده های به دست آمده، امکان تحصیل به زبان فارسی در این کشور را عاملی جدی می داند اما باید به این نکته اشاره داشت که این باوری غلط در این رابطه است. برای روشن تر شدن این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط ورود به دانشگاه های تاجیکستان در رشته جراحی مغز و اعصاب چیست؟
  • آیا می توان به زبان فارسی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پزشکان متخصص در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

در دهه گذشته، ایرانیان زیادی مدرک تحصیلی خود را از تاجیکستان دریافت کردند اما باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر شرایط به طور کلی تغییر پیدا کرده است و دیگر امکان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان وجود ندارد. در گذشته نه چندان دور دانشجویان خارجی می توانستند به زبان فارسی رساله تحصیلی خود را ارائه دهند و از این طریق مدرک خود را دریافت کنند اما باید در نظر داشت که در حال حاضر شرایط تحصیل در تاجیکستان متفاوت از گذشته است و دانشجویان باید به زبان روسی نیز تسلط کافی داشته باشند.

افرادی که تاجیکستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور از شرایط مناسبی از سطح عملی برخوردار نیستند و در رتبه بندی های جهانی هیچ گونه جایگاهی در رشته جراحی مغز و اعصاب به دست نیاورده اند و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز نیستند در نتیجه افرادی که در تاجیکستان تحصیل کرده باشند، نمی توانند به عنوان نیروی کار به ایران بازگردند. چنین چالش هایی سبب شده است تا انتخاب تاجیکستان به عنوان مقصد تحصیلی به یک اشتباه تبدیل شود.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان

باید به این نکته توجه داشت که تاجیکستان به عنوان یکی از کشورهای آسیای میانه کشوری نه چندان گران قیمت برای تحصیل و زندگی است اما با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، نمی توان آن را کشوری مقرون به صرفه معرفی کرد. هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور تاجیکستان در حدود 3600$ تا 5900$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که دانشجویان با فشار اقتصادی زیادی در این زمینه روبرو نمی شوند.

هزینه زندگی در این کشور نیز برای بسیاری از دانشجویان چندان سنگین نیست و آن ها با کمتر از 450$ (دلار) در ماه نیز می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در چنین شرایطی می توان این کشور را یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل دانست اما زمانی که صحبت از ارزش و اعتبار می شود، نمی توان به تاجیکستان توجه داشت.

در گراف زیر می توان هزینه های احتمالی سالیانه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تاجیکستان را مشاهده کرد.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب و زندگی در تاجیکستان

دانشجویان خارجی می توانند با دریافت مجوز از دانشگاه، در این کشور کار کرده و هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

شرایط کار پزشکان متخصص در تاجیکستان

افرادی که در تاجیکستان شروع به تحصیل کرده باشند، در پایان دوره تحصیلی خود می توانند وارد بازار کار در این کشور شوند اما باید به این مسئله نیز فکر کرد که زندگی در این کشور از اعتبار کافی برخوردار نیست و بسیاری از افراد به ناچار این کشور را برای زندگی در شرایطی بهتر ترک می کنند. با توجه به شرایط نه چندان مناسبی که زندگی در این کشور دارد و همچنین شرایط سخت بازگشت به کشور پس از تحصیل در تاجیکستان، می توان به این نتیجه رسید که تاجیکستان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب نیست. در صورتی که به دنبال مسیری مناسب برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *