ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

با وجود این که پرتغال یکی از کشورهای شناخته شده در اروپا است، شرایط تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال چندان مناسب نیست. یکی از محدودیت هایی که پرتغال برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد می کند، استلزام یادگیری زبان رسمی این کشور است. در حقیقت افرادی که به زبان پرتغالی تسلط نداشته باشند، نمی توانند به عنوان دانشجوی خارجی در دوره های تخصص پزشکی در این کشور شرکت داشته باشند. در این شرایط باید به این نکته اشاره داشت که پرتغال از نظر کیفیت آموزش نیز شرایط مناسبی در این رشته به خصوص ندارد و تنها مزیتی که می توان با قدرت از آن یاد کرد، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور است.

افرادی که پرتغال را برای تحصیل خود در رشته جراحی مغز و اعصاب انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به دوره های تخصصی وارد شده و پس از تحصیل خود اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را نیز به دست آورند اما باید در نظر داشت که در کنار اسپانیا، پرتغال یکی از کشورهای ضعیف منطقه شنگن از نظر اقتصادی است و فاصله قابل توجهی میان استانداردهای جهانی زندگی و زندگی در این کشور وجود دارد. البته نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد که این کشور می تواند دروازه ای برای ورود به بهترین کشورهای جهان باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های پرتغال در رشته جراحی مغز و اعصاب چه جایگاهی را به دست آورده اند؟
  • شرایط مالی مورد نیاز برای تحصیل این رشته در پرتغال چیست؟
  • شرایط کار در حوزه جراحی مغز و اعصاب چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته جراحی مغز و اعصاب انتخاب می کنند، باید مراحل قانونی رسیدن به این مهم را نیز طی کنند. در مرحله اول، متقاضی باید مدرک پزشکی در اختیار داشته باشد و پس از دریافت مدرک خود در این حوزه حداقل 3 سال سابقه کاری را ارائه دهد. همانطور که گفته شد، ارائه مدرک زبان نیز یکی دیگر از الزاماتی است که دانشجویان برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور به آن نیاز خواهند داشت. با تکمیل این مدارک، فرد باید مدرک خود را در کشور پرتغال معادلسازی کند و سپس اجازه پیدا می کند تا وارد یکی از دانشگاه های این کشور شود.

دانشگاه کیومبرا در پرتغال به عنوان بهترین دانشگاه در رشته جراحی مغز و اعصاب شناخته می شود و رتبه 460 جهان را نیز به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم دانشگاه پورتو قرار دارد که در سطح جهان در جایگاه 536 قرار گرفته است. رتبه سوم بهترین دانشگاه های جهان نیز به دانشگاه لیسبون رسیده است که رتبه 564 جهانی را در اختیار خود دارد. دانشگاه مینهو به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های برتر پرتغال، رتبه نه چندان مناسب 975 را در اختیار خود قرار داده است. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در پرتغال از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیست اما امتیازاتی را به همراه دارد.

مزایای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

باید به این نکته اشاره داشت که پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی است و دانشجویان خارجی برای رسیدن به خواسته های خود در این کشور، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نخواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان خارجی در پرتغال در حدود 2500€ تا 3800€ (یورو) در سال است و همین مسئله سبب شده است تا پرتغال به یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل تبدیل شود.

هزینه های زندگی در این کشور نیز به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی ارزان تر است و بسیاری از دانشجویان تنها با در اختیار داشتن 500€ (یورو) نیز می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور یکی دیگر از امتیازات مالی تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور است که به دانشجویان فرصت می دهد تا هزینه های زندگی خود را در این کشور کاملا تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در پرتغال

شرایط کار جراحان مغز و اعصاب در پرتغال

با دریافت مدرک تحصیلی پس از یک دوره تقریبا 4 ساله در کشور پرتغال، به دانشجویان خارجی فرصت داده می شود تا به صورت تمام وقت در این کشور کار کرده و از همین طریق به اقامت پرتغال دست پیدا کنند. به طور متوسط یک پزشک جراح مغز و اعصاب در این کشور 8250€ (یورو) در ماه درامد کسب می کند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ممکن است کم به نظر برسد اما در حقیقت با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، بسیار عالی ارزیابی می شود.

در صورتی که قصد دارید از پرتغال پلی به کشورهای برتر جهان باز کنید، بهتر است تحقیقات خود در این زمینه را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید و از تجربیات ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *