ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

یکی از فرصت های تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند به عنوان یکی از کشورهای اتحاد بریتانیای کبیر دیده می شود. دانشگاه های اسکاتلند از نظام آموزشی مشابهی با انگلستان بهره می برند و به همین دلیل است که می توان تحصیل در این کشور را بسیار ارزشمند دانست. در رتبه بندی های جهانی نیز نام دانشگاه های اسکاتلند در میان دانشگاه های برتر جهان دیده می شود و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی انتظار داشت که بتوان از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کرد. دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز خود یکی دیگر از چالش هایی است که دانشجویان ایرانی با آن روبرو خواهند بود.

رشته جراحی پلاستیک به عنوان یکی از رشته های تخصص پزشکی از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است و اگرچه در گذشته تنها یک جنبه درمانی داشته است اما امروزه بسیاری از افراد به منظور تغییر ظاهر خود از آن استفاده می کنند. در طول سال های گذشته اهمیت حضور پزشکان متخصص زیبایی بسیار بیشتر شده است و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در این رشته در بازار کار نیز می تواند اثر گذار باشد. در حال حاضر به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در رشته جراحی پلاستیک به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل این رشته در اسکاتلند خواهند پرداخت و به سوالات اساسی متقاضیان پاسخ خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور در رشته جراحی پلاستیک کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در رشته جراحی پلاستیک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در رشته جراحی پلاستیک به کار مشغول شد؟

شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

یکی از مباحث کلیدی که اغلب دانشجویان بین المللی قبل از اعزام به اسکاتلند باید به خوبی مورد بررسی قرار دهند، شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در این کشور می باشد. زیرا شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار سختگیرانه تر می باشد. به طور کلی برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند باید در قدم اول در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنید. در غیر این صورت اجازه ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند را نخواهید داشت. هدف از آزمون ورودی پزشکی در اسکاتلند این است که، مهارت های مورد نیاز متقاضیان را در زمینه های پزشکی آزمایش کنند.

در تصویر زیر می توانید ساختار کلی رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند را به صورت دقیق بررسی کنید:

ساختار کلی رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

برای این که فردی بتواند تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور را تجربه کند، باید در مرحله او بتواند مدرک پزشکی خود را دریافت کرده باشد و همچنین تجربه کاری کافی را نیز داشته باشد. گذراندن دوره رزیدنتی نیز برای ورود به رشته جراحی پلاستیک از جمله الزاماتی است که علاقمندان به این رشته باید پشت سر بگذارند. زبان انگلیسی تنها زبانی است که برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به این که اسکاتلند نیز یکی از کشورهای انگلیسی زبان است، حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت پذیرش، بالاتر از بسیاری دیگر از کشورهای جهان است.

تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان پس از آن مجوز رسمی ورود به بازار کار پزشکی را پیدا می کنند. دانشگاه ادینبورگ بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک است که توانسته در رتبه 234 جهان قرار گیرد. در رتبه دوم نیز دانشگاه داندی قرار دارد که رتبه 264 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه گلاسکو به عنوان سومین دانشگاه برتر در اسکاتلند نیز توانسته است با قرار گیری در رتبه 309 جهان جایگاه مناسبی را برای خود به ارمغان آورد.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

افرادی که اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را برای رسیدن به موفقیت پرداخت کنند و اسکاتلند را می توان به عنوان یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور ممکن است بتوانند به برخی از بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشند و از این طریق بتوانند هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. هزینه های زندگی در اسکاتلند نیز تفاوت چندانی با کشور انگلستان ندارد و دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند، ناچار می شوند که به کار ضمن تحصیل روی آورند.

در گراف زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با هزینه های سالیانه دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند به دست آورد:

هزینه های احتمالی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

شرایط کار یک جراح پلاستیک در اسکاتلند

برای این که یک شهروند خارجی بتواند در اسکاتلند به کار مشغول شود، بهترین و البته ساده ترین روش آن است که فرد یک پیشنهاد شغلی از این کشور دریافت کند و افرادی که دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در همین کشور به جستجوی کار پرداخته و در نتیجه پیشنهاد کاری مورد نظر خود را به دست آورند. یک جراح پلاستیک در اسکاتلند به طور متوسط می تواند 25300£ (پوند) در ماه درآمد داشته باشد و کیفیت زندگی خود را از این طریق به صورت قابل توجهی افزایش دهد. شرایط زندگی در اسکاتلند شباهت های زیادی به کشور انگلستان دارد و به همین دلیل می توان اقامت در این کشور را نیز بسیار ارزشمند و البته جذاب دانست. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به اقامت برترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

سوالات متداول در باب رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند به دلیل تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسکاتلند حدود 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *