ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

رشته جراحی پلاستیک در بلژیک یک دوره آموزشی تخصصی یا Specialist Training می باشد که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب نموده است. این بدان معناست که دوره آموزشی این رشته شامل 2 سال آموزش جراحی عمومی، 4 سال آموزش جراحی پلاستیک و در نهایت شرکت در آزمون بورد انجمن جراحان پلاستیک بلژیک (CCP) می باشد. فقط در این صورت می توان در بلژیک به عنوان جراح پلاستیک کار کرد. پس کل دوره جراحی پلاستیک در دانشگاه های بلژیک 12 سال طول می کشد و شامل:

  • فاز اول: دوره دکتری پزشکی یا D. (دوره 6 سال)
  • فاز دوم: دوره تخصص جراح پلاستیک (دوره 6 ساله)

با وجود طولانی بودن دوره و نیز رقابتی بودن پذیرش از آن در بلژیک اما شرایط کاری و سطح درآمد این دسته از متخصصان پزشکی بسیار عالی است. به طوریکه جراحان پلاستیک با درآمد ماهیانه حدود €23300 (یورو) بالاترین درآمد در بین انواع مشاغل پزشکی در بلژیک را دارند. در ادامه نیز با تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با چند و چون تحصیل این رشته جذاب و آینده دار در بلژیک 2022 بیشتر آشنا شوید.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

بلژیک برای تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته جراحی پلاستیک یکی از گزینه های ایده آل محسوب می شود. چرا که از طرفی سطح کیفی آموزش آکادمیک در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بالا است و از طرف دیگر سطح هزینه های تحصیلی در بلژیک از یک روند منطقی پیروی می کند. اما برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلژیک متقاضیان ابتداء بایستی برای تحصیل در دوره پزشکی یا مدیسین درخواستشان را ارائه دهند. دوره ای که در بلژیک 6 ساله بوده و منجر به دریافت مدرک M.D. می گردد. این دوره آموزشی شامل:

  • 3 سال آموزش کارشناسی پزشکی
  • 3 سال آموزش کارشناسی ارشد پزشکی
  • قبولی در آزمون نهایی دوره

پس از اتمام دوره پزشکی در بلژیک فارغ التحصیلان در اداره RIZIV/INAMI وزارت بهداشت این کشور به عنوان دکتر ثبت نام کرده و شماره RIZIV دریافت می کنند. سپس آنها برای اخذ مدرک تخصص در رشته جراحی پلاستیک وارد آموزش تخصصی این رشته می شوند که دوره ای متشکل از:

  • حداقل 2 سال آموزش جراحی عمومی
  • 4 سال آموزش جراحی پلاستیک
  • شرکت در آزمون بورد انجمن جراحان پلاستیک (CCP)

در صورت اتمام موفقیت آمیز این دوره نیز به فارغ التحصیلان شماره RIZIV تخصصی داده شده و آنها حق کار در بلژیک را به دست می آورند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، شرط اولیه ادامه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در کشور بلژیک قبولی در دوره آموزش پزشکی (M.D.) است. دوره ای که 6 سال به طول انجامیده و پذیرش از آن مشمول قبولی در آزمون ورودی است که با عنوان آزمون فدراسیون والونیا- بروکسل Wallonia-Brussels federation examشناخته می شود و شامل دو بخش است. بخش اول تست سطح دانش داوطلبان در دروسی مثل شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات می باشد. دانشجویان همچنین نیازمند مهارت های ارتباطی خوب و تحلیل بحرانی اطلاعات هستند. چرا که بخش دوم مربوط به ارزیابی مهارت های عمومی دانشجو می باشد. اما با قبولی در این آزمون، دانشجویان می توانند از دو امتیاز زیر بهره مند شوند:

امتیازات قبولی در رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

یک خبر خوش! برخی از دانشگاه های بلژیک به دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانند این آزمون را تا ماه سپتامبر بگذرانند فرصت می دهد تا سال اولشان را در برنامه علوم زیست پزشکی ثبت نام کنند. این دوره ها شانس دانجویان برای قبولی در آزمون ورودی سال بعد را افزایش خواهد داد! با این توضیح اکنون می توان با مدارک لازم جهت پذیرش از دوره پزشکی بلژیک را به صورت زیر بیان کرد:

  • مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات تحصیلی
  • نمره قبولی در آزمون ورودی پزشکی در بلژیک
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه (بسته به دانشگاه محل تحصیل در بلژیک)
  • دریافت ویزای تحصیلی بلژیک 2022

برترین دانشگاهها برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلژیک

دانشگاه های علوم پزشکی بلژیک جزء با کیفیت ترین و سرآمدترین دانشگاه های حال حاضر اروپا هستند. این دانشگاه ها علاوه بر اروپا همچنین در سطح جهانی نیز جزء دانشگاه های رتبه بالا محسوب می شوند. از برترین دانشگاه های پزشکی بلژیک 2022 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه کاتولیک لیوون1
یونیورسیته کاتولیکو د لوئواین2
یونیورسیته لیبره د بروکسلز3
دانشگاه آنتورپ4
دانشگاه گنت5
دانشگاه وریژ بروکسل6
دانشگاه لیژ7

نکته مهم دیگر اینکه متوسط شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی بلژیک بین €1500 تا €3600 (یورو) ولی در دانشگاه های خصوصی بیش از €4000 (یورو) می باشد. و نیز بر پایه آمارهای اخیر نیز، متوسط ماهیانه هزینه زندگی در بلژیک برای یک دانشجوی بین المللی از €850 الی €4175 (یورو) متفاوت است.

شرایط کاری جراحان پلاستیک در بلژیک

کلا کشور بلژیک با نرخ بیکاری 5.6% در سال 2022 یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کاریابی متخصصانی مثل جراحان پلاستیک محسوب می شود. این متخصصان با تکیه بر مهارت های تخصصی خود می توانند بعنوان پزشک یا جراح در بیمارستان های سطح بلژیک مشغول به کار شده و یا به اخذ مجوزهای لازم برای خودشان مطبی راه اندازی بکنند. اما برای اینکه بتوان در کشور بلژیک به عنوان جراح پلاستیک کار کرد بایستی شروط زیر تامین شود:

شرایط کاری جراحان پلاستیک در بلژیک

پس فقط گرفتن مدرک آکادمیک جراحی پلاستیک برای کار در این حرفه در کشور بلژیک کافی نیست و این دسته از متخصصان برای انجام حرفه ای این کار بایستی در آزمون بورد انجمن جراحان پلاستیک یا ConciliumChirrgium Plasticum نیز شرکت کنند. از سوی دیگر درآمد جراحان پلاستیک در بلژیک به مراتب بیشتر از جراحان عمومی و حتی پزشکان و دندانپزشکان این کشور می باشد. شما این واقعیت را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان پزشکی در بلژیک

با اینکه متوسط درآمد ماهیانه جراحان پلاستیک در بلژیک نیز در حدود €23300 (یورو) است اما با توجه به سابقه کاری این متخصصان، پایین ترین سطح درآمدی آنها حدود €10700 و بالاترین سطح درآمدیشان نیز در حدود €37000 (یورو) می باشد. شما عزیزان از طریق ارتباط با تیم وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط اخذ ویزای کاری بلژیک برای پزشکان در سال 2022 قرار گیرد و به طور مفصل با نحوه مهاجرت پزشکان به اروپا آشنا شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *