ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

امسال نیز تعداد متقاضیان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه بسیار بیشتر است و این به خاطر امتیارات تحصیل در این کشور می باشد. در واقع ترکیه امتیازات گوناگونی مثل هزینه تحصیل پایین، تحصیل دو زبانه (ترکی- انگلیسی)، کیفیت آموزشی برابر با استانداردهای اروپایی، نزدیکی به ایران و شرایط آسان پذیرش (عدم نیاز به آزمون ورودی و ارائه مدرک IELTS یا TOEFL) به دانشجویان ایرانی ارائه می دهد. اما تحصیل این رشته در ترکیه با اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی شروع شده و پس از گذشت 5 سال نیز به دانشجویان مدرک جراحی پلاستیک اعطاء می شود. اما برای ورود به برنامه تخصص این رشته در ترکیه که حدود 6.5 سال هم طول می کشد، دانشجویان می بایست یک آزمون ویژه ای را بگذرانند.

در این صورت به دانشجویان عنوان جراحان پلاستیک متخصص داده شده و آنها نیز برای کار جراحی در ترکیه نیز بایستی عضو انحمن جراحان پلاستیک و زیبایی ترکیه باشند. این متخصصان در ترکیه دارای یکی از معروفترین و پردرآمدترین مشاغل به شمار می روند. چرا که متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در ترکیه 2024 حدود TRY31400 (لیر) می باشد درحالی که متوسط درآمد ماهانه یک کارگر در این کشور حدود TRY7830 (لیر) می باشد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به تمامی شرایط و جزئیات تحصیل رشته جراحی پلاستیک در دانشگاه های معتبر ترکیه آشنا شوید.

ترکیه کشوری پیشرفته در رشته جراحی پلاستیک

با توجه به مزایایی مثل دکترهای متبحر، شانس پایین شکایات پس از جراحی و نیز هزینه های پایین ترکیه یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در رشته جراحی پلاستیک می باشد. هر ساله حدود 70000 بیمار برای انجام جراحی پلاستیک به ترکیه سفر می کنند. به همین دلیل نیز کشور ترکیه مقصد توریسم پزشکی بسیار معروفی محسوب می شود. بر اساس یک رتبه بندی معتبری، ترکیه از نظر تعداد جراحان پلاستیک در رده دوم اروپا و رده نهم جهانی قرار دارد.

در حال حاضر، جراحان پلاستیک و زیبایی ترکیه به مراجعین خود خدمات درمانی زیر را ارائه می دهند:

  • ترمیم و اصلاح سینه
  • جراحی پلاستیک بینی
  • کاشت مو
  • لیپوساکشن یا عمل جراحی برداشتن چربی های اطراف شکم
  • ابدومینوپلاستی یا عمل زیبایی از طریق حذف پوست و چربی زائد دور شکمی

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

تا سال 2009 مدت زمان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه حدود 6 سال بود اما حالا مدت زمان تحصیل در این رشته به حدود 5 سال تغییر کرده است. بنابراین این برنامه آموزشی در دانشگاه های ترکیه فشرده تر شده است. اما شرایط تحصیل در این رشته بدین صورت است که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی ترکیه، دانشجویان تحصیل در ترکیه برای تبدیل شدن به یک جراح پلاستیک بایستی در آزمون شرکت کنند و همچنین از این طریق بتوانند وارد برنامه تخصص جراحی پلاستیک (رزیدنسی) شوند. برنامه رزیدنسی نیز در ترکیه حدود 6 و نیم سال به طول می انجامد و پس از آن به دانشجویان عنوان جراح پلاستیک متخصص (MD) اعطاء می شود.

بنابراین کل ساختار تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه به صورت زیر می باشد:

کل ساختار تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

در کل تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه یک دوره فول تایم بوده و دانشجویان بین المللی نیز امکان تحصیل این رشته به دو زبان انگلیسی و ترکی را دارند. ضمنا هزینه تحصیل سالیانه این دوره تحصیلی همانند اغلب دوره های پزشکی بین $15000 تا $27500 (دلار) متغیر است. در کنار این هزینه نیز بایستی از هزینه زندگی در ترکیه نیز سخن گفت که به طور متوسط برای یک دانشجوی بین المللی ماهیانه بین €400 تا €650 (یورو) در می آید. در مجموع، ترکیه از نظر هزینه تحصیلی جزء بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان رشته جراحی پلاستیک محسوب می شود.

انواع دوره ها در رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه هستند، باید به خوبی با انواع دوره ها در این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. هدف از تحصیل رشته جراحی زیبایی در ترکیه بازیابی یا بهبود فرم بدن و عملکردهای مشهود بدن به منظور بهبود کیفیت زندگی بیمار است.

انواع دوره های در رشته جراحی پلاستیک عبارت اند از:

انواع دوره ها در رشته جراحی پلاستیک در ترکیهطول دورهتوضیحات
جراحی ترمیمی3 تا 4 سالجراحی ترمیمی با ترمیم فرم های بدن به دنبال تصادفات، سرطان یا ناهنجاری های مادرزادی سر و کار دارد.
جراحی زیبایی2 تا 3 سالهدف از گذراندن دوره جراحی زیبایی ایجاد یا بازیابی ظاهری هماهنگ از بدن است.
جراحی سوختگی3 تا 4 سالاین دوره با بررسی نقایص حاد پوستی ناشی از سوختگی در افراد سر و کار دارد.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

برای تحصیل پزشکی یا مدیسین در ترکیه، متقاضیان حتما بایستی مدرک دیپلم متوسطه خود را از قبل دریافت کرده باشند. بنابراین در ترکیه می توان از دبیرستان مستقیما وارد دانشگاه علوم پزشکی شد و در رشته جراحی پلاستیک ادامه تحصیل داد. اما برای این کار یکسری شرایط و الزاماتی وجود دارد که دانشجویان بایستی بدنبال تامین آنها باشند. شرایط مذکور برای پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه بدین قرار است:

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

اما در انتخاب دانشگاه محل تحصیل در ترکیه نیز بایستی به برخی نکات ریز اما مهم توجه کنید. از جمله این نکات و ملاحظات می توان به اعتبار دانشگاه و مدرک صادره آن، سطح شهریه آن و نیز امکان تحصیل در آن به زبان انگلیسی اشاره کرد. در جدول زیر می توان با برخی از دانشگاه های معتبر ترکیه که امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آنها به زبان انگلیسی وجود دارد آشنا شد:

دانشگاهرتبه ملیرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه استانبول1772
دانشگاه اژه210107
دانشگاه حاجت تپه313115
دانشگاه مارمارا423163
دانشگاه قاضی524164

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های ترکیه نیز دانشجویان جراحی پلاستیک بایستی با تهیه مدارک زیر برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 90 روز
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی ترکیه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از ترکیه
  • بیمه مسافرتی برای کل دوره اقامت ترکیه
  • بیمه سلامت
  • بلیط رفت و برگشت
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • گواهی اسکان در ترکیه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای ترکیه

شرایط کار جراحان پلاستیک در ترکیه چگونه است؟

تنها با داشتن مدرک آکادمیک جراحی پلاستیک نمی توان در ترکیه به کار مشغول شد. بلکه در کنار مدرک دانشگاهی جراحان بایستی به عضویت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ترکیه هم درآیند. این جراحان در صورت اراده می توانند در بیمارستان های خصوصی و دولتی کار کنند و یا کلینیک خصوصی برای خود راه اندازی کنند. ضمنا طبق آمار های موجود، متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در ترکیه 2024 حدود TRY31400 (لیر) می باشد.

این در حالی است که همین شاخص برای یک دندانپزشک TRY18100، برای یک پزشک حدود TRY18400 و برای یک داروساز در حدود TRY10200 (لیر می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه برخی متخصصان پزشکی در ترکیه

برای پذیرش آسان و سریع از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه توصیه می شود با یکی از مشاوران برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته جراحی پلاستیک در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته جراحی پلاستیک در ترکیه، در این بخش از مقاله تصمیم گرفته ایم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه چقدر است؟ برنامه تحصیلی 6 ساله قبل از سال 2024 به برنامه 4 ساله در سال جدید در رشته جراحی پلاستیک در ترکیه تغییر یافته است.
  • آیا تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ترکیه انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های آموزشی مدرن ترکیه به ویژه در بخش پزشکی، تحصیل این رشته تحصیلی بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *