ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

در برنامه رشته جراحی پلاستیک در پرتغال هم میتوان از کیفیت برتر آموزشی دانشگاه ها بهره برد و هم هزینه پایین تری را بابت ادامه تحصیل پرداخت کرد. به همین دلیل نیز جراحان پلاستیک پرتغال در زمره بهترین جراحان کل اروپا محسوب می شوند. در مجموع، دوره جراحی پلاستیک در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی یک دوره بلند مدت بوده و در حدود 12 سال طول می کشد. از این 12 سال نیز 6 سال آن مربوط به دوره پزشکی و 6 سال آن هم مربوط به دوره آموزش جراحی پلاستیک می باشد.

پس از اتمام این دوره 12 ساله نیز به دانشجویان از طرف بورد پزشکی پرتغال مدرک تخصصی در رشته جراحی پلاستیک اعطاء می شود و آنها به راحتی می توانند برای اخذ اقامت کاری خود در این کشور اقدام کنند. بدین ترتیب آنها می توانند به طور تخصصی در پرتغال کلینیک زیبایی راه اندازی کرده و یا در بیمارستان ها کار کنند. طبق آمار سال 2022 نیز میانگین درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در پرتغال حدود €10300 (یورو) است که تقریبا سه برابر متوسط درآمد یک کارگر پرتغالی با حدود €2750 (یورو) می باشد. در ادامه می توانید سوالات خود درباب شرایط تحصیل ایرانیان در پرتغال 2022 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

شرایط تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

یکی از بهترین، محبوب ترین و در عین حال رقابتی ترین رشته های تحصیلی در پرتغال رشته جراحی پلاستیک می باشد. رشته ای که هم از نظر کیفیت آموزشی در پرتغال سرآمد بوده و هم از نظر کاری و کسب درآمد نیز جزء برترین رشته های شغلی این کشور محسوب می شود. اما تحصیل این رشته جذاب و پر طرفدار در پرتغال پروسه طولانی و خاص خود را دارد. تحصیل این رشته در دانشگاه های پرتغال و به صورت Full-Time امکان پذیر می باشد. در ضمن امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است. فلذا ساختار تحصیل این رشته محبوب و پر طرفدار در پرتغال به صورت زیر می باشد:

ساختار تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

در این بین دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال وجود دارد که از برترین و معتبرترین آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه ملیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه پورتو1158489
دانشگاه لیسبون2239786
دانشگاه مینهو3243795

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

همان طوری که پیشتر هم گفته شد، رشته جراحی پلاستیک در پرتغال یک دوره 12 ساله است که 6 سال اول آن مربوط به تحصیل دوره پزشکی می شود که نهایتا به اخذ مدرک آکادمیک منجر می شود. فلذا دانشجویان علاقه مند تحصیل این رشته در پرتغال ابتداء باید برای تحصیل در دوره پزشکی 6 ساله درخواست پذیرش دهند. به منظور پذیرش در دانشگاه های پزشکی پرتغال نیز متقاضیان بایستی سه شرط مهم زیر را تامین کنند:

شروط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

اما انتخاب زبان آموزشی توسط متقاضیان صورت گرفته و آنها در صورت تمایل به تحصیل رشته جراحی پلاستیک به زبان انگلیسی ناگزیرند مدرک IELTS و یا TOEFL خود را به دانشگاه پرتغالی ارائه دهند. نکته آخر اینکه پرتغال جزء ارزانترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی نیز محسوب می شود. چرا که طبق آمارها شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت زیر می باشد:

  • دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد: €1250
  • دوره دکتری یا PhD: بین €2500 الی €3000

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

نقطه پایان پذیرش دانشگاهی در واقع نقطه آغاز فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال می باشد. ویزایی که مختص دانشجویان غیر اروپایی است که برای تحصیل در یک کورس تحصیلی فول تایم مثل دوره جراحی پلاستیک در دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اند. برای شروع پروسه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال (تایپ D) ارائه مدارک زیر از طرف دانشجویان بین المللی امری ضروری است:

  • پاسپورت معتبر ملی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پرتغال
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی
  • دو قطعه عکس از نوع عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی پرتغال
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرک اسکان در پرتغال (مثل قرارداد اجاره، کارت خوابگاه و یا دعوتنامه)
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی پرتغال به مبلغ €90 (یورو)

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال

جراحان پلاستیک از پردرآمدترین مشاغل در پرتغال!

از طرفی کیفیت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در پرتغال بسیار بالاست و این کشور از کشورهای پیشتاز در امر تربیت جراحان ماهر در اروپاست. و از طرف دیگر نیز بازار کار پرتغال و اصولا بازار کار کل اروپا همچنان در عطش استخدام این جراحان می باشد. بنابراین دانشجویان و دانش آموختگان از دانشگاه های پزشکی پرتغال پس از اتمام دوره آموزشی خود و اخذ مجوز از بورد پزشکی پرتغال براحتی می توانند جذب بازار کار پر از فرصت پرتغال شوند. بازاری که آمارهای آن گویای این واقعیت است که میانگین درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در پرتغال حدود €10300 (یورو) است که تقریبا سه برابر متوسط درآمد یک کارگر پرتغالی با حدود €2750 (یورو) می باشد. همچنانی که واقعیت مذکور را می توان در نمودار زیر نیز مشاهده کرد:

مقایسه سطح درآمدها در پرتغال

از نکات مهم دیگر درباره بازار کار جراحان پلاستیک در پرتغال می توان به دو نکته مهم دیگر نیز اشاره کرد. نکته اول اینکه جراحان پلاستیک در پرتغال همه ساله آماده افزایش درصد حقوقشان هستند. و نکته دوم اینکه درصد افزایش حقوق در بین جراحان پلاستیک در پرتغال رابطه مستقیمی با سابقه کاری آنها دارد. پس همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم نشان داده می شود، بیشترین % افزایش حقوق در بین جراحان پلاستیک از آن جراحان با تجربه 5-10 سال می باشد:

رنج درآمدی جراحان پلاستیک در پرتغال

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاضرند تا آخرین اطلاعات و برترین مشاوره های مهاجرتی در زمینه تحصیل و یا کار در پرتغال 2022 را در اختیار هموطنان علاقه مند قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *