ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در ارمنستان

رشته حسابداری در ارمنستان

رشته حسابداری در ارمنستان را میتوان یکی از رشته های کلیدی در این کشور معرفی کرد که توجه بسیاری از متقاضیان را جلب کرده است. دانشگاه های ارمنستان اگرچه از نظر علمی کیفیت چندان بالایی را در اختیار ندارند، اما بسیاری از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در این کشور هستند. بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران قرار ندارند و در نتیجه افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، فرصت های بسیار محدودی برای کار در ایران خواهند داشت و این موضوعی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که دانشجویان برای تحصیل در آن باید علاقه زیادی به علم اعداد داشته باشند و این مسئله ای است که از این رشته جدایی ناپذیر است. رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که متقاضیان بسیاری دارد و این می تواند عاملی برای رقابتی بودن دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف در این رشته تحصیلی باشد. متخصصین علوم حسابداری شانس بسیار خوبی برای رسیدن به کار در خارج از کشور خواهند داشت و این مسئله خود بر جذابیت هرچه بیش تر این رشته تحصیلی می افزاید. به دلیل حسن توجه به تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه های ارمنستان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در ارمنستان چیست؟
  • آیا هزینه های تحصیل در ارمنستان از طریق بورسیه تحصیلی قابل جبران است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ارمنستان چگونه است؟
  • متوسط درآمد حسابداران در کشور ارمنستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ارمنستان

ارمنستان به دلیل نزدیکی با مرزهای ایران، یکی از کشورهایی است که هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی است. هزینه های نسبتا مقرون به صرفه و البته شرایط ساده صدور ویزای این کشور خود یکی از دلایلی بوده است که سبب شده تا تمایل به تحصیل در این کشور در میان دانشجویان ایرانی به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

دانشگاه های متعددی در کشور ارمنستان برای تحصیل در رشته حسابداری وجود دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که هیچ یک از آن ها در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را برای خود به ارمغان آورند و این یکی از محدودیت هایی است که تحصیل در ارمنستان در رشته حسابداری می تواند برای دانشجویان خارجی ایجاد کند.

افرادی که قصد کار یا ادامه تحصیل در ایران را دارند، باید در نظر داشته باشند که ارمنستان نمی تواند گزینه چندان مناسبی برای تحصیل آن ها باشد چرا که بسیاری از دانشگاه های این کشور به تایید وزارت علوم نرسیده یا در طول سالیان مختلف از فهرست دانشگاه های مورد تایید خارج می شوند. با این حال افرادی که قصد اقامت در این کشور یا تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، می توانند از این کشور به عنوان پلی مناسب استفاده کنند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در ارمنستان

دانشجویان دانشگاه های ارمنستان هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را برای تحصیل در این کشور پیش رو خواهند داشت و این مسئله ای است که باعث شده تا جذابیت تحصیل در ارمنستان برای بسیاری از افراد بیش تر شود. دانشجویانی که رشته حسابداری در ارمنستان را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند، باید مبلغی در حدود 850$ تا 3900$ (دلار) را برای تحصیل در این کشور در نظر داشته باشند.

به انضمام هزینه های تحصیل در ارمنستان، باید هزینه زندگی در این کشور را نیز مد نظر قرار داد. دانشجویان خارجی در ارمنستان به طور متوسط در حدود 150$ تا 220$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز پوشش دهند. با توجه به امکان کار دانشجویی در این کشور، می توان گفت که دانشجویان نیازی به استفاده از پس اندازهای قبلی خود برای تامین هزینه زندگی در این کشور نخواهند داشت.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور ارمنستان

اگرچه پس از تحصیل در کشور ارمنستان، کار در ایران برای دانشجویان دشوار می شود، اما ارمنستان آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان خارجی را خواهد داشت. افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند به راحتی می توانند در بازار کار این کشور به جستجوی کار مشغول شده و در صورت رسیدن به شغل مورد نظر خود، اقامت کاری ارمنستان را نیز به دست آورند.

حسابداران در سراسر جهان، فرصت های شغلی بسیار زیادی را پیش روی خود دارند و می توانند از این طریق اطمینان داشته باشند که پس از تحصیل می توانند با اندکی جستجو و با تکیه بر دانش خود به شغل مورد نظرشان دست پیدا کنند. درآمد حسابداران حرفه ای نیز بسیار مناسب است و آن ها می توانند به راحتی یک زندگی با کیفیت بالا را برای خود به ارمغان آورند. متوسط درآمد حسابداران در کشور ارمنستان به شرح نمودار زیر است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور ارمنستان

دسترسی به درآمد نسبتا مناسب و همچنین زندگی در شرایط با کیفیت متوسط می تواند بسیاری را مجاب کند که ارمنستان کشور مناسبی برای زندگی است اما بسیاری از افراد همواره به دنبال بهترین ها برای خود هستند و ارمنستان نمی تواند مقصدی جذاب برای زندگی طولانی مدت باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در رابطه با مهاجرت به بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *