ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اسلواکی

رشته حسابداری در اسلواکی

رشته حسابداری در اسلواکی از جمله رشته های تحصیلی در این کشور است که مخاطبان بومی بسیار و مخاطبان خارجی اندکی دارد. اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط نسبتا مناسبی برای زندگی دارد و در همین راستا می توان انتظار داشت که افراد زیادی سالیانه به منظور زندگی بهتر، این کشور را به عنوان پلی برای ورود به حوزه شنگن برای خود بدانند. هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و این مسئله می تواند شرایط ساده تری برای علاقمندان به زندگی در خارج از کشور ایجاد کند. دانشگاه های اسلواکی اما جایگاه مناسبی در جهان علم امروز ندارند و این مسئله می تواند یکی از نقاط منفی برای تحصیل در این کشور باشد.

رشته حسابداری به عنوان یکی از علوم مرتبط با اعداد، یکی از رشته های پرکاربرد در جهان امروز است و از آن جا که پرداخت مالیات، حقوق نیروی کار، فروش محصولات و غیره به کار حسابداران مرتبط است، می توان گفت که رشته حسابداری یکی از رشته های جدانشدنی از دنیای امروز و آینده خواهد بود و به همین دلیل نمی توان به سادگی از کنار نام این رشته برای تحصیل عبور کرد. از آنجا که تحصیل در رشته حسابداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله صرفا به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در اسلواکی خواهند پرداخت تا علاقمندان به آن با دید بازتری اقدام به دریافت پذیرش کنند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی چیست؟
  • مهم ترین ویژگی اسلواکی برای تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی چیست؟
  • شرایط اقامت دانشجویان خارجی در اسلواکی فراهم شده است؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در اسلواکی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی

زمانی که فردی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد، باید فاکتورهای مورد نظر خود را روی کاغذ یادداشت کند و شرایط تحصیل در هر کشور را با آن ها مقایسه کرده و تصمیم بگیرد که کدام کشور می تواند شرایط بهتری از تحصیل را در اختیار او قرار دهد. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان ایرانی می تواند یک پل برای رسیدن به موفقیت باشد چراکه آگاهی نقش اساسی در تصمیم گیری فرد داشته است.

اسلواکی را نمی توان به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد چراکه دانشگاه های این کشور در طول سال های اخیر نیز نتوانسته اند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند و همین مسئله در شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور نیز تاثیر منفی گذاشته است. زمانی که به رتبه بندی های جهانی در رشته حسابداری و سایر رشته های مرتبط با علوم مالی توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که دانشگاه های اسلواکی در میان 1000 دانشگاه برتر این رشته نیز نتوانسته اند عنوانی را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی

یکی از مزایای تحصیل در اسلواکی به عنوان دانشجوی خارجی آن است که دانشجویان معمولا هزینه های اندکی را برای تحصیل خود پرداخت می کنند و رشته حسابداری نیز یکی از رشته های با شهریه کم در دانشگاه های اسلواکی است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور باید مبلغی در حدود 2100€ تا 3200€ (یورو) را به عنوان شهریه و به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. با توجه به این که این مبلغ برای تحصیل در برخی از کشورهای مطرح اروپایی از جمله آلمان نیز کافی است، نمی توان تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه خواند.

علاوه بر هزینه های تحصیل، باید به هزینه های مرتبط با زندگی در این کشور نیز توجه داشت که البته با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در این کشور، چندان اهمیتی ندارد. دانشجویانی که توان کار کردن ضمن تحصیل در اسلواکی را داشته باشند، می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما افرادی که نتوانند در این مسیر گام بردارند، باید هزینه ها را از پس انداز قبلی پرداخت کنند. متوسط هزینه زندگی در این کشور در حدود 300€ تا 400€ (یورو) در ماه است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسلواکی

زمانی که یک دانشجوی خارجی در اسلواکی فارغ التحصیل می شود، از طرف دولت مرکزی این کشور به او اجازه داده خواهد شد که برای مدت کوتاهی در این کشور به جستجوی کار مشغول شود و اقامت اسلواکی را نیز به دست آورند. افراد زیادی از شهروندان این کشور به کشورهای پیشرفته اروپایی مهاجرت می کنند و اسلواکی را به یکی از کشورهای مهاجرفرست در اروپا تبدیل کرده اند. وقوع چنین اتفاقی برای افرادی که این کشور را برای کار انتخاب می کنند، باید تامل برانگیز باشد.

حسابداران در اسلواکی از فرصت های شغلی بسیار مناسبی برخوردار هستند و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا شرایط بهتری در این کشور داشته باشند. البته باید در نظر داشت که درآمد آن ها در مقایسه با سایر شهروندان اسلواکی مناسب اما در مقایسه با کشورهای مطرح اروپایی بسیار ضعیف است. نمودار زیر در همین رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اسلواکی

با دسترسی به چنین درآمدی می توان در این کشور به درآمد مناسب رسید اما فاصله بسیاری تا رفاه اقتصادی برای فرد وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی است که به افراد با رزومه تحصیلی قدرتمند توصیه می شود تا کشورهای بهتری را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در صورت تمایل به کسب آگاهی از شرایط تحصیل در خارج از کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *