ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در بلاروس

رشته حسابداری در بلاروس

تحصیل در رشته حسابداری در بلاروس برای افرادی که تمکن مالی کافی ندارند و همچنین رزومه تحصیلی آن ها قدرتمند نیست، می تواند گزینه مناسبی باشد. دانشگاه های بلاروس در طول سال های اخیر به ویژه در رشته های پزشکی میزبان بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده اند و یکی از عمده ترین دلایل آن نه کیفیت بالای تحصیل بلکه هزینه های اندکی است که دانشجویان برای زندگی و تحصیل در این کشور پرداخت می کنند است. در طول سال های اخیر، در بسیاری از رشته های مرتبط با علوم اقتصاد از جمله حسابداری، نامی از دانشگاه های بلاروس در میان دانشگاه های برتر جهان دیده نمی شود و این مسئله ای است که باید مورد توجه افراد با رزومه تحصیل بالا قرار داشته باشد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی با متقاضیان بسیار زیاد است و افرادی که این رشته تحصیلی را برای خود انتخاب می کنند، می توانند امید داشته باشند که بلافاصله پس از پایان دوره تحصیلی خود در کشورهای برتر جهان می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و در نتیجه به درامد بالا دست پیدا کنند. سطح اقتصادی در کشور بلاروس چندان بالا نیست و این مسئله می تواند بر میزان درآمد حسابداران در این کشور تاثیر مستقیم داشته باشد و همچنین فرصت های کاری آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل این که رشته حسابداری یکی از رشته های محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همین موضوع را مورد بررسی قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور بلاروس چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند هزینه های کمی برای تحصیل در این کشور صرف کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در بلاروس چیست؟
  • آیا حسابداران در بلاروس درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور بلاروس

در صورتی که به جستجوی دانشگاه های برتر رشته حسابداری در جهان هستید، نمی توانید نامی از دانشگاه های کشور بلاروس در این میان را بیابید و این مسئله ای است که به شدت می تواند انتخاب بلاروس به عنوان مقصد تحصیلی را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که فردی رزومه تحصیلی خوبی در اختیار داشته باشد، نباید برای تحصیل در بلاروس اقدامی را انجام دهد مگر آن که هدف بلند مدتی برای زندگی در این کشور داشته باشد.

تحصیل در بلاروس به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان رشته حسابداری ممکن شده است و دانشجویان برای ورود به رشته های انگلیسی زبان این کشور می توانند با نمره 5 تا 6 نیز، شانس دریافت پذیرش تحصیلی داشته باشند. به همین دلیل است که نمی توان رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور را سخت و دشوار دانست. در نتیجه اگر به دنبال آن هستید که دریافت پذیرش شما قطعی باشد، بلاروس کشوری امن برای انتخاب رشته حسابداری برای شما خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور بلاروس

هزینه تحصیل رشته حسابداری در بلاروس

یکی از مهم ترین مواردی که بارها در رابطه با تحصیل در بلاروس به آن اشاره کرده ایم، هزینه های اندکی است که دانشجویان برای زندگی و تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. در نتیجه تحصیل در کشور بلاروس برای بسیاری از افراد مشابه با هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایران با اختلاف مالی اندک است.

برای تحصیل در رشته حسابداری در کشور بلاروس، دانشجویان باید سالیانه هزینه ای در حدود 1800$ تا 2600$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند. در بلاروس به دلیل همین هزینه های نسبتا اندک تحصیل، شانس دریافت بورسیه بسیار کم است و دانشجویان باید خود هزینه های تحصیل را پرداخت کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز بسیار کم است و دانشجویان خارجی می توانند با فرصت کار نیمه وقت در این کشور، شانس بالایی برای پرداخت کلیه هزینه های زندگی خود در این کشور داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در کشور بلاروس برای دانشجویان خارجی در حدود 180$ تا 300$ (دلار) در ماه است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور بلاروس

در صورتی که یک شهروند خارجی در بلاروس مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشد، می تواند در همین کشور به کاریابی نیز مشغول شود و در نتیجه یکی از کاندیدهای دریافت ااقمت این کشور شناخته شود. حسابداران در بلاروس برای کاریابی شرایط ویژه تری خواهند داشت و می توانند در بازه زمانی کوتاهی پس از تحصیل در این کشور، کار مورد نظر خود را به دست آورند.

متوسط درآمد حسابداران در کشور بلاروس نیز بسیار مناسب است اما زمانی که درآمد یک حسابدار در کشور بلاروس با کشورهای همسایه نیز مقایسه شود، می توان گفت که سطح درآمد حسابداران در کشور بلاروس بسیار پایین است. برای درک هرچه بهتر این موضوع، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور بلاروس

علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور می توانند بلاروس را به عنوان یکی از گزینه های خود برای تحصیل در خارج از کشور در نظر داشته باشند اما این کشور برای کسانی می تواند یک گزینه مناسب تلقی شود که رزومه تحصیلی قدرتمندی در اختیار ندارند و نمی توانند هزینه های تحصیل در کشورهای برتر جهان را پرداخت کنند. در صورتی که به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *