ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در مجارستان

رشته حسابداری در مجارستان

تحصیل در رشته حسابداری در مجارستان به دانشجویان خارجی فرصت خواهد داد تا در این کشور به شرایط مناسبی برای زندگی دست پیدا کنند. دانشگاه های زیادی در مجارستان وجود دارد که فرصت تحصیل در رشته حسابداری را به دانشجویان خارجی می دهند اما شاید بتوان گفت که بر خلاف رشته های پزشکی و مهندسی که متقاضیان نسبتا بیشتری دارند، رشته حسابداری را نمی توان به عنوان یکی از رشته های مناسب برای تحصیل در کشور مجارستان معرفی کرد. با این حال همچنان دانشگاه هایی در مجارستان وجود دارد که رشته حسابداری را با کیفیت متوسط ارائه می کنند و این مسئله می تواند موجب جذابیت مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی برای افرادی باشد که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند.

رشته حسابداری یکی از آن دسته رشته های تحصیلی است که می تواند برای رزومه تحصیلی هر فردی مفید باشد و به او کمک کند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از تحصیل، به شغل مورد نظر خود دست پیدا کند. تخصص حسابداران در اکثر کشورهای پیشرفته جهان در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد و این مسئله می تواند برای کاریابی پس از تحصیل برای دانشجویان رشته حسابداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. حسابداران علاوه بر عنوان شغلی حسابدار، می توانند درجه های شغلی دیگری را نیز در اختیار داشته باشند و درآمد متفاوتی را دریافت کنند. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در مجارستان خواهند پرداخت.

شرایط رشته حسابداری در مجارستان

رشته حسابداری از آن دسته رشته های تحصیلی است که می تواند نظر متقاضیان بسیاری را به سمت خود جذب کند به همین دلیل است که در بسیاری از دانشگاه های جهان، برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، رقابت بسیار زیادی وجود دارد و این مسئله ای است که می تواند یک تهدید به حساب آید. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید تلاش کنند تا رزومه ای درخور نام دانشگاه مقصد خود در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این طریق شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهند. افرادی که نمرات خوبی در اختیار ندارند، می توانند با دریافت نمره زبان بالا، شانس دریافت پذیرش خود را افزایش دهند.

در حال حاضر، دانشگاه کوروینوس در بوداپست به عنوان بهترین دانشگاه مجارستان برای تحصیل در رشته حسابداری شناخته می شود چراکه در رتبه 401-450 جهان قرار داد و دانشگاه اوتووس لوراند نیز که در شهر بوداپست قرار دارد، با قرار گیری در بین 451- 500 دانشگاه برتر جهان در این رشته موفق شده است دومین دانشگاه مجارستان در رشته تحصیلی حسابداری به شمار آید.

در حال حاضر دانشجویان خارجی این فرصت را در اختیار خواهند داشت که در دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در مجارستان می تواند برای دانشجویان خارجی به همراه داشته باشد. در کنار این امتیاز بزرگ، هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان نیز برای بسیاری از دانشجویان خارجی مقرون به صرفه و ارزشمند است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مجارستان

شهریه رشته حسابداری در مجارستان

چنانچه اشاره شد، دانشگاه های مجارستان از دانشجویان خارجی شهریه سنگین دریافت نمی کنند و این مسئله می تواند برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور حائز اهمیت باشد. دانشگاه های مجارستان به طور کلی بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند اما دسترسی به این بورسیه ها به سادگی ممکن نمی شود. افرادی که از معدل بالا برخوردار باشند می توانند کمک هزینه های تحصیلی در این کشور دریافت کنند.

شهریه اعزام دانشجو به مجارستان در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در حدود 2700€ تا 4300€ (یورو) در سال است و دانشجویان موظفند در ابتدای هر سال تحصیلی آن را پرداخت کنند. در کنار این هزینه ها، باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت. دانشجویان خارجی به طور متوسط هزینه ای در حدود 520€ تا 700€ (یورو) را به صورت ماهانه باید برای هزینه های زندگی خود در نظر داشته باشند. در مجارستان دانشجویان خارجی این اجازه را خواهند داشت که به طور نیمه وقت و به مدت 24 ساعت در هفته کار کنند و این یک فرصت بسیار مناسب برای دانشجویان است تا بتوانند هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور مجارستان

همه دانشجویان خارجی که در مجارستان تحصیل می کنند این فرصت را خواهند داشت که پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری شوند می توانند اقامت خود از طریق کار در این کشور را به دست آورند. دریافت اقامت یکی از کشورهای شنگن می تواند امتیازات زیادی را برای هر فرد به همراه داشته باشد.

حسابداران به عنوان یکی از اصلی ترین نیروهای مورد نیاز هر شرکت می توانند در مجارستان نیز با سرعت زیادی به شغل مورد نظر خود در این حرفه برسند و با طی کردن مراحل قانونی، اقامت این کشور از طریق کار را بدست آورند ضمن آنکه میزان درآمد آن ها در این کشور برای زندگی در مجارستان کافی است و می تواند آن ها را در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی قرار دهد.

در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در مجارستان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور مجارستان

دسترسی به شغل و درآمد مناسب می تواند برای چشم پوشی از شرایط علمی دانشگاه های مجارستان برای تحصیل کافی باشد. به همین دلیل است که می توان به متقاضیان توصیه کرد تا در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت به مجارستان شما را راهنمایی کرده و در مسیر رسیدن به این موفقیت شما را همراهی کنند.

سوالات پرتکرار درباب رشته حسابداری در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شهریه رشته حسابداری در مجارستان چگونه است؟ شهریه اعزام دانشجو به مجارستان در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در حدود 2700€ تا 4300€ (یورو) در سال است و دانشجویان موظفند در ابتدای هر سال تحصیلی آن را پرداخت کنند. در کنار این هزینه ها، باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت. دانشجویان خارجی به طور متوسط هزینه ای در حدود 520€ تا 700€ (یورو) را به صورت ماهانه باید برای هزینه های زندگی خود در نظر داشته باشند.
  • شرایط رشته حسابداری در مجارستان چگونه است؟ رشته حسابداری از آن دسته رشته های تحصیلی است که می تواند نظر متقاضیان بسیاری را به سمت خود جذب کند به همین دلیل است که در بسیاری از دانشگاه های جهان، برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، رقابت بسیار زیادی وجود دارد و این مسئله ای است که می تواند یک تهدید به حساب آید. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید تلاش کنند تا رزومه ای درخور نام دانشگاه مقصد خود در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این طریق شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهند. افرادی که نمرات خوبی در اختیار ندارند، می توانند با دریافت نمره زبان بالا، شانس دریافت پذیرش خود را افزایش دهند.
3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *