ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در پرتغال

رشته حسابداری در پرتغال

رشته حسابداری در پرتغال یکی از رشته های دارای اعتبار جهانی است و توجه به رتبه بندی های بین المللی، گواهی بر اثبات این ادعا است. دانشگاه های پرتغال اگرچه در سطح دانشگاه های برتر اروپایی عمل نکرده اند اما باید در نظر داشت که کیفیت نسبتا خوبی برای تحصیل ارائه می کنند و با توجه به این که هزینه تحصیل در این کشور پایین است، می توان گفت که پرتغال یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای زندگی است. دانشگاه های برتر کشور پرتغال در رشته حسابداری به راحتی در لیست دانشگاه های معتبر جهان دیده می شوند و این می تواند یک قوت قلب برای علاقمندان به تحصیل در پرتغال در این رشته تحصیلی باشد.

پرتغال یکی از کشورهای اروپایی است که نتوانسته است توسعه یافتگی اقتصادی کشورهای شمال غربی اروپا را در اختیار داشته باشد اما طرح های اقتصادی اجرا شده در این کشورسبب شده تا پرتغال در طول سال های اخیر به یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی تبدیل شود و ورود شهروندان خارجی به این کشور میتواند زمینه ساز ورود پول به این کشور باشد. ورود سرمایه های خارجی می توند اهمیت رشته حسابداری در این کشور را بیش از پیش افزایش دهد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور پرتغال خواهند پرداخت.

  • مزایای تحصیل رشته حسابداری در کشور پرتغال چیست؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در کشور پرتغال چه مقدار است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در پرتغال به کاریابی مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور پرتغال چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که در زمینه تحصیل و آموزش نیروی مورد نظر خود پیشرفت های چشمگیری داشته است و این مسئله سبب شده است تا دانشگاه های این کشور به مقصدی جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل شوند. در رشته حسابداری نیز اگرچه دانشگاه های پرتغال در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار ندارند اما می توان آن ها را به عنوان دانشگاه های درجه دوم جهان معرفی کرد.

برای مثال دانشگاه جدید لیسبون رتبه 220 جهان در رشته حسابداری را به خود اختصاص داده است و دانشگاه لیسبون به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در این رشته رتبه 237 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پورتو نیز با قرار گرفتن در رتبه 294 یکی دیگر از دانشگاه های برتر پرتغال برای تحصیل در این رشته است. از دیگر دانشگاه های شناخته شده در پرتغال برای تحصیل در رشته حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ISCTE-IUL
  • دانشگاه کاتولیک پرتغال
  • دانشگاه کویمبرا

تحصیل در دانشگاه های پرتغال در رشته حسابداری به زبان انگلیسی نیز ممکن شده است اما زمانی که فردی به زبان پرتغالی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد، شانس خود برای دریافت پذیرش و همچنین کاریابی را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در پرتغال

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور پرتغال

با وجود اینکه کشور پرتغال یکی از کشورهای مطرح و شناخته شده اروپایی است، می توان گفت که تحصیل در این کشور به شدت مقرون به صرفه است و اکثر دانشجویان در این کشور بدون تحمل فشار اقتصادی می توانند دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند و این تنها یکی از امتیازات تحصیل در پرتغال است. برای اینکه فردی مجوز تحصیل در رشته حسابداری در کشور پرتغال را به دست آورد تنها کافی است مبلغی در حدود 950€ تا 1300€ (یورو) را در اختیار داشته باشد تا توان پرداخت شهریه خود در مقطع کارشناسی را به دست آورد. در مقطع کارشناسی ارشد اما هزینه ها ممکن است تا 3000€ (یورو) در سال نیز افزایش داشته باشد و این مسئله نیز باعث گرانقیمت بودن هزینه تحصیل در این کشور نمی شود.

هزینه تحصیل در کشور پرتغال اندک است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به راحتی بتوانند بورسیه تحصیل را دریافت کنند و این مسئله ای است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار این هزینه ها، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود نیز توجه داشته باشند که به طور متوسط در حدود 500€ تا 800€ (یورو) در ماه است. با توجه به اینکه دانشجویان در کشور پرتغال اجازه کار ضمن تحصیل را خواهند داشت، می توان این مسئله را روشی امن برای تامین مخارج زندگی در این کشور برشمرد.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور پرتغال

افرادی که تحصیل در خارج از کشور را در دستور برنامه های زندگی خود قرار می دهند، معمولا تلاش می کنند تا اقامت کشور مقصد خود را نیز به دست آورند یا در مسیر دریافت اقامت در بهترین کشورهای جهان قرار گیرند. علاقه مندان به تحصیل در پرتغال نیز بدون تردید چنین برنامه ای را برای زندگی خود در نظر گرفته اند و این امکانی در دسترس است چراکه دولت پرتغال به شهروندان خارجی در این کشور اجازه می دهد تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، اقامت این کشور را به دست آورند و تنها شرط موجود در این راه، در اختیار داشتن یک قرارداد کاری در این کشور است.

حسابداران در کشور پرتغال شانس بسیار بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت و این مسئله می تواند به علاقمندان به تحصیل در این کشور کمک کند تا پس از تحصیل خود به یک شغل مناسب در این کشور دست پیدا کرده و اقامت خود را به دست آورند. حسابداران در پرتغال به درآمد نسبتا بالایی برای زندگی در این کشور دسترسی دارند و این مسئله به خوبی در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور پرتغال

باید در نظر داشت که این مبلغ برای زندگی در پرتغال کافی است اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته تر اروپایی، تفاوت بسیاری میان کشور پرتغال و کشورهای پیشرفته جهان وجود دارد و این یکی از دلایلی است که ممکن است برای علاقمندان به تحصیل در این کشور باعث ایجاد تردید شود. در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرتی به خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را با توجه به تجربه خود در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *