ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در ژاپن

رشته حسابداری در ژاپن

به دانشجویانی که به دنبال تجربه یک فرهنگ جدید در حین تحصیل در یک رشته آینده دار هستند، تحصیل در رشته حسابداری در ژاپن توصیه می شود. ژاپن فرهنگی دارد که جهان را تحت تاثیر قرار داده است. ژاپن به خاطر فرهنگ زرق و برق دار، دارای تکنولوژی بالا و سرگرم کننده خود، که با غنای تاریخی متعادل گردیده که هویت فرهنگی قوی ژاپنی را تشکیل می دهد، شناخته شده است. ژاپن کشور زیبایی است که بدون زحمت سنت های جاودانه و مدرن سازی هیجان انگیز را با هم ترکیب می کند. شهرهای بزرگ این کشور مانند توکیو و اوزاکا به دلیل شلوغی، غذاهای شگفت انگیز و فعالیت خود شهرت دارند. امروزه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ژاپن تحصیل می کنند. تعداد آن ها از دهه 1980 به سرعت در حال افزایش است و اکثر آن ها اهل چین و ویتنام هستند.

به دانشجویانی که تحصیل در ژاپن را انتخاب می کنند، توصیه می شود که زبان این کشور را بیاموزند. درست است که زبان ژاپنی می تواند زبان سختی برای یادگیری باشد، اما اگر کسی می خواهد در آن مسلط شود، غوطه وری بهترین گزینه است. تسلط به زبان ژاپنی تقویت کننده عالی رزومه است، به خصوص اگر دانشجو می خواهد در یک شرکت ژاپنی کار کند. با اقتصادی که به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن است، شرکت های ژاپنی همواره به متقاضیان دو زبانه و بین المللی نیاز دارند. دانشجویانی که می خواهند وارد بازار کار ژاپن شوند، یادگیری زبان ژاپنی راهی است که باید آن را پیش گیرند. احاطه شدن با زبان ژاپنی بهترین راه برای درک هر چه سریع تر این زبان است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حسابداری در ژاپن تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته حسابداری در ژاپن

در جدول زیر، بهترین دانشگاه های ژاپن برای حسابداری را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه حسابداری رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در ژاپنرتبه در آسیارتبه در جهان
Hitotsubashi University150348
University of Tokyo260422
Waseda University380515
Kobe University498595
Kyushu University5142781
Kyoto University6152795
Nagoya University7202928

هزینه تحصیل دانشجویان رشته حسابداری در ژاپن

هزینه تحصیل دانشجویان رشته حسابداری در ژاپن

حیاتی ترین عنصر برآورد هزینه تحصیل در ژاپن شهریه است که می تواند بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی متفاوت باشد. برای کمک به دانشجویان در بررسی شهریه های دانشگاه های مختلف در ژاپن، ما آن ها را به موارد زیر تقسیم کرده ایم:

  • دانشگاه های ملی (مانند Fukushima University)
  • دانشگاه های دولتی (مانند The University of Tokyo)
  • دانشگاه های خصوصی هنرهای لیبرال (مانند Sophia University)
  • دانشگاه های علوم خصوصی

در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، ژاپن نسبتا مقرون به صرفه است، اما هزینه برنامه ها می تواند تفاوت قابل توجهی بین این دانشگاه ها در ژاپن ایجاد کند. جدول زیر میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه ها در ژاپن را نشان می دهد:

نوع دانشگاهمتوسط هزینه ها برای سال اول (بر حسب ین ژاپن)
دانشگاه های ملی537800JPY
دانشگاه های دولتی537800JPY
دانشگاه های خصوصی هنرهای لیبرال746200JPY
دانشگاه های علوم خصوصی1049000JPY

بنابراین، دانشگاه های دولتی و ملی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی برنامه های مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. وقتی صحبت از نوع دوره ها می شود، متوسط ​​شهریه دوره های کارشناسی را می توان در حدود 1240000JPY تا 2830000JPY (ین ژاپن) تخمین زد. برای دوره های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد، می توان انتظار پرداخت حدودا 1250000JPY تا 4400000JPY (ین ژاپن) در سال را داشت. برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن، هزینه تحصیل می‌تواند نزدیک به شهریه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی باشد، اما دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های مختلف دکترا برای به حداقل رساندن آن استفاده کنید

چرا تحصیل در رشته حسابداری در ژاپن؟

ژاپن خانه یک سیستم آموزشی معتبر است و اغلب در بین 10 کشور برتر در زمینه کیفیت آموزش قرار می گیرد. ژاپن نه تنها یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است، بلکه همچنین یک مرکز بزرگ اقتصادی و تجاری است و برای دانشجویان در این زمینه ها عالی است. همچنین، ژاپن خانه تعدادی از برندهای جهانی است. ژاپن به خاطر برنامه های مرتبط با فناوری و کسب و کار خود مشهور است. صرف نظر از رشته تحصیلی، برنامه های با کیفیت بالا یکی از دلایل اصلی تحصیل در ژاپن است. ژاپن اقتصاد پررونقی دارد و فرصت های شغلی زیادی برای انگلیسی زبانان دارد. گویشوران دو زبانه انگلیسی و ژاپنی در ژاپن تقاضای زیادی دارند و این برای دانشجویان خبر خوبی است و به آن ها توصیه می شود در حین تحصیل زبان ژاپنی بیاموزند. فقط یک نکته وجود دارد و آن این که یادگیری زبان ژاپنی برای یک انگلیسی زبان بسیار دشوار است.

خوشبختانه تقاضا برای معلمان زبان انگلیسی در این کشور بسیار زیاد است. ژاپن در واقع یکی از بهترین مکان ها برای معلمان بین المللی انگلیسی است. این بدین معنا است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی دارند. دانشجویان همچنین می توانند در حین تحصیل در این کشور به عنوان معلم یا معلم خصوصی کار کنند. ژاپن کشوری تمیز است و به ندرت در خیابان های آن زباله پیدا می شود. تمیزی تنها یکی از دلایل بسیار برای تحصیل در ژاپن است. ژاپن همچنین نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. برخی دیگر از دلایل تحصیل در ژاپن عبارتند از:

برخی دیگر از دلایل تحصیل در ژاپن

همه این ها در کنار هم به سادگی نشان می دهد که ژاپن مقصدی ایده آل برای تحصیل است.

وضعیت حقوق متخصصان رشته حسابداری در ژاپن

مطابق گزارش وب سایت payscale، متوسط حقوق یک حسابدار در ژاپن 5000000JPY (ین ژاپن) در سال است.

متوسط حقوق یک حسابدار در ژاپن

ژاپن سومین اقتصاد قوی جهان است و در نتیجه زندگی در آن جا بسیار راحت است. این کشور فوق العاده امن و تمیز است. سیستم بهداشتی آن ارزان و کارامد است. حمل و نقل عمومی آن نیز ارزان و کارامد است. همه این ها نشان می دهد که تحصیل در این کشور تا چه میزان ارزشمند است. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته حسابداری در ژاپن هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه زندگی در ژاپن با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *