ویزای تحصیلی

رشته حقوق در امارات

رشته حقوق در امارات

تحصیل در رشته حقوق در امارات که می تواند منتهی به فرصت های شغلی کلیدی در این کشور گردد گزینه بسیار خوبی برای متقاضیان به نظر می رسد. امارات متحده عربی فرصت هایی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته فراهم می سازد و مدارک ارزشمندی را برای فارغ التحصیلان آن ارائه می دهد. با تحصیل در امارت، دانشجویان تحصیلی منحصر به فرد در یک مقصد خارج از کشور را تجربه می کنند و از امکانات عالی آموزشی بهره مند می شوند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در امارات در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره امارات و سیستم حقوقی آن

امارات متحده عربی کشوری است که در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در خلیج فارس واقع است. این کشور به عربستان سعودی، ایران و پاکستان نزدیک است. امارات از لحاظ فرهنگی دارای تنوع فرهنگی است. این منطقه که به دلیل ذخایر نفتی موجود در آن به عنوان یکی از ثروتمندترین نقاط جهان شناخته می شود از نظر نیازهای حقوقی در حال رشد است. برای کسانی که مایل به تحصیل در سیستم حقوقی امارات هستند اغلب فرصت های شغلی کلیدی در دسترس است. سیستم حقوقی در امارات متحده عربی سیستمی است که بر اساس قانون اساسی این کشور ساخته شده است. قانون اساسی توسط دادگاه عالی فدرال این کشور تایید و حمایت می شود. در امارات دادگاه های شرعی و دادگاه های مدنی وجود دارند. قوانین آن ها، امور ازدواج، طلاق و حضانت فرزند را تنظیم می کنند و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوتند.

چرا تحصیل در رشته حقوق در امارت؟

امارات، کشوری جوان، پویا و هیجان انگیز است که به خاطر تنوع باورنکردنی، مهمان نوازی گرم، ثبات سیاسی، نشاط اقتصادی، امنیت و آزادی مذهبی شناخته شده است. امارات متحده عربی مقصد تحصیلی نسبتا جدیدی است که دگرگونی های مداوم و شدیدی را تجربه می کند. اماراتی ها خود فقط تقریبا 20% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و بقیه مردم آن از سراسر جهان عربی-اسلامی و فراتر از آن هستند. در حالی که بیش تر مردم آن به انگلیسی صحبت می کنند اما در خیابان های این کشور می توان مکالماتی را به زبان های عربی، فارسی، اردو و هر زبان دیگری شنید. این کشور تنوعی از فرهنگ ها را در یک مکان جمع کرده است و مکانی برای کشف معنای واقعی کلمه بین المللی شدن است.

امارات دارای دانشگاه هایی است که در رتبه بندی های معتبر جهانی رتبه کسب کرده اند. جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های این کشور براساس رتبه بندی های بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی TopUniversities 2021رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه امارات متحده عربی301284803
دانشگاه خلیفه351211651
دانشگاه شارجه601601
دانشگاه آمریکایی شارجه801348
دانشگاه زاید801701
دانشگاه آمریکایی دبی601

در این کشور، دانشجویان می توانند با اعتماد به نفس تحصیلات خود را در یک دانشگاه با کیفیت ادامه دهند. امارات یک کشور بسیار امن و مدرن است و دارای جرائم خشن بسیار کمی می باشد. دانشجویان در این کشور می توانند از هفت بخش امارات که هر کدام قوانین، فرهنگ، مناظر و سنت های خاص خود را دارد بازدید کرده و از آن لذت ببرند.

برنامه های تحصیلی رشته حقوق در امارات

برنامه های تحصیلی رشته حقوق در امارات

افرادی که مایل به کار در زمینه حقوق، مانند وکالت، هستند برای این کار نیاز به آموزش مناسب دارند. در امارات، برنامه اولیه این رشته مقطع کارشناسی است. چندین برنامه کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های دکترا نیز در این کشور وجود دارد. برنامه ها و مدارک حقوقی این مطنقه کاملا با کیفیت بوده و دقیقا مانند برنامه ها و مدارکی است که در مناطق غربی مانند ایالات متحده، انگلستان و کانادا ارائه می گردد. گزینه های گسترده تحصیل برای افرادی که مایل به ادامه این سطح از تحصیلات هستند در امارات در دسترس است.

تحصیلات عالی رشته حقوق در امارات

انتخاب مدرسه یا دانشکده حقوق مناسب نیاز به در نظر گرفتن فرصت های موجود دارد. امارات طیف گسترده ای از مدارس و دانشکده های حقوق را داراست. بعضی از آن ها زمینه های تحصیلی بسیار تخصصی را ارائه می دهند. برای ورود به این مدارس یا دانشکده های بسیار ارزشمند در زمینه حقوق رقابت وجود دارد. با این حال، هر ساله فرصت هایی برای کسانی که واجد شرایط و دارای رتبه های بالا از تحصیلات قبلی خود هستند در دسترس است. این امر شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود. دانشجویان این رشته تمایل دارند در یک یا چند بخش مختلف حقوق تحصیل کنند.

پس از چهار تا شش سال تحصیل، بسته به حوزه تمرکز، دانشجویان می توانند در آزمون ورودی کانون وکلا شرکت کنند. این یک الزام برای افرادی است که مایل به وکالت در این منطقه هستند. دانشجویان بین المللی اغلب از تحصیل در بسیاری از دانشگاه های حاضر در امارات استقبال می کنند.

شهریه تحصیل در رشته حقوق در امارات

دانشگاه های دولتی در امارات قادر به ایجاد سیاست شهریه خود هستند. به طور کلی، هزینه تحصیل در امارات می تواند 5000€ تا 27650€ (یورو) در سال تحصیلی باشد. همچنین، دانشجویان می توانند برنامه های تحصیلی ارزان تر و گاه رایگانی را بیابند اما این برنامه ها بسیار اندک هستند. شهریه براساس تعداد کل ساعت واحد برای هر برنامه محاسبه می شود. برای مثال، اگر مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی به 36 ساعت واحد برای فارغ التحصیلی نیاز داشته باشد و هزینه یک ساعت واحد معادل 371€ (یورو) باشد، پس شهریه این برنامه تحصیلی در حدود 13355€ (یورو) خواهد بود.

در امارات، همانند دانشگاه های دولتی، موسسات آموزشی خصوصی نیز حق دارند شهریه خود را تعیین کنند. شهریه این دانشگاه ها اغلب بالاتر است، با این حال همیشه هم این طور نیست. به عنوان مثال، در دانشگاه آمریکایی در امارات، هزینه 1 ساعت واحد بین 285€ تا 405€ (یورو) می باشد.

هزینه های زندگی حین تحصیل در امارات

دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های زندگی ماهانه خود در امارات به 650€ تا 1300€ (یورو) در ماه نیاز دارند. هزینه محل اقامت، بزرگ ترین هزینه دانشجویان خواهد بود، اما عادت های شخصی و شیوه زندگی دانشجویان می تواند بودجه هزینه های زندگی آن ها را کم یا زیاد کند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در نوامبر 2020 در کشور امارات را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در امارات

مسکن دانشگاهی و اجاره آپارتمان از محبوب ترین انواع محل اقامت برای دانشجویان در امارات هستند. قیمت و امکانات مسکن دانشگاهی (مسکن درون محوطه دانشگاه یا خارج از آن) از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، دانشگاه امارات متحده عربی برای هر ترم 1300€ (یورو) هزینه می گیرد در حالی که دانشگاه شارجه سالانه بین 565€ تا 1970€ (یورو) دریافت می کند. در صورت اجاره آپارتمان، کل هزینه ها بسته به نوع آپارتمان (1-3 اتاق)، مجاورت با مرکز شهر و غیره متفاوت است. در این کشور، اجاره کامل یک آپارتمان ماهانه بین 730€ تا 2000€ (یورو) می باشد. هزینه خدمات شهری ماهانه نیز بین 150€ تا 230€ (یورو) است.

سوالات رایج درباره تحصیل در امارات

در این قسمت به سوالات رایج درباره تحصیل در امارات پاسخ می دهیم:

  • مقدمات تحصیل در امارات چیست؟ دانشجویانی که می خواهند در امارات تحصیل کنند باید برای ویزای دانشجویی امارات متحده عربی (UAE Student Visa) درخواست ارائه دهند. ویزاهای دانشجویی برای برنامه های تمام وقت ارائه می شود.
  • آیا دانشگاه های امارات بورس تحصیلی ارائه می دهند؟ بله. برخی از دانشگاه ها در این کشور بورس تحصیلی و برخی دیگر انواع برنامه های کمک مالی را ارائه می دهند. وب سایت رسمی دانشگاه ها بهترین مکان برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های رتبه بالای امارات چه مقدار است؟ شهریه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. برای مثال، شهریه دانشگاه امارات متحده عربی بین 371€ و 1950€ (یورو) برای هر ساعت واحد است. در حالی که شهریه دانشگاه خلیفه بین 774€ و 1550€ (یورو) و شهریه دانشگاه شارجه بین 243€ و 2015€ (یورو) برای هر ساعت واحد می باشد.
  • آیا امکان تحصیل در امارات به زبان انگلیسی وجود دارد؟ بله. به طور کلی اکثر دانشگاه های این کشور برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در امارات در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *