ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اوکراین

رشته حقوق در اوکراین

تحصیل در رشته حقوق در اوکراین بهترین گزینه برای کلیه دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در این رشته در اروپا می باشند. حقوق در اوکراین به عنوان یک موضوع بسیار حساس در نظر گرفته می شود و این کشور به برنامه رشته حقوق بسیار تاکید دارد. برنامه های تحصیلی حقوق در دانشگاه های ملی اوکراین توسط کادر آموزشی بسیار متخصص در زمینه حقوق تدریس می شود. مدرک حقوق اخذ شده در این کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است و لذا دارندگان مدرک حقوق آن ممکن است در هر نقطه از جهان با آن مدرک کار کنند. این امر دلیل ورود سالانه بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته حقوق به اوکراین است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاظر را جهت راهنمایی هموطنان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در اوکراین در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل اصلی تحصیل در رشته حقوق در اوکراین

هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین بسیار مقرون به صرفه و در سراسر جهان شناخته شده است. هزینه تحصیل در رشته حقوق در اوکراین از 2200$ تا 2500$ (دلار آمریکا) در سال و هزینه خوابگاه از 500$ تا 600$ (دلار آمریکا) در سال است؛ این امر اوکراین را به ارزان ترین کشور اروپا برای تحصیل در رشته حقوق تبدیل می کند. برنامه های حقوق در اوکراین تئوری را با عمل ترکیب می کنند. دانشگاه ها تا آن جا پیش می روند که یک سالن دادگاه تقلیدی و رقابت های دادخواهی پویا برگزار می کنند و به دانشجویان احساس واقعی وکالت را می دهند.

در این کشور، حقوق و یادگیری مبتنی بر پرونده، دست به دست هم هستند. حتی هنگام یادگیری تئوری، دانشجویان زمان زیادی را صرف مرور پرونده ها می کنند. دانشکده های حقوق برای نشان دادن چگونگی کاربرد تئوری از مثال های واقعی استفاده می کنند. همچنین، تحصیل در اوکراین در رشته حقوق دانشجویان را به مهارت های متنوعی از جمله تحقیق، تحلیل انتقادی، تلفیق ایده های پیچیده و غیره مجهز می کند.

مهارت های متنوع ارائه شده به فارغ التحصیلان برنامه های حقوق در اوکراین مورد احترام کارفرمایان قرار دارد و لذا آن ها از فرصت های شغلی خوبی برخوردارند. دانشجویان رشته حقوق اوکراین می توانند چشم اندازهای خوبی برای تحصیلات تکمیلی داشته باشند. آن ها در 6 ماه پس از ترک دانشگاه شانس مناسبی برای ادامه تحصیل یا اشتغال در سطح حرفه ای دارند. همچنین، گروه های حقوقی در دانشگاه های این کشور از نظر بین المللی متنوع هستند. کیفیت آموزش در دانشگاه های حقوق اوکراین به این معنی است که بخش قابل توجهی از دانشجویان از خارج از کشور جذب می شوند.

تحصیل در رشته حقوق در اوکراین چگونه است؟

برای پذیرش در دانشکده حقوق در مقطع کارشناسی، کلیه دانشجویان بین المللی باید گواهینامه پایان تحصیلات مقطع متوسطه داشته باشند. دانشجویان خارجی اوکراین را به سایر کشورهای اروپایی ترجیح می دهند زیرا هزینه دوره حقوق در این کشور کاملا مقرون به صرفه است و هزینه های زندگی در آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های ملی اوکراین از هر کشوری وارد این کشور می شوند اما اکثر دانشجویان خارجی از کشورهای آسیایی و آفریقایی به اوکراین می روند و بسیاری از آن ها نیز از کشورهای شوروی سابق هستند. نمودار زیر 10 کشور اول با بیش ترین تعداد دانشجو در اوکراین را نشان می دهد:

10 کشور اول با بیشترین تعداد دانشجو در اوکراین

دوره حقوق در اوکراین به دو زبان اوکراینی/ روسی و انگلیسی تدریس می شود. آن دسته از دانشجویان بین المللی که اهل کشورهایی هستند که زبان ملی آن ها انگلیسی است، ترجیح می دهند در برنامه حقوق خود مستقیما در محیط آموزشی انگلیسی تحصیل کنند. اما آن دسته از دانشجویان خارجی که اهل کشورهایی هستند که زبان ملی آن ها انگلیسی نیست و به طور معمول انگلیسی خوبی ندارند، برای اولین سال در اوکراین به دوره مقدماتی می پیوندند که دوره 10 ماهه زبان روسی در دانشگاه های ملی است. با اتمام دوره 10 ماهه زبان روسی آن ها به برنامه حقوق خود در اوکراین ملحق می شوند.

هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل در دوره های حقوق وارد اوکراین می شوند و این دانشجویان سال اول دوره زبان روسی را می گذارنند و سپس برنامه های خود در رشته حقوق را شروع می کنند. برای دانشجویان ایرانی ویزای دانشجویی اوکراین صادر می شود که می توانند بدین منظور به سفارت اوکراین در ایران درخواست ارائه دهند.

معرفی دانشگاه های رشته حقوق در اوکراین

فهرست برخی از دانشگاه های حقوق در اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه ملی حقوق اوکراین – آکادمی حقوق خارکف
  • دانشگاه ملی دونتسک – دانشکده حقوق
  • دانشگاه ملی وی. ان. کارازین خارکف – دانشکده حقوق
  • دانشگاه ملی اودسا – دانشکده حقوق
  • دانشگاه ملی ایوان فرانکو لفیف – دانشکده حقوق
  • دانشگاه ملی استروه آکادمی
  • آکادمی حقوق اودسا
  • دانشگاه ملی آموزش خارکف – دانشکده حقوق

جدول زیر بهترین دانشگاه های اوکراین بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی TopUniversities 2021رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه ملی رادیو الکترونیک خارکف801
دانشگاه ملی ایوان فرانکو لفیف1001
دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف6011020
دانشگاه ملی فنی اوکراین701

همان طور که ملاحظه می شود دانشگاه ملی ایوان فرانکو لفیف به عنوان یک دانشگاه حقوق در رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2021 رتبه 1001 را کسب نموده است.

معرفی دانشگاه های رشته حقوق در اوکراین

هزینه زندگی حین تحصیل در اوکراین

اوکراین یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در اروپا تبدیل می کند. همه دانشگاه های اوکراین خوابگاه های خاص خود را دارند. قیمت اتاق در خوابگاه از 40$ تا 100$ (دلار) است. برخی از دانشجویان ترجیح می دهند آپارتمان اجاره کنند که می توان یک آپارتمان یک اتاقه را با 150$ تا 200$ (دلار آمریکا) در ماه اجاره کرد. هزینه بلیط یک طرفه در حمل و نقل محلی (اتوبوس، تراموا، مترو و غیره) 0.2$ تا 0.4$ (دلار آمریکا) است. هزینه تاکسی نیز 2$ تا 3$ (دلار آمریکا) می باشد. قیمت برخی مواد غذایی در این کشور نیز به شرح زیر است (بر حسب دلار آمریکا):

  • شیر (1 لیتر): 5$-0.9$
  • نان سفید: 35$-0.5$
  • برنج (1 کیلوگرم): 8$-1.1$
  • تخم مرغ (10): 9$-1$
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم): 4$-1$
  • آب (5 لیتر در بطری): 0.3$-0.5$
  • سیب (1 کیلوگرم): 78$
  • گوشت گاو (1 کیلوگرم): 77$
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 29$
  • برنج (سفید) (1 کیلوگرم): 99$

همچنین در صورت صرف غذا در غذاخوری یا سفارش غذا، هزینه آن 2$ تا 3$ (دلار آمریکا) است. در مورد قیمت پوشاک در اوکراین می توان گفت شلوار جین 10$ تا 20$ (دلار آمریکا) و پیراهن 5$ تا 15$ (دلار آمریکا) است و قیمت یک جفت کفش از 20$ (دلار آمریکا) و لباس تابستانی از 15$ (دلار آمریکا) شروع می شود. از هموطنان گرامی متقاضی تحصیل در رشته حقوق در اوکراین در سال 2021 دعوت می نماییم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه هزینه تحصیل در اوکراین و بهترین دانشگاه های حقوق آن و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *