ویزای تحصیلی

رشته حقوق در ایرلند

رشته حقوق در ایرلند

تحصیل در رشته حقوق، مهارت ها و دانش گسترده ای را در زمینه مسائل حقوقی، سیستم های سیاسی، سیاست های تجاری و غیره به دانشجویان می دهد. تحصیل در رشته حقوق در ایرلند به دانشجویان برتری می بخشد زیرا کشور ایرلند دارای یکی از بهترین دوره های حقوق در اروپای غربی است که بسیاری از آن ها حتی در بین 100 دانشگاه برتر جهانی قرار دارند. مدارک حقوق دانشگاه های ایرلند به دلیل برتری و کسب مهارت های حقوقی در سراسر جهان مشهور هستند.

حقوق یک رشته تحصیلی چالش برانگیز و بسیار ارزشمند است و قطعا ارزش تحصیل در آن را دارد. فرصت های شغلی متعددی برای فارغ التحصیلان حقوق در دسترس است، از وکالت گرفته تا سردبیری. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی هموطنان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در ایرلند در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره ایرلند و دانشگاه های آن

ایرلند بخشی از اروپاست و در قسمت شمال غربی این قاره قرار گرفته است. این کشور جزیره ای میزبان بیش از 6.4 میلیون نفر است که حدود 4.6 میلیون نفر آن ها جمعیت ایرلند (جمهوری ایرلند) را تشکیل می دهند. ایرلند یک نیروی اقتصادی مهم و قدرتمند در اروپاست. این منطقه دارای فرهنگ غنی، سبک زندگی پرجنب و جوش و مدرن و سنت های زیادی می باشد. تحصیل در رشته حقوق در ایرلند برای دانشجویان مزایای بی شماری دارد. اگر در دانشکده های حقوق این کشور فرصت های در دسترسی وجود داشته باشد، دانشجویان بین المللی معمولا مورد استقبال قرار می گیرند.

بسیاری از دانشگاه ها در ایرلند در سطح بین المللی از رتبه چشمگیری برخوردارند و به طور کلی این کشور یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی است. نمودار زیر پراکندگی دانشجویان خارجی مقیم ایرلند را نشان می دهد:

مبدا دانشجویان خارجی ایرلند

جدول زیر بهترین دانشگاه های ایرلند بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities 2021
کالج ترینیتی دوبلین155151101
کالج سلطنتی جراحان ایرلند201
کالج دانشگاهی دوبلین251301177
دانشگاه ملی ایرلند، گالوی301601238
کالج دانشگاهی کورک301401286
دانشگاه مینوث401701
دانشگاه دوبلین سیتی501439
دانشگاه لیمریک501701511
دانشگاه فنی دوبلین801801

سیستم حقوقی در ایرلند بر اساس قانون اساسی، کامن لاو و قانون موضوعه می باشد. قوانین این کشور در قانون اساسی ایرلند جا گرفته است. سیستم کامن لاو این کشور براساس سبک پارلمانی موجود در سیستم بریتانیا است. قانون اساسی ایرلند، سنگ بنای کل سیستم حقوقی این کشور را پیش بینی کرده و مطالعات حقوقی در این زمینه بر این حوزه خاص متمرکز است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در ایرلند؟

یکی از مزایای تحصیل در رشته حقوق در ایرلند، عدم ترس از وجود مانع زبان است. در ایرلند، زبان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از اواخر قرن نوزدهم، انگلیسی زبان اول غالب در ایرلند است. البته انگلیسی ایرلندی تفاوت هایی با انگلیسی بریتانیایی دارد. با این حال، انگلیسی ایرلندی در درجه اول در این کشور صحبت می شود. آب و هوای این کشور ایده آل، نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است. آب و هوای آن تحت تاثیر اقیانوس اطلس می باشد. ایرلند به عنوان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیلات عالی برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود. هزینه های زندگی در ایرلند، به ویژه در حومه این کشور، کمی ارزان تر از انگلستان است. هزینه تحصیل در این کشور نیز در مقایسه با انگستان پایین است.

در ایرلند به دانشجویان امتیازات بی پایانی مانند اتوبوس رایگان، تخفیف ویژه حمل و نقل عمومی و بسیاری دیگر داده می شود. کارت دانشجویی دانشجویان ارزش زیادی دارد و با آن می توانند در باشگاه ها عضو شده و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. ایرلند به دلیل فرهنگ پر جنب و جوش خود شناخته شده است. مردم محلی صمیمی و فعال هستند. دانشجویان می توانند به باشگاه های محلی ورزشی بپوندند و عضوی فعال باشند. همچنین می توانند آلات موسیقی محلی ایرلندی ها را بیاموزند. احتمالا بهترین امتیاز تحصیل در ایرلند، کار با ویزای دانشجویی آن است.

دولت ایرلند به دانشجویان بین المللی اجازه داده است پس از فارغ التحصیلی برای کار 24 ماه در ایرلند بمانند. دانشجویان همچنین می توانند در طول تحصیل به صورت پاره وقت به مدت 20 ساعت در طول هفته و در تعطیلات به مدت 40 ساعت در هفته کار کنند. این امتیاز همچنین فرصتی عالی برای ادامه کار در ایرلند و کسب اقامت دائم آن است.

برنامه ها و مدارک تحصیلی رشته حقوق در ایرلند

برنامه های مختلفی برای تحصیل در رشته حقوق در ایرلند وجود دارد. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، دانشجویان می توانند لیسانس حقوق را در تجارت، علوم سیاسی و همچنین در مطالعات مختلف حقوقی بین المللی دریافت کنند. برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد حقوق (LLM) و همچنین درجه حقوق استیضاحی و تطبیقی و درجه حقوق تجارت بین المللی و اروپایی است. دکترای حقوق نیز پس از اتمام دوره LLM در دسترس است. در تحصیلات حقوق ایرلند تخصص های زیادی وجود دارد.

برنامه ها و مدارک تحصیلی رشته حقوق در ایرلند

تحصیلات عالی حقوق در ایرلند

تعداد زیادی دانشکده و دانشگاه حقوقی در سراسر ایرلند وجود دارد که فرصت های تحصیل در رشته حقوق را برای دانشجویان ارائه می دهند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این دانشکده ها باید با هم رقابت کنند و به طور متوسط فقط 7% برتر پذیرش می گیرند. با این وجود، دانشجویان بین المللی که می توانند مجوز، پذیرش دانشکده و و ویزای ایرلند را دریافت کنند، در این دانشکده های حقوق مورد استقبال قرار می گیرند. شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی دشوارتر است.

دانشجویان احتمالا بین پنج تا شش سال برای تحصیل خود صرف می کنند تا در آزمون صدور مجوز شرکت کنند. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی هستند نیز ممکن است بتوانند تحصیلات خود را در یک دانشکده حقوق به پایان برسانند، که معمولا به سه سال تحصیل بیش تر نیاز دارد. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند در سراسر ایرلند کار پیدا کنند. دانشجویان قبل از اخذ مجوز حرفه ای نیاز به کار در یک شرکت حقوقی دارند. تقاضا برای افراد حرفه ای واجد شرایط در ایرلند، با تمرکز بیش تر بر وکلای متخصص بیش از هر زمان دیگری، متوسط تا زیاد است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در ایرلند

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته حقوق در ایرلند به ترتیب عبارتند از:

  • کالج ترینیتی دوبلین
  • کالج دانشگاهی دوبلین
  • کالج دانشگاهی کورک
  • دانشگاه ملی ایرلند، گالوی
  • دانشگاه دوبلین سیتی

تحصیل در رشته حقوق در کالج ترینیتی دوبلین ایرلند

دانشکده حقوق ترینیتی، قدیمی ترین و مشهورترین دانشکده حقوق ایرلند است. این دانشکده دارای بالاترین رتبه در بین دانشکده های حقوق در ایرلند در هر دو رتبه بندی جهانی QS و THE سال 2020 می باشد. این دانشکده محل تحصیل برخی از وکلای پرکار دوران مدرن در ایرلند بوده است. همچنین شبکه قوی فارغ التحصیلان آن در ایرلند و خارج از آن متشکل از وکلای برجسته، قضات، اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، رؤسای دادگستری، رؤسای جمهور ایرلند، سیاستگذران و نمایندگان مردم است.

برنامه های LLB این دانشکده نه تنها دانشجویان را به عنوان وکیل آماده می کند بلکه آن ها را قادر می سازد تا وارد بسیاری از زمینه های شغلی مانند تجارت، روزنامه نگاری، حسابداری، بانک، بیمه، سیاست، امور خارجه و سیاست عمومی در ایرلند و خارج از آن شوند. تحصیل در این دوره برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپایی به صورت 4 سال تمام وقت امکان پذیر است. همچنین این دانشکده دارای برنامه LLM نیز می باشد.

سوالات رایج درباره تحصیل در ایرلند

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در ایرلند پاسخ می دهیم:

  • مرحله اصلی تحصیل در ایرلند چیست؟ دریافت ویزای دانشجویی (ویزای تحصیلی C؛ ویزای تحصیلی D). اگر دوره تحصیل در ایرلند کم تر از 3 ماه باشد ویزای تحصیلی C و اگر دوره تحصیل بیش از 3 ماه طول بکشد ویزای تحصیلی D مورد نیاز دانشجویان است.
  • هزینه تحصیل در ایرلند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا چگونه است؟ برای دوره های کارشناسی 9850€ تا 55000€ (یورو) در سال و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا 9950€ تا 35000€ (یورو) در سال می باشد.
  • هزینه های زندگی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی چگونه است؟ هزینه های زندگی در ایرلند کمی بیش تر از متوسط منطقه اروپاست. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که هر ماه بین 550€ تا 1000€ (یورو) پرداخت کنند.
  • آیا تحصیل در رشته حقوق در ایرلند ارزشمند است؟ جایگاه علمی دانشگاه های ایرلند در رشته حقوق به خوبی نشان دهنده ارزشمند بودن تحصیل در این کشور است.

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در ایرلند در سال 2021 هستید، از شما دعوت می کنیم جهت دریافت مشاوره و راهنمایی در این زمینه با کارشناسان باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از آخرین و به روزترین اطلاعات در زمینه کار ضمن تحصیل در ایرلند نیز مطلع گردید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *