ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در امارات

رشته خلبانی در امارات

تحصیل رشته خلبانی در امارات از طریق دانشگاه هوانوردی امارات و مدارس یا آکادمی های خلبانی برای علاقه مندان به این رشته امکان پذیر است. امارات متحده عربی به خاطر کلان شهرها، دانشگاه های سطح بالا و امکانات مدرن، یک مقصد محبوب تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. اکثر مردم در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری از برنامه های آموزش عالی به این زبان تدریس می شود. در این کشور جرم و جنایت بسیار کم است و به طور کلی یک مکان امن برای تحصیل، زندگی و کار است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در امارات 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در امارات

کسانی که مایل به تحصیل در کشوری هستند که به سرعت در حال توسعه است و در آن آفتاب، دریا و شن و ماسه یک جایزه است، امارات متحده عربی بهترین گزینه برای آن ها می باشد. این کشور در وسط خلیج فارس واقع شده است و از هفت امارات تشکیل می شود که عبارتند از ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین. امارات از آب و هوای نیمه گرمسیری برخوردار است. این کشور برای توسعه زیرساخت های آموزشی خود با هدف تبدیل شدن به برترین ارائه دهنده تحصیلات تکمیلی جهان در آینده تلاش می کند. سیستم آموزش عالی این کشور از فرانسه، کانادا، آلمان، روسیه، انگلستان و آمریکا تاثیر می پذیرد.

تعداد موسسات امارات متحده عربی در حال افزایش است و در حال حاضر، این کشور میزبان بهترین دانشگاه های منطقه خلیج فارس می باشد. چندین موسسه آموزش عالی امارات هر سال در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی رتبه کسب می کنند. تعداد فزاینده ای از موسسات بین المللی نیز دارای دانشگاه یا پردیس در این کشور عربی هستند، از جمله موسسات استرالیا، کانادا، انگلستان و آمریکا. تحصیل در امارات به زبان انگلیسی، کیفیت بالای آموزش، نبود مانع زبانی، تنوع فرهنگی، امنیت بالا و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در امارات می باشد.

تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در امارات

امارات متحده عربی با جمعیت بیش از 9000000 نفر خود دارای یک دانشگاه هوانوردی و چند مدرسه یا آکادمی خلبانی می باشد. این کشور بیش تر به خاطر دو شهر بزرگش، یعنی دبی و ابوظبی، شناخته می شود که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کنند و خانه برخی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان یعنی Emirates و Etihad Airways هستند. علاوه بر این، امارات شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت Air Arabia و FlyDubai را نیز دارد که به سرعت در حال رشد هستند. تمام این شرکت های هواپیمایی به رشد و توسعه خود ادامه می دهند، به این معنی که در آینده نیاز به خلبان خواهند داشت. نمودار زیر نرخ بیکاری در امارات از سال 2010 تا 2020 را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در امارات

همانطور که نمودار نشان می دهد نرخ بیکاری امارات بسیار کم است و این منطقه دارای کمترین میزان افراد بیکار در سراسر جهان می باشد. این امر نشان می دهد که وضعیت کاریابی و اشتغال در امارات بسیار خوب است. در حال حاضر، در سال 2020، متوسط حقوق ماهانه خلبانان در امارات معادل 35200AED (درهم امارات) می باشد. محدوده حقوق ماهانه خلبانان در این کشور به شرح زیر می باشد:

میانگین حقوق ماهیانه خلبانان در امارات

برای تحصیل در رشته خلبانی در امارات سه روش وجود دارد. روش اول حضور در دوره های آکادمی ها یا مدارس خلبانی این کشور است. روش دوم ورود به دانشگاه هوانوردی امارات می باشد. و روش سوم نیز شرکت در برنامه های خلبان کارآموز شرکت های هواپیمایی است. ازجمله شرایط لازم برای عضویت در مدارس یا آکادمی های خلبانی امارات می توان به داشتن حداقل 17 سال سن و دارا بودن مدرک پایان تحصیلات مقطع متوسطه یا همان دیپلم دبیرستان اشاره نمود. سطح مشخصی از مهارت در زبان انگلیسی و سلامت جسمانی در حد معین نیز از دیگر شرایط ورود به خلبانی است.

برترین دانشگاه ها و مدارس خلبانی و هوانوردی در دبی

در کنار دانشگاه هوانوردی امارات، آکادمی ها یا مدارس خلبانی و هوانوردی متعددی در امارات وجود دارد که به علاقه مندان این رشته کمک می کنند تا به آرزوهای خود برسند. از دوره های پرواز در شبیه سازهای ایرباس A320 گرفته تا دوره های آموزش خدمه پرواز، مواردی هستند که بهترین مدارس هواپیمایی دبی ارائه می دهند. در زیر بهترین موسسات آموزش خلبانی و هوانوردی در دبی امارات را معرفی می کنیم:

  • Emirates Aviation Services LLC
  • دانشگاه هوانوردی امارات
  • (Ecole Hoteliere Helvetque (EHH
  • Aviation Training Center LLC
  • Airborne Aviation
  • (Vision Concept Aviation Training Institute (VCATI

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی امارات

دانشگاه هوانوردی امارات (EAU) یکی از موسسات برجسته در خاورمیانه برای آموزش مرتبط با هوانوردی و اروناتیک است. این دانشگاه دارای مجوز از وزارت آموزش امارات متحده عربی است و چندین اعتبارنامه دارد که این امر آن را به گزینه ای ایده آل برای تحصیل و یافتن حرفه ای در صنعت هواپیمایی تبدیل می کند. EAU برنامه های متنوعی را ارائه می دهد. با ترکیب استانداردهای عالی علمی با جدیدترین پیشرفت ها و فناوری ها در صنعت توسط این دانشگاه، دانشجویان آن خیلی زود در حرفه خود پیشرفت می کنند. این دانشگاه در دبی، یکی از بهترین شهرها برای تحصیل، زندگی و کار قرار دارد. EAU، بازوی آموزشی شرکت چندملیتی گروه امارات (The Emirates Group) است و پیشروترین موسسه آموزش عالی خاورمیانه برای برخی رشته های هوانوردی می باشد.

دانشگاه هوانوردی امارات به دانشجویان برتر دوره های کارشناسی خود شش ماه فرصت کارآموزی در گروه امارات را ارائه می دهد تا بتواند آن ها را در معرض کار در دنیای واقعی قرار دهد و دانش تئوری را با کاربرد عملی ادغام کند. گروه امارات یا همانThe Emirates Group نامی است که در سراسر جهان به خاطر تعهد به بالاترین استانداردهای کیفیت در هر جنبه از کسب و کار خود شناخته شده است. آموزش خلبانی در این دانشگاه، آموزش پرواز را با برنامه و مدرک کارشناسی تلفیقی (افتخارات) در مدیریت حمل و نقل هوایی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای امکانات کلاس جهانی است. دانشجویان EAU از طیف گسترده ای از فعالیت ها و رویدادهای فوق برنامه که دانشگاه را به مکانی عالی برای تحصیل، زندگی و کار تبدیل می کنند، برخوردار هستند.

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی امارات

رشته خلبانی در آکادمی آموزش خلبانی امارات

آکادمی آموزش خلبانی امارات (Emirates Flight Training Academy) مدرسه ای برای آموزش خلبانی در امارات متحده عربی است. این شرکت تابعه شرکت هواپیمایی چند ملیتی The Emirates Group است. این مدرسه بطور رسمی در سال 2017 در جریان نمایشگاه هوایی دبی افتتاح شد و با ناوگان شش فروند هواپیمای آموزشی آغاز به کار کرد. این مدرسه با فرودگاه و محوطه اختصاصی خود بعنوان مرکز آموزش اختصاصی برنامه ملی خلبان کارآموز و همچنین دانشجویان خارجی عمل می کند. این آکادمی بعنوان پیشرفته ترین آکادمی آموزش خلبانی در جهان طراحی شده و در تلاش است تا با استفاده از فناوری در حال پیشرفت مداوم و برنامه درسی مترقی خود برای توانمند کردن دانشجویان به فراتر از حد معمول رفتن و خلبانان کلاس جهانی شدن، به بخشی کلیدی در آینده هواپیمایی تبدیل شود.

چشم انداز این آکادمی این است که پیشروترین آکادمی آموزش خلبانی جهانی برای همه خلبانان مشتاق با استعداد و جاه طلب باشد. در این آکادمی ترکیبی از آموزش استثنایی پرواز و ابزارهای ابتکاری یادگیری وجود دارد. آکادمی آموزش خلبانی امارات یا EFTA هر سه ماه دانشجوی جدید جذب می کند و بطور مداوم درخواست ها را مورد بررسی قرار می دهد. مرکز عملیات پرواز کاملا عملیاتی این آکادمی فقط به کارآموزان این آکادمی اختصاص داده شده است که این امر آموزش خلبانی را بخشی از زندگی روزمره در آکادمی می سازد. از شرایط پذیرش در آکادمی آموزش خلبانی امارات می توان به داشتن حداقل هفده سال سن، دارا بودن دیپلم دبیرستان، مهارت زبان انگلیسی در سطح TOEFL 510 یا بیشتر و برخورداری از سلامت خوب جسمانی اشاره نمود.

چنانچه علاقمند تحصیل در رشته خلبانی در امارات 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و بویژه اقامت پس از تحصیل در امارات با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته خلبانی در امارات

  1. هادی گفت:

    سلام مدرک هنرستان های هوانوردی هم قبول میکنن یا باید دیپلم دبیرستان داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بله مورد پذیرش هست.

  2. مهسا گفت:

    سلام ببخشید شرایط ورود به دانشگاه دبی برای خلبانی چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیت خاصی در این زمینه وجود نداره

  3. محمد صادق گفت:

    سلام دیپلم ما رو قبول میکنند دیپلم دبیرستان ایرانی؟ یا باید اونجا دیپلم بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته خلبانی رو در حال حاضر میتونید در ترکیه و روسیه و اوکراین بخونید

  4. Yousof گفت:

    سلام ببخشید میشه لطفا بگین هزینه دوره خلبانی در دبی چقدره

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *