ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اتریش

رشته دامپزشکی در اتریش

تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش با کیفیت مناسب و به زبان آلمانی در دانشگاه های محدودی ممکن می شود. اتریش یکی از مقاصد جذاب ایرانی هاست اما باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های محدودی در این کشور امکان تحصیل در رشته دامپزشکی را فراهم کرده اند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب کنند چراکه رقابت در بالاترین سطح خود قرار دارد و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند ریسک های مربوط به این پروسه را به راحتی بپذیرند.

رشته دامپزشکی یکی از رشته های اصلی مربوط به گروه پزشکی است و به همین دلیل سخت گیری های زیادی برای پذیرش و همچنین اعطای مدرک پزشکی در آن در نظر گرفته می شود. در بسیاری از موارد، دریافت مدرک پزشکی مسیری هموارتر نسبت به مدرک دامپزشکی دارد و این چالشی است که علاقمندان به این رشته باید پذیرا باشند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش به عنوان یکی از کشورهای تراز ایرانی ها پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش چیست؟
  • آیا دانشگاه های اتریشی در رشته دامپزشکی دارای اعتبار بالایی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در اتریش به عنوان دامپزشک کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش

افرادی که اتریش را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های محدودی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و علاقمندان تنها به زبان آلمانی می توانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. در حال حاضر مدرک B2 زبان آلمانی حداقل مدرک مورد نیاز دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های اتریشی در رشته دامپزشکی است و به همین دلیل نیاز به ممارست های طولانی برای دریافت پذیرش از این کشور وجود دارد.

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی و معتبر اتریش را دارند، باید در آزمون های ورودی این کشور برای دریافت پذیرش شرکت کنند و تنها در همین صورت است که امکان ورود به دانشگاه برای دانشجویان فراهم می شود. دانشجویان رشته دامپزشکی برای دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور باید 5 سال به ادامه تحصیل بپردازند تا واجد شرایط دریافت مدرک تحصیلی شناخته شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش

دانشگاه های تراز اول رشته دامپزشکی در اتریش

برای تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش دانشگاه های محدودی وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند درخواست خود را به دانشگاه های مختلف در این کشور ارسال کنند. دانشگاه های این کشور در رشته دامپزشکی نیز رتبه های بسیار متفاوتی از یکدیگر دریافت کرده اند و به همین دلیل نمی توان به راحتی انتظار داشت که دانشجویان در تمامی این دانشگاه ها توان دریافت پذیرش را داشته باشند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های اتریشی برای دریافت پذیرش در رشته دامپزشکی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اتریشی برای دریافت پذیرش در رشته دامپزشکی

در شرایط کنونی نمی توان مهاجرت به اتریش برای تحصیل در رشته دامپزشکی را چندان مناسب دانست چراکه شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور با اما و اگرهای بسیار زیادی همراه است و دریافت ویزای تحصیلی اتریش نیز کار ساده ای نیست.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اتریش

علاقمندان به تحصیل در اتریش به خوبی می دانند که هزینه های تحصیل در این کشور در حداقل مقدار خود قرار دارد و دانشجویان در این کشور نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نخواهند داشت. متوسط هزینه های تحصیل در کشور اتریش برای دانشجویان خارجی در حدود 1600€ (یورو) در سال خواهد بود و به همین دلیل است که دانشجویان برای گذران دوره تحصیلی خود در این کشور به بورسیه های تحصیلی نیازی نخواهند داشت.

در رابطه با هزینه های زندگی در اتریش اما باید دقیق تر بود چراکه هزینه های زندگی در این کشور کمی بیشتر از 1000€ (یورو) در ماه است و دانشجویان در این کشور فرصت های محدودی برای رسیدن به کار دانشجویی به صورت پیوسته خواهند داشت. در حال حاضر اما اتریش یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی است که می توان آن را به بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد.

شرایط کار یک دامپزشک در اتریش

افرادی که اتریش را برای زندگی خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که این کشور یکی از بهترین کشورها برای اقامت است اما مسیر دریافت اقامت آن فراز و نشیب های بسیار زیادی دارد. در حال حاضر می توان اشاره داشت که یک دامپزشک در این کشور در حدود 4740€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که تقریبا 25% بیشتر از متوسط درآمد در این کشور به حساب می آید و می تواند از نظر اقتصادی برای زندگی در این کشور بسیار مناسب باشد. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در این کشور دارید، می توانیدبا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *