ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اوکراین

رشته دامپزشکی در اوکراین

تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین دارای شرایط خاص مربوط به خود است که تنها در برخی از کشورهای اروپای شرقی حکم فرما است. اوکراین یکی از مقاصد ارزان قیمت برای تحصیل در اروپای شرقی به حساب می آید که شرایط نسبتا مناسبی دارد و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند با صرف هزینه های کم، مدرکی را به دست آورند که در اکثر کشورهای اروپایی دارای اعتبار کافی است و می توانند به کمک آن به کار مشغول شوند. در اوکراین شرایط کنونی جنگ با روسیه شرایط را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بتوان در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت. محدودیت های کنونی تحصل در اوکراین اما به زودی و پس از پایان جنگ برطرف خواهد شد.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در جهان به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان نخبه می توانند این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کنند. شرکت در آزمون های ورودی برای دریافت پذیرش نهایی در این رشته یکی از الزاماتی است که در اکثر کشورهای جهان از جمله اوکراین وجود دارد و بدون حضور در این آزمون ها نمی توان انتظار داشت که فرد پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در رشته دامپزشکی در اوکراین پرداخته اند تا به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های اوکراین از کیفیت مناسبی برای تحصیل برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در اوکراین به عنوان دامپزشک چگونه کامل می شود؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین

برای علاقمندان به تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین این فرصت وجود دارد که فرد بتواند پذیرش خود را از طریق آزمون های پادفک به دست آورد. آزمون پادفک یک آزمون در سطح دروس دبیرستان است که نشان می دهد تحصیلات فرد در مقطع دبیرستان مطابق با استانداردهای موجود در اوکراین بوده است. برای دریافت پذیرش در پادفک، فرد می تواند در دوره های آموزش پادفک در اوکراین شرکت کند و سپس در آزمون ها شرکت نماید. در این صورت دیگر نیازی به یادگیری زبان روسی، اوکراینی یا انگلیسی نیز نخواهد بود و فرد می تواند مستقیما در همین دوره ها شرکت کند و زبان را نیز بیاموزد.

پس از دریافت پذیرش در رشته دامپزشکی در اوکراین، فرد می تواند به زبان انگلیسی یا روسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و خود را آماده کند تا یک دوره 5 ساله را در این کشور به پایان ببرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر به دلیل وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه، بسیاری از دانشگاه های این کشور تعطیل هستند و به همین دلیل است که نام آن ها از لیست برترین دانشگاه های ارائه کننده یک رشته نیز خارج شده است و نمی توان به راحتی در رابطه با آن ها اطلاعات کافی را به دست آورد.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین

در حال حاضر شرایط مهاجرت به برخی از کشورهای جهان از جمله اوکراین وجود ندارد تا بتوان تجربه دقیقی از هزینه های زندگی در این کشور را بیان داشت اما می توان با توجه به شرایط قبلی موجود در این کشور، بیان داشت که آیا اوکراین کشوری ارزان قیمت یا گران قیمت برای زندگی به حساب می آید.

گراف زیر نشان می دهد که یک دانشجوی رشته دامپزشکی به طور تقریبی به چه بودجه ای برای تحصیل خود در هر سال نیاز خواهد داشت.

هزینه زندگی و تحصیل رشته دامپزشکی در اوکراین

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که پیش از شروع جنگ، دانشجویان در اوکراین امکان کار ضمن تحصیل را به دست آورده بودند و می توانستند در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند اما شرایط پس از جنگ به عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. در حال حاضر می توان گفت که اوکراین همواره یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در شرق اروپا به حساب می آید.

شرایط کار یک دامپزشک در اوکراین

افرادی که به عنوان دامپزشک در اوکراین کار می کنند، شرایط بسیار مناسبی برای زندگی خواهند داشت و به طور متوسط 26200UAH (هریونیا) در ماه درآمد کسب می کنند. یکی از بهترین راه های رسیدن به چنین درآمدی، تحصیل دامپزشکی در این کشور است تا فرد پس از تحصل خود بتواند مجوزهای لازم برای کار کردن در این کشور را پیدا کند. در حال حاضر که شرایط مهاجرت به اوکراین برای تحصیل و زندگی وجود ندارد، می توان انتظار داشت که دانشجویان با هزینه های کم و مشابه بتوانند در کشورهای دیگری نظیر اوکراین به ادامه تحصیل بپردازند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات کافی در این زمینه دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را با توجه به تجربیات خود راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *