ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در بلغارستان

رشته دامپزشکی در بلغارستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است و این یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به این رشته است. افرادی که بلغارستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند گزینه های محدودی برای تحصیل در رشته دامپزشکی خواهند داشت و نمی توان انتظار داشت که این کشور مانند کشورهای بزرگ جهان گزینه های متعددی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. در حال حاضر بلغارستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است که کیفیت مناسب تحصیل با هزینه های کم و البته شرایط مناسب اقامتی را فراهم می کند و به همین دلیل است که می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد.

رشته دامپزشکی یکی از رشته های مورد علاقه بسیاری از علاقمندان به دوره های پزشکی است که با کیفیت بسیار بالا در دانشگاه های متعددی در سطح جهان ارائه می شود. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که مراحل پذیرش در این رشته ساده نیست و علاقمندان به این رشته باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. باید در نظر گرفت که زبان تحصیل این رشته در بسیاری از کشورهای جهان انگلیسی است و دانشجویان با سهولت نسبتا مناسبی می توانند این کشورها را برای تحصیل خود انتخاب کنند چراکه سهولت یادگیری زبان انگلیسی بیشتر است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان چیست؟
  • چگونه می توان در دانشگاه های بلغارستان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در بلغارستان برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان

شرایط کلی تحصیل در کشور بلغارستان برای علاقمندان به رشته دامپزشکی مناسب است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند می توانند آینده مناسبی برای کار در این کشور داشته باشند. برای افرادی که قصد تحصیل در بلغارستان را دارند، رشته دامپزشکی می تواند یک رشته مناسب باشد ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که این رشته در اکثر دانشگاه های بلغارستان به زبان انگلیسی ارائه نمی شود و تنها دو دانشگاه بلغارستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته را فراهم کرده اند.

دانشگاه کشاورزی و جنگلداری در صوفیا پایتخت بلغارستان یکی از دانشگاه های مناسب بلغارستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی است و دانشگاه تراکیا نیز یکی دیگر از دانشگاه های بلغارستان است که رشته دامپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و دانشجویان می توانند با کیفیت بالا در این دو دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

باید در نظر داشت که هر دو دانشگاه یک دوره کارورزی برای دانشجویان در نظر گرفته اند و به همین دلیل است که برای تحصیل در این کشور باید یک دوره تقریبا 5.5 الی 6 ساله را در نظر گرفت. محدودیت های دیگری برای تحصیل در این دو دانشگاه وجود ندارد بجز ازمون ورودی که در ابتدای ورود به دانشگاه برگزار می شود.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان

یکی از امتیازهایی که تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان دارد آن است که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، هزینه های کمتری را به دانشجویان تحمیل می کند و به همین دلیل است که می توان این کشور را در دسته کشورهای مناسب برای زندگی معرفی کرد. کمتر کشوری را می توان در جهان یافت که با هزینه های مشابه با بلغارستان بتوان دوره تحصیل در رشته دامپزشکی را به پایان رساند و به همین دلیل از نظر اقتصادی می توان بلغارستان را به طور کامل مورد تایید قرار داد.

دانشجویان خارجی در این کشور به ندرت می توانند به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشند ولی باید در نظر داشت که دانشجویان به مانند اکثر کشورهای اروپایی دیگر، فرصت کار در این کشور به صورت نیمه وقت را پیدا کرده اند و می توان گفت که بلغارستان از این حیث کشور مناسبی برای آن ها است. در گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان در رشته دامپزشکی به طور تفکیکی بیان شده است.

هزینه یکسال زندگی و تحصیل رشته دامپزشکی در بلغارستان

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به بلغارستان از نظر مالی کاملا استاندارد است و دانشجویان کمتر چالشی با تحصیل در این کشور خواهند داشت.

شرایط کار یک دامپزشک در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای مناسب اروپایی برای تحصیل و زندگی است و به همین دلیل است که درصد قابل توجهی از متقاضیان تحصیل در این کشور، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، اقامت این کشور را به دست می آورند. باید در نظر داشت که در حال حاضر بلغارستان یکی از کشورهای مناسب برای کار دامپزشکان است تا جایی که به طور متوسط 3920BGN (لف) در ماه درآمد کسب می کنند تا بتوانند در این کشور شرایط اقتصادی مناسبی برای خود ایجاد کنند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات مفید در رابطه با مهاجرت دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *