ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در نیوزلند

رشته دامپزشکی در نیوزلند

تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های بین المللی در این رشته در نظر گرفته شود. افرادی که نیوزلند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند. باید به این نکته اشاره کرد که نیوزلند شرایط بسیار مشابهی با استرالیا دارد و به همین دلیل است که افراد زیادی این کشور را برای تحصیل و زندگی خود انتخاب می کنند چراکه اطمینان دارند که می توانند با بهترین شرایط ممکن در این کشور زندگی کرده و کیفیت بالای زندگی در این کشور را نیز تجربه کنند. در حال حاضر تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند می تواند امکانات علمی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار دهد و یکی از مهم ترین جاذبه های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی نیز همین مسئله است.

باید در نظر داشت که نیوزلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است و از طرفی رشته دامپزشکی نیز یکی از بهترین رشته های تحصیلی در علوم پزشکی است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور پرداخته اند تا به مهم ترین ابهامات موجود در این مسیر پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند چیست؟
  • فرایند تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر طول می کشد؟
  • مهم ترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل رشته دامپزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در نیوزلند، در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند

برای تحصیل در رشته دامپزشکی در نیوزلند دانشجویان مسیر نسبتا ساده ای پیش روی خود خواهند داشت و تنها با شرکت در یک آزمون ورودی می توانند مجوزهای لازم در این زمینه را به دست آورند. باید به این نکته اشاره داشت که برای تحصیل در این رشته دانشگاه های محدودی در نیوزلند وجود دارد و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور زیاد است.

دانشجویان برای تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور به مانند سایر رشته های تحصیلی تنها به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول می شوند و باید در نظر داشت که این خود یکی از مهم ترین امتیازهایی است که تحصیل در نیوزلند می تواند به همراه داشته باشد و کمتر کسی را می توان یافت که تحصیل به زبان انگلیسی برای او یک چالش جدی باشد. تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند نیز به مانند اکثر کشورهای جهان در یک دوره 5.5 ساله انجام می شود و دانشجویان برای رفع چالش های تحصیلی خود باید یک برنامه ریزی بلند مدت انجام دهند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند

تمام دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان، که به دنبال تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند هستند باید برخی از اسناد و مدازک ضروری جهت پذیرش را به دانشگاه خود ارائه دهند. در غیر این صورت اجازه ورود به دانشگاه های این کشور را برای تحصیل رشته دامپزشکی نخواهند داشت. برخی از اسناد و مدارک ضروری برای تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند عبارت اند از:

  • ارائه ریز نمرات تحصیلی معتبر
  • تکمیل فرم درخواست برای تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند
  • ارائه رزومه معتبر
  • ارائه توصیه نامه معتبر
  • بیانیه ای از هدف
  • نتایج آزمون پذیرش
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند

معرفی دانشگاه های برتر نیوزلند در رشته دامپزشکی

باید به این نکته اشاره کرد که بر خلاف استرالیا، دانشگاه های محدودی در نیوزلند برای تحصیل دانشجویان خارجی وجود دارد و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به راحتی بتوانند در دانشگاه مورد نظر خود در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. باید در نظر داشت که در همین شرایط نیز دانشگاه های نیوزلند کیفیت بسیار مناسبی دارند و در رتبه بندی های جهانی به جایگاه های بسیار مناسبی دست پیدا کرده اند. در تصویر زیر، برخی از مهم ترین دانشگاه های نیوزلند در رشته دامپزشکی به تصویر کشیده شده اند.

مهم ترین دانشگاه های نیوزلند در رشته دامپزشکی

شرایط مالی دانشجویان رشته دامپزشکی در نیوزلند

یکی از چالش های مهم دانشجویان خارجی در کشور نیوزلند تامین هزینه های تحصیل در این کشور است. باید در نظر داشت که نیوزلند از نظر جغرافیایی به دو دسته جزایر شمالی و جنوبی تقسیم می شوند. باید به این نکته اشاره کرد که جزایر جنوبی چندان با کیفیت نیست و کمتر دانشگاه معتبری در آن ها قرار دارد. تحصیل در دانشگاه های جزایر شمالی نیزولند سبب می شود تا دانشجویان برای گذران نیازهای زندگی خود در این کشور به حدود 25000$ (دلار نیوزلند) در سال نیاز پیدا کنند.

از طرفی باید در نظر داشت که هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه های نیزولند نیز در حدود 19500$ تا 28000$ (دلار نیوزلند) در سال است و دانشجویان ممکن است در برخی از دانشگاه های این کشور از کمک هزینه های مالی بهره مند شوند.

شرایط کار دامپزشکان در نیوزلند

باید به این نکته توجه داشت که مهاجرت به نیوزلند از طریق کار نیاز به شرکت در یک مرحله امتیازبندی دارد و زمانی که فرد در این کشور تحصیل کرده باشد، می تواند تمام این چالش ها را با موفقیت پشت سرگذاشته و آماده ورود به بازار کار این کشور با سهولت بیشتری شود. در حال حاضر یک دامپزشک در این کشور در حدود 110000$ (دلار نیوزلند) در سال درآمد کسب می کند و می توان آن را بسیار ارزشمند دانست. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای ورود به بهترین و با کیفیت ترین کشورهای جهان برای زندگی و تحصیل هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته دامپزشکی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته دامپزشکی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند بدون ویزا امکان پذیر است؟ تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند بدون ویزا، فقط برای اتباع استرالیایی امکان پذیر خواهد بود. بنابراین تمامی اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در این رشته باید ویزای تحصیلی نیوزلند را دریافت کنند.
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند، بسته به دانشگاه مربوطه و رشته مورد نظر دانشجویان متفاوت خواهد بود. اما معمولا بین 1600NZD تا 2900NZD (دلار نیوزلند) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *