ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در هند

رشته دامپزشکی در هند

تحصیل رشته دامپزشکی در هند بر خلاف باورهای عمومی، می تواند یک برگ برنده در رزومه تحصیلی فرد به خصوص در سالهای اخیر به حساب آید. هند به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان، شرایط مناسبی از نظر کیفیت زندگی ندارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمی کنند و در صدد مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند. باید در نظر داشت که شرایط کلی آموزش در هند به گونه ای است که می توان آن را برای تحصیل و آماده شدن برای ورود به بازار کار بسیار مناسب دانست. در حال حاضر دانشگاه های بسیار زیادی در هند وجود دارد که رشته دامپزشکی را ارائه می کنند ولی باید در نظر داشت که تنها برخی از آن ها دارای رتبه های خوب هستند.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های کلیدی گروه علوم پزشکی در حال حاضر در برخی از دانشگاه های جهان با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان با هر نوع از رزومه های تحصیلی بتوانند در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته دامپزشکی در هند پرداخته اند و مهم ترین ابهاماتی که در این رابطه وجود دارد را پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا هند دانشگاه های معتبری برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارد؟
  • شرایط مالی پذیرش در دانشگاه های هندوستان چگونه است؟
  • آیا شرایط کار در هند پس از تحصیل مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در هند

برای ورود به دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته دامپزشکی، دانشجویان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند تا از این طریق اعتبار دانش علمی آن ها مورد سنجش قرار گیرد. به دلیل تنوع تعداد دانشگاه های موجود در این کشور برای تحصیل در رشته های مختلف، می توان انتظار داشت که روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور چندان دشوار نیست و هر فرد بسته به توانمندی خود می تواند در یکی از دانشگاه های هند برای تحصیل اقدام کند.

باید در نظر داشت که دوره تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور در یک بازه زمانی 5 تا 6 ساله انجام می شود و دانشجویان در این دوره صرفا به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول خواهند شد و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در هند

معرفی دانشگاه های رشته دامپزشکی در هند

هندوستان یکی از بزرگ ترین جامعه های دانشگاهی جهان را در اختیار دارد و تعداد دانشگاه های این کشور به راحتی قابل شمارش نیست. در چنین شرایطی می توان انتظار داشت که دانشجویان به راحتی بتوانند دانشگاه های ارائه کننده رشته دامپزشکی را جستجو کنند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر برخی از این دانشگاه ها از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار ندارند و نمی توان آن ها را به عنوان دانشگاه های تراز برای تحصیل در رشته دامپزشکی معرفی کرد. برخی از این دانشگاه ها در سطح بین المللی از رتبه های عالی برخوردار هستند و می توان ان ها را در جمع بهترین دانشگاه های آسیا و جهان قرار داد.

تصویر زیر نشان گر درستی این ادعا است.

معرفی دانشگاه های رشته دامپزشکی در هند

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در هند

باید به این نکته اشاره داشت که هند یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل در هند به حساب می آید اما در حال حاضر به دلیل محدودیت هایی که در این کشور وجود دارد، نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند با کمترین هزینه ممکن در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه های هند در حال حاضر شهریه ای در حدود 4500$ تا 6000$ (دلار) در سال را از دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور دریافت می کنند و هزینه های زندگی در این کشور نیز به شدت تابع محل اقامت افراد است اما می توان آن را در حدود 300$ تا 400$ (دلار) در ماه دانست. در شرایط کنونی، کار کردن در هند امکان پذیر نیست و دانشجویان نمی توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. باید در نظر داشت که این محدودیت می تواند کمی فشار اقتصادی به دانشجویان وارد کند.

دوره های محبوب در رشته دامپزشکی در هند

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته دامپزشکی در هند وجود دوره های محبوب در این رشته تحصیلی می باشد. دوره های محبوب رشته دامپزشکی در هند به شرح زیر می باشند:

محبوب ترین دوره ها در رشته دامپزشکی در هندطول دورهتوضیحات
میکروبیولوژی دامپزشکی36 ماهفرآیند پذیرش در دوره میکروبیولوژی دامپزشکی در هند بر خلاف سایر کشورهای مدرن اروپایی بر اساس نمره آزمون ورودی می باشد.
ژنتیک و اصلاح نژاد حیوانات36 ماهبه دلیل چشم انداز شغلی ایده آل در این دوره، اغلب دانشجویان به دنبال تحصیل در این دوره تحصیلی در رشته دامپزشکی در هند هستند.
تغذیه حیوانات24 ماهیکی از مقرون به صرفه ترین دوره ها برای تحصیل رشته دامپزشکی در هند دوره تحصیلی تغذیه حیوانات در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل در دوره های محبوب رشته دامپزشکی در هند را مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل در دوره های محبوب رشته دامپزشکی در هند

شرایط کار یک دامپزشک در هند

برای کار کردن در هند، فرد باید مدرک خود را از یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کند و در غیر این صورت به معادلسازی مدرک تحصیلی خود نیاز خواهد داشت. باید در نظر گرفت که یک دامپزشک در این کشور به طور تقریبی 37100IND (روپیه) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند زندگی مناسبی از نظر اقتصادی برای خود ایجاد کند. در صورتی که می توان گفت هند از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این راه همراهی کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته دامپزشکی در هند

با توجه به استقبال بیش از حد شما عزیزان جهت تحصیل رشته دامپزشکی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا امکان تحصیل رشته دامپزشکی در هند با بورسیه تحصیلی امکان پذیر است؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته دامپزشکی در هند را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند.
  • در شرایط پذیرش دانشگاه های هند در رشته دامپزشکی الزامات زبانی خاصی وجود دارد؟ تمامی متقاضیان تحصیل رشته دامپزشکی در هند می توانند به زبان انگلیسی در این کشور ادامه تحصیل دهند، و هیچ گونه الزامات زبانی در این کشور وجود ندارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *