ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در چین

رشته دامپزشکی در چین

تحصیل رشته دامپزشکی در چین علمی است که به بررسی، پیشگیری و درمان بیماره های دام می پردازد و بسیار پرتقاضا است. در این رشته، مراقبت های بهداشتی و پیشگیری از بیماری های حیوانات اهلی، حیوانات خانگی (مانند سگ، گربه و غیره)، حیوانات وحشی، حیوانات آزمایشی و آزمایشگاهی، حشرات مهم در زمینه اقصادی (مانند زنبور، کرم ابریشم و غیره) و ماهی انجام می شود. شایان ذکر است که هر دانشگاه در چین ممکن است شرایط خاص آموزش خود را داشته باشد، اما به طور کلی شرایط تحصیل دامپزشکی در چین در اکثر دانشگاه ها و موسسات این کشور به صورت یکدست می باشد که در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیق تر به آنها اشاره خواهند کرد.

درباره حرفه دامپزشکی در چین

حرفه دامپزشکی شاخه ای از پزشکی است که در پیشگیری و درمان بیماری های دامی تخصص دارد. حرفه دامپزشکی سابقه ای طولانی دارد و در سال 500 پس از میلاد، اولین کتاب درسی دامپزشکی نوشته شد. از ابتدا، نقش حرفه ای دامپزشکان دستخوش تغییر اساسی شده است. امروزه اکثریت قریب به اتفاق دامپزشکان بر روی درمان حیوانات اهلی مانند گربه و سگ تمرکز می کنند. با این حال، این حرفه به دانشجویان دامپزشکی نیز محدود نمی شود، زیرا بسیاری از فارغ التحصیلان به تحصیل خود ادامه می دهند، دوره هایی را در زمینه درمان حیوانات مختلف و حیوانات عجیب و غریب می گذرانند و سپس به عنوان دامپزشک مشغول به کار می شوند و از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند می شوند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در چین

تحصیل دامپزشکی در چین به عنوان یک حرفه عملی شناخته می شود که یادگیری آن تنها با خواندن کتاب های درسی و بدون انجام آزمایش های عملی، غیر ممکن می باشد. اگرچه برنامه ها و محتوای دقیق تحصیل دامپزشکی در چین بین دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی کمی متفاوت می باشد، اما برای هر دانشگاه، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که سپری کردن یک دوره کارآموزی یک ساله، لازم است. علاوه بر ارائه دوره های حرفه ای تحصیل دامپزشکی در چین، دانشگاه های این کشور همچنین دوره های پرستاری حرفه ای دامپزشکی را برای پرستاران آینده دامپزشکی و فارغ التحصیلان ارائه می دهند تا درک آنها از رفتار حیوانات و مراقبت از حیوانات و مهارت های حرفه ای افزایش یابد. این دوره ها دوره های ویژه توسعه یافته برای حمایت از حرفه رو به رشد پرستاری دامپزشکی در چین می باشند.

از خزندگان گرفته تا پرندگان و پستانداران، دانشجویان با شرکت در دوره های تحصیل دامپزشکی در چین می توانند یاد بگیرند که چگونه در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی با حیوانات رفتار کنند. تحصیل دامپزشکی در چین ممکن است شامل مطالعه تکنیک های جراحی و سایر درمان های پزشکی باشد. چند سال آموزش عالی و تحصیل دامپزشکی در چین به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مطالعه دامپزشکی در میان کشورهای آسیایی انتخاب شده است. این کشور دارای بیش از 150 دانشگاه دولتی و خصوصی است که در تمام استان های چین واقع شده اند.

ویژگی های دوره تحصیل رشته دامپزشکی در چین

در دوره های تحصیل دامپزشکی در چین، دانشجویان و متقاضیان بین المللی از ویژگی ها و مزایای بی شماری بهره مند می شوند. دانشجویان و اساتید در کلاس درس به صورت بی وقفه با هم ارتباط برقرار می کنند و می توانند محتوای دوره و اطلاعات حرفه ای را در هر زمان برای بهبود توانایی های خود به دست آورند. در این دوره ها، هر ماه موضوعات جدید و هر هفته یک دوره جدید آموزش داده می شود و شایان ذکر است که فراوانی به روز رسانی دوره ها برای ریتم یادگیری دانشجویان بسیار مناسب می باشد. همچنین دانشجویان می توانند هم از دوره هایی که به زبان چینی ارائه می شوند و هم از دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، بهره مند گردند و از لحاظ زبان آموزش، هیچ مشکلی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در چین وجود ندارد.

ویژگی های دوره تحصیل رشته دامپزشکی در چین

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته دامپزشکی در چین

ممکن است دانشجویان و متقاضیان خارجی تعجب کنند که چگونه یک دانشگاه خوب و با کیفیت را برای تحصیل دامپزشکی در چین انتخاب کنند، به خصوص اگر قبلاً به این کشور سفر نکرده باشند و یا هیچ دوره تحصیلی در این کشور سپری نکرده باشند. یک دانشکده با کیفیت دامپزشکی چینی مزایای زیادی نسبت به همتایان خارجی خود دارد. یکی این که دانشجویان بین المللی با تحصیل دامپزشکی در چین واقعاً در فرهنگ محلی غرق خواهند شد. حتی ممکن است یکی از زبان‌هایی مانند ماندارین را ببه خوبی یاد بگیرند که با بقیه کلاس‌هایتان هماهنگ شوند، البته شکی نیست که یادگیری زبان چینی حتی بعد از تحصیل در این کشور نیز می تواند بسیار مفید باشد.

در این بخش به برخی از بهترین دانشگاه های دامپزشکی که دانشجویان و داوطلبان خارجی می توانند در چین پیدا کنند ذکر شده است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که هر دانشگاه دارای الزامات مدرسه دامپزشکی خاص خود می باشد. بنابراین قبل از انتخاب هر یک از دانشگاه های ذکر شده در این بخش، دانشجویان باید اطلاعات کامل درباره دانشگاه مربوطه و شهری که در آن زندگی خواهند کرد کسب کنند.

جدول زیر شامل اسامی و اطلاعات بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل دامپزشکی در چین می باشد:

نام دانشگاهنام شهررتبه در چینرتبه در آسیارتبه جهانی
China Agricultural UniversityBeijing111103
South China Agricultural UniversityGuangzhou213107
Zhejiang UniversityHangzhou318128
University of Hong KongHong Kong419135
Nanjing Agricultural UniversityNanjing523143
Huazhong Agricultural UniversityWuhan627152
Henan Agricultural UniversityZhengzhou736181

مزایای تحصیل رشته دامپزشکی در چین

دانشجویان بین المللی در سراسر جهان علاقه مند به تحصیل در چین هستند. چین کشوری زیبا و به سرعت در حال رشد با شهرها و فرهنگ های متنوع، معماری زیبا و شیوه زندگی جذاب است. چین در آسیا واقع شده است و دارای کالج ها و دانشگاه های شگفت انگیز با برنامه های تحصیلی مختلف است. چین یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان را دارد زیرا به متخصصان واجد شرایط با مدرک نیاز دارد. در سال های اخیر، چین پول زیادی را در سیستم آموزشی خود سرمایه گذاری کرده است و شروع به ارائه بسیاری از بورسیه های تحصیلی کامل برای دانشجویان کرده است. دانشگاه های چین به دلیل برتری در علوم، مهندسی فناوری و ریاضیات مشهور هستند.

چند دلیل اصلی برای تحصیل دامپزشکی در چین به شرح زیر می باشد:

  • امکان سفر و اکتشاف در یک کشور باستانی
  • هزینه های اقامت دانشجویان و تحصیلی مقرون به صرفه
  • مزیت اشتغال و کار در چین
  • کیفیت آموزش بالا و به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی

تمامی این مزایا موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در چین شده است و در نمودار زیر به طور دقیق تر به تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در چین براساس کشور مبدأ اشاره شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در چین

به طور کلی، به دلیل وجود مزایای بی شمار، دانشجویان از بیش از 196 کشور دنیا برای تحصیل به چین مهاجرت کرده اند. تمامی متقاضیانی که به فکر مهاجرت به چین یا سایر کشورهای پیشرفته دنیا برای ادامه تحصیل، کار یا زندگی هستند، می توانند با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند، تا از هزینه ها و روش ها و شرایط امور مربوطه، اطلاعات کامل کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *