ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در کرواسی

رشته دندانپزشکی در کرواسی

هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کرواسی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند. کرواسی یکی از کشورهای محبوب در اروپا است. در سال های اخیر در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی محبوبیت پیدا کرده است. آموزش در کرواسی سابقه طولانی در ارائه آموزش عالی دارد و اولین دانشگاه آن دانشگاه زادار است که در سال 1396 میلادی تأسیس شد. کرواسی دارای برخی از دانشگاه های در سطح جهانی است که آموزش عالی ارائه می دهند. علاوه بر این، مدرک دندانپزشکی کرواسی در سراسر جهان تایید و پذیرفته شده است. برنامه های تحصیلی دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز در موسسات آموزش عالی کرواسی موجود است. بنابراین متقاضیان این رشته می توانند بدون یادگیری زبان جدید در کرواسی به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، کرواسی برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا نسبتاً ارزان شناخته می شود.

در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی برترین دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در کرواسی و همچنین سایر موضوعات مرتبط می پردازند.

دانشگاه زاگرب و آموزش دندانپزشکان در کرواسی

از سپتامبر 2017، دانشکده پزشکی دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب برنامه مدرک دندانپزشکی معتبر خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، دانشجویان خارجی مدرک دکترای پزشکی دندانپزشکی را دریافت خواهند کرد که در سراسر اتحادیه اروپا معتبر است. برنامه رشته دندانپزشکی دانشکده پزشکی دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب برنامه تحصیلی یکپارچه 6 ساله شامل فرصت های بی نظیر برای تجربه عملی است. دانشکده پزشکی دندانپزشکی، دانشگاه زاگرب، تنها موسسه آموزش عالی مستقل در جمهوری کرواسی است که برنامه های دکترای پزشکی دندانپزشکی را ارائه می دهد. این دانشکده در سال های اخیر از طریق تبادل کارکنان آموزشی، آموزش علمی محققان و آموزش عملی دانشجویان با سایر مؤسسات خارج از کشور، به طور گسترده بر بین المللی سازی تمرکز کرده است.

اینفوگرافیک رشته دندانپزشکی در کرواسی

دوره دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب به طور کامل در ECTS (نظام اروپایی انتقال واحدهای درسی) گنجانده شده است. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب، دانشجویان حداقل 360 ECTS خواهند کرد. توانایی آموزش های عملی بی نظیر در دانشگاه زاگرب و ارائه تعداد زیادی از بیماران به دانشجویان باعث می شود که دانشکده از سایر دانشکده های دندانپزشکی اروپایی که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می دهند متمایز شود. برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب، همه متقاضیان در آزمون ورودی کتبی شامل 40 سوال چند گزینه ای از فیزیک، شیمی و زیست شناسی شرکت خواهند کرد، یعنی در مجموع 120 سوال. متقاضیانی که مدرک لیسانس دانشگاهی را مطابق با برنامه درسی دوره پیش پزشکی گذرانده اند ممکن است از شرکت در آزمون ورودی کتبی معاف شوند.

برنامه رشته دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی

برنامه مدرک دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب شامل موارد زیر است:

برنامه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی

به عنوان بخشی از مدرک تحصیلی خود، دانشجویان 1001 ساعت پیش بالینی و 2099 ساعت عملی بالینی، 2000 ساعت سخنرانی و سمینار شرکت خواهند کرد که شامل 59 درس اجباری و 30 درس انتخابی است. این مقدار عالی از مواجهه بالینی است که در اکثر دانشکده های دندانپزشکی ارائه نمی شود. دانشکده دندانپزشکی تاکید زیادی بر سمینارها و سایر اشکال آموزش عملی دارد که به دانشجویان اجازه می دهد دانش و مهارت هایی را که در کلاس می آموزند به کار گیرند. در طول 3 سال آخر، آموزش عملی اجباری را در یک محیط مراقبت های بهداشتی انجام می شود. در طول ترم 12، دانشجویان 500 ساعت آموزش عملی را در مطب های دندانپزشکی عمومی مدرسه خواهند دید. این رویکرد نه تنها به متقاضیان این فرصت را می دهد که بر تکنیک های خود مسلط شوند، بلکه آنها را برای انجام وظایف در یک محیط حرفه ای آماده می کند.

در طول تحصیلات خود در دانشکده دندانپزشکی، دانشجویان شایستگی های اصلی مانند حل مسئله، کار تیمی و مهارت های سازمانی را از طریق کار با مربیان خود توسعه خواهند داد. علاوه بر این، متقاضیان آموزش مهارت های دستی پیش بالینی را در سال سوم و آموزش بالینی (درمان بیمار) را از سال چهارم به بعد دریافت خواهند کرد. به عنوان یک دانشجوی دندانپزشکی در دانشگاه زاگرب، دانشجویان از این فرصت برای تمرین بر روی تعداد زیادی از بیماران بهره مند خواهند شد. با امکانات آموزشی و بالینی مدرن، همکاری ایجاد شده با گروه دندانپزشکی مرکز بیمارستان دانشگاه و بیمارستان بالینی دوبراوا و متخصصان فوق تخصص با تحصیلات عالی از تمام رشته های تخصصی دندانپزشکی، دانشکده پزشکی دندانپزشکی علاقه فزاینده ای را از سوی بیماران محلی به خود جلب کرده است.

از صفر تا صد دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه رییکا کرواسی

Rijeka یا رییکا مرکز اداری و فرهنگی شهرستان پریمرجگرسکی کتر و سومین شهر بزرگ کرواسی است. برنامه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رییکا به زبان انگلیسی یک برنامه 6 ساله تلفیقی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که منجر به کسب عنوان علمی دکترای پزشکی دندان می شود. رشته دندانپزشکی در دانشگاه ریجکا به مدت 45 سال فعال است و از آن زمان، اعضای هیئت علمی آن وقت خود را صرف کیفیت بالای برنامه تحصیلی و حرفه دندانپزشکی کردند. برنامه های درسی پزشکی دندانپزشکی به زبان کرواتی و انگلیسی برنامه یکسان است و هر دو مورد تایید اتحادیه اروپا هستند. از سال 1973 در مجموع 1232 دانشجوی فارغ التحصیل رشته پزشکی دندانپزشکی به زبان کرواتی از دانشگاه رییکا وجود دارد. برنامه تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه رییکا برای دانشجویان و متقاضیان ایجاد شده است تا دانش، مهارت ها و شایستگی های شغلی حرفه ای آینده خود را کسب کنند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه رییکا کرواسی

در جدول زیر به رتبه بندی دانشگاه رییکا در رشته دندانپزشکی اشاره شده است:

بخش هارتبه بندی در رشته دندانپزشکی
کرواسی3
اروپا209
جهان652

رشته دندانپزشکی  در ین دانشگاه کرواسی به زبان انگلیسی در راستای مطالعات نظری، پیش بالینی و بالینی در بخش‌های پیش بالینی، بخش‌های بالینی و موسسات تنظیم می‌ شود. دانشگاه رییکا ماموریت خود را بر اساس وظایف تعریف شده توسط قانون فعالیت علمی و آموزش عالی بنا نهاده است. این دانشگاه تحقیقات علمی، هنری و توسعه ‌ای را با تأکید ویژه بر برنامه‌ های مورد علاقه استراتژیک برای جمهوری کرواسی، بر تولیدات هنری و مهارت‌های تخصصی و همچنین برنامه‌ های مربوطه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می ‌دهد. دانشگاه برنامه های تحرک داخلی و بین المللی را برای بدن دانشجویی و کارکنان آموزشی خود تضمین می کند، به طور منطقی از منابع انسانی و مادی استفاده می کند.

فعالیت های دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه رییکا کرواسی

کار در دندانپزشکی ترکیبی از فعالیت های آموزشی، حرفه ای و علمی است که همگی بخش هایی از یک پازل بزرگ را نشان می دهد. جدای از کیفیت فرآیند آموزشی و محیط دلپذیر، تحصیل در رییکا برای فعالیت های مختلف ورزشی و اجتماعی سازماندهی شده توسط سازمان های دانشجویی و همچنین برای محیط دلپذیر مدیترانه و اروپای مرکزی که این شهر ارائه می دهد واقعا لذت بخش است. در دانشگاه رییکا، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا بخش بالینی مطالعه را در مرکز بیمارستان بالینی رییکا، مجتمع ساختمانی متشکل از 33 کلینیک و بخش بالینی با 1069 تخت و پرسنلی متشکل از 3252 پزشک و پرستار، که توسط مرکز بهداشت رییکا، موسسات دولتی و خصوصی تکمیل شده است، تجربه کنند. دانشجویان دانشگاه رییکا می توانند در فعالیت های مختلف شرکت کرده و به عضویت انجمن های دانشجویی درآیند.

کار دانشجویی در دانشگاه رییکا به صورت مستقل یا درون یک سازمان دانشجویی، همیشه توسط کادر آموزشی پزشکی دندانپزشکی حمایت شده است. در این دانشگاه انجمن دانشجویان پزشکی دندانپزشکی (CroADS) کرواسی وجود دارد که توسط کادر آموزشی رشته دندانپزشکی در کرواسی پشتیبانی می ‌شود. از طریق این انجمن، دانشجویان برای سازماندهی، برنامه ریزی و اجرای پروژه های دانشجویی کمک می گیرند.

پروژه های دانشجویی به 2 گروه تقسیم می شوند:

  • پروژه هایی با هدف ارتقای توانایی های پژوهشی و علمی دانشجویان
  • پروژه هایی در خارج از مؤسسه با هدف اصلی ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس و بین مردم

علاوه بر این، در دانشگاه رییکا، دندانپزشکی به زبان انگلیسی در راستای مطالعات نظری، پیش بالینی و بالینی در بخش‌ های پیش بالینی، بخش ‌های بالینی و موسسات تنظیم می‌ شود.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا

درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه رییکا کرواسی

روش پذیرش تحصیلی جهت شرکت در برنامه دندانپزشکی دانشگاه رییکا برای همه متقاضیان احتمالی شامل موارد زیر است:

  • ارزشیابی نمرات دوره متوسطه (میانگین کلی در طول دوره 4 ساله آموزش متوسطه شامل کلیه نمرات و امتحان نهایی به همراه ارزشیابی خاص نمرات در زیست شناسی، شیمی و فیزیک است).
  • آزمون کتبی در رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک و آزمون مهارت دستی در شهر رییکا

برای آزمون ورود، داوطلبانی که یک دوره در کالج پیش پزشکی را به پایان رسانده اند یا امتحانات بین المللی شناخته شده MCAT (با حداقل نمره 9 برای هر بخش) را گذرانده اند، یا مدرک BA یا Bsc در علوم طبیعی با اعتبارات خوب در زیست شناسی، فیزیک، شیمی کسب کرده اند، ممکن است از آزمون ورودی معاف شوند. علاوه بر این، متقاضیانی که در  آزمون های SAT در رشته های زیست شناسی، فیزیک و شیمی با حداقل نمره 600 در هر رشته شرکت کرده اند نیز ممکن است از شرکت در آزمون ورودی معاف شوند. هموطنان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط ورود به برترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل رشته های مختلف اطلاعات کامل کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *