ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اتریش

رشته رادیولوژی در اتریش

تحصیل در رشته رادیولوژی در اتریش با شهریه بسیار مقرون به صرفه، کیفیت بسیار بالای زندگی و امنیت بالا در این کشور همراه است. اتریش یک مکان عالی برای دانشجویان بین المللی است. جمهوری اتریش که یک کشور محصور در خشکی در مرکز اروپا است به واسطه مزایایی که دارد یک مکان ایده آل برای زندگی و تحصیل در خارج از کشور در نظر گرفته می شود. دانشجویان تقریبا در هر رشته ای بلافاصله در آداب و رسوم عمیق و متنوع این کشور پیشرفته اروپایی غوطه ور می شوند. اتریش به خاطر قلعه ها، کاخ ها و ساختمان ها و سایر آثار معماری اش مشهور است. این کشور در زمینه حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی مطبوعات در رتبه بالایی قرار دارد.

رادیولوژی علم مربوط به اشعه ایکس و سایر تشعشعات پرانرژی، به ویژه استفاده از این پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری، است. رشته رادیولوژی شاخه ای از پزشکی است که از فناوری تصویربرداری برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می کند. رادیولوژی را می توان به دو حوزه تسقیم کرد: رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای. تحصیل در این رشته می تواند آینده شغلی خوبی را برای علاقه مندان به آن به همراه داشته باشد. برای رادیولوژیست شدن مهارت های زیر لازم است:

  • توجه به جزئیات
  • توانایی کار به صورت انفرادی و به عنوان بخشی از تیم پزشکی تخصصی
  • مهارت های ارتباطی عالی
  • توانایی به خوبی کار کردن در شرایط استرس زا
  • تفکر انتقادی
  • دانش گسترده و استعداد برای حرفه پزشکی
  • تمایل واقعی برای کمک به بیماران برای بهتر شدن.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته رادیولوژی در اتریش تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در رشته رادیولوژی در اتریش؟

بر اساس شاخص رفاه Legatum که 167 کشور در سراسر جهان را مورد مطالعه قرار داده است، اتریش رتبه 4 در امنیت، رتبه 22 در آموزش، رتبه 5 در محیط طبیعی، رتبه 11 در شرایط زندگی و رتبه 14 در آزادی شخصی را دارا است. به علاوه، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از این امر حمایت می کند که اتریش از نظر رفاه بالاتر از هر کشور دیگری در اروپا قرار دارد. اتریش به دلیل مناظر شگفت انگیز اسکی آلپ شرقی مرکزی، کوه های خیره کننده برای پیاده روی تابستانی و دریاچه های نفس گیر، یک مقصد گردشگری در سطح جهانی در نظر گرفته می شود.

رشته کوه های آلپ اتریش تا کشورهای سوئیس، ایتالیا، لیختن اشتاین و اسلوونی گسترش یافته و در داخل Hohe Tauern، یکی از بزرگ ترین پارک های ملی اروپا، قرار دارد. اتریش فرصت های ورزشی بی شماری را ارائه می دهد، بنابراین اگر دانشجویی از طرفداران ورزش باشد، این یک خبر خوب برای اوست! محبوب ترین ورزش های ملی اتریش شامل فوتبال، اسکی آلپاین، شنا، هاکی روی یخ، دوچرخه سواری کوهستان و دوچرخه سواری است. امپراتوری اتریش-مجارستان که زمانی پایتخت اروپا به حساب می آمد، از سال 1867 تا زمان فروپاشی آن پس از جنگ جهانی اول یک قدرت قدرتمند بود.

در طول قرن نوزدهم، پایتخت اتریش یعنی وین مرکز هنر، موسیقی و فرهنگ بود و هنوز هم به عنوان پایتخت موسیقی کلاسیک جهان شناخته می شود. میراث موسیقی اتریشی به لطف آهنگسازان معروف موتزارت، واگنر، اشتراوس و شوبرت هنوز زنده است. این کشور همچنین زادگاه فیلسوف لودویگ ویتگنشتاین و هنرپیشه معروف آرنولد شوارتزنگر است. دانشگاه های معتبر و رتبه دار، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی، کار ضمن تحصیل، حمل و نقل عمومی کارآمد و استقبال از دانشجویان بین المللی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در اتریش هستند.

چرا تحصیل در رشته رادیولوژی در اتریش

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته رادیولوژی عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی وین (امتیاز موضوعی: 8)
  • دانشگاه پزشکی اینسبروک (امتیاز موضوعی: 6).

دانشگاه پزشکی وین (به آلمانی: Medizinische Universität Wien) یک دانشگاه دولتی واقع در وین – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل – است. دانشگاه پزشکی وین بزرگ ترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در اتریش است. این دانشگاه در سال 1365 میلادی به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه وین تاسیس شد و از سال 2004 به عنوان یک موسسه مستقل فعالیت می کند. این دانشگاه یکی از موسسات تحقیقاتی سطح بالا در قاره اروپا می باشد.

دانشگاه پزشکی اینسبروک (به آلمانی: Medizinische Universität Innsbruck) دانشگاهی در اینسبروک اتریش است. این دانشگاه یکی از چهار دانشکده تاریخی دانشگاه لئوپولد-فرانتسنس-اینسبروک بود و در سال 2004 تبدیل به یک دانشگاه مستقل شد. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی برای پزشکان و محققان پزشکی در اتریش است.

وضعیت حقوق متخصصان رادیولوژی در اتریش

رادیولوژیست ها در اتریش معمولاً ماهانه حدود 11000€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. حقوق رادیولوژیست ها در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 5270€ (کم ترین) تا 17200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. بررسی وضعیت حقوق سالانه رادیولوژیست ها در اتریش ارقام زیر را نشان می دهد:

حقوق سالانه رادیولوژیست ها در اتریش

سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه رادیولوژیست ها بیش تر باشد، حقوق آن ها نیز بیش تر می شود. بررسی ها نشان می دهد یک رادیولوژیست با کم تر از 2 سال تجربه تقریبا 74000€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 105000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 42% بیش تر از فردی با تجربه کم تر از 2 سال است. سطح تجربه بین 5 تا 10 سال نیز حقوقی معادل 138000€ (یورو) در سال دارد که 31% بیش تر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

معرفی فرهنگ اتریش به دانشجویان

فرهنگ اتریش به خاطر گذشته و حال غنی و همچنین امنیت و استانداردهای بالای زندگی در آن شناخته شده است، زیرا وین برای چندین سال به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای زندگی روی زمین انتخاب شده است. اتریشی ها عاشق گذراندن اوقات باکیفیت با خانواده، کاوش در طبیعت و تمرین ورزش هستند در حالی که برای تاریخ و میراث موسیقی و هنری خود ارزش قائل هستند و بسیار احترام می گذارند. وین به ‌عنوان پایتخت موسیقی اروپا نام‌گذاری شده است؛ این شهر خانه مدرسه ‌ها و ارکسترهای موسیقی در سطح جهانی مانند فیلارمونیک وین یا Camerata Academica Salzburg و آهنگسازانی مانند موتزارت، شوبرت و اشتراوس است. اتریش همیشه مرکز هنر و خلاقیت بوده و قلب تاریخ هنر اروپا، به ویژه در قرن نوزدهم، به عنوان خانه هنرمندانی مانند گوستاو کلیمت و اگون شیله است.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته رادیولوژی در اتریش هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *