ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در سوئیس

رشته رادیولوژی در سوئیس

تحصیل در رشته رادیولوژی در سوئیس یکی از انتخابات هوشمندانه ای است که علاقمندان به گروه پزشکی می توانند در این کشور تجربه کنند. دانشگاه های سوئیس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه ها، کیفیت رزومه تحصیلی خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند و این فرصت را به دست آورند که در بازارهای کار جهانی بتوانند جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کنند. رشته رادیولوژی در این کشور نیز جایگاه ویژه خو را دارد و در گروه پزشکی از جمله رشته هایی است که می تواند درآمد بالا را به فارغ التحصیلان هیده کند.

شرایط تحصیل در کشور سوئیس به گونه ای است که دانشجویان می توانند با هزینه های اندک به خواسته خود در این رابطه دست پیدا کنند و بتواند در این کشور یا سایر کشورهای مطرح جهان در این حوزه به کار مشغول شوند. رشته رادیولوژی یکی از رشته های علوم پزشکی است که در سال های اخیر تعداد زیادی کمبود نیروی کار در کشورهای مختلف را برطرف ساخته است اما همچنان می توان در کشورهای مختلف جهان کمبود نیروی کار در این رشته را مشاهده کرد. کشورهای پیشرفته جهان از جمله سوئیس نیز از کمبود نیروی کار در این رشته رنج می برند. با توجه به اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در سوئیس خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چگونه است؟
  • آیا تحصیل در رشته رادیولوژی در سوئیس ارزان قیمت است؟
  • فرآیند تبدیل شدن به نیروی کار پس از تحصیل در این کشور چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در سوئیس به درآمد بالا دست یافت؟

معرفی دانشگاه های برتر رشته رادیولوژی در سوئیس

برای تحصیل در رشته رادیولوژی، دانشگاه زوریخ بهترین انتخابی است که می توان انجام داد. این دانشگاه رتبه سوم اروپا و همچنین 18 جهان در این رشته را در اختیار گرفته است و این مسئله به خوبی کیفیت آموزش در این کشور را نشان می دهد. دانشگاه زوریخ با بیش از 25700 دانشجو، یکی از دانشگاه های پر جمعیت در این کشور است. رتبه دوم در این رشته نیز به دانشگاه برن رسیده است و این دانشگاه نیز رتبه 68 جهان را در اختیار دارد. در رتبه 256 جهان نیز نام دانشگاه لوزان سوئیس دیده می شود که در رتبه 75 اروپا نیز قرار دارد.

دانشگاه بازل به عنوان چهارمین دانشگاه برتر در این رشته، رتبه 390 جهان را در اختیار گرفته است و با اندکی اختلاف نسبت به آن، دانشگاه ژنو قرار دارد که رتبه 395 جهان را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه ها می توان به سایر دانشگاه های تراز اول سوئیس برای تحصیل در رشته رادیولوژی نیز اشاره کرد که عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس
  • موسسه فدارل لوزان
  • دانشگاه سنت گالن

معرفی دانشگاه های برتر رشته رادیولوژی در سوئیس

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در سوئیس

یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل پزشکی در سوئیس آن است که دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای ورود به دانشگاه نخواهند داشت. هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 3700€ تا 4200€ (یورو) در سال است و دانشجویان معمولا توان پرداخت چنین هزینه ای را ساده تر به دست خواهند آورد. در بسیاری از دانشگاه های سوئیس، دانشجویان فرصت دریافت کمک هزینه های تحصیلی را نیز خواهند داشت و می توانند از این طریق بخشی از هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند.

در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در کشور سوئیس بیش تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است تا جایی که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به طور متوسط به 1300€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت. با توجه به این که دانشجویان خارجی می توانند هزینه های زندگی خود را از طریق کار دانشجویی در این کشور تامین کنند، می توان انتظار داشت که فشار اقتصادی زیادی به دانشجویان در این رابطه وارد نشود.

شرایط تبدیل شدن به یک رادیولوژیست در کشور سوئیس

شرایط کار پس از تحصیل در کشور سوئیس به خوبی فراهم شده است و افرادی که مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کرده باشند، می توانند کار در سوئیس را نیز تجربه کنند. برای رسیدن به کار در این کشور باید فرایند مشخصی طی شود که در تصویر زیر مشخص شده است.

شرایط تبدیل شدن به یک رادیولوژیست در کشور سوئیس

بعد از رسیدن به کار در سوئیس به عنوان شهروند خارجی، فرد می تواند به درآمد بسیار مناسبی نیز در این کشور دسترسی داشته باشد. یک رادیولوژیست در کشور سوئیس درآمد بسیار بالایی دارد و سطح رفاه اقتصادی او با بسیاری از کشورهای جهان قابل مقایسه نیست. به طور متوسط یک پزشک رادیولوژیست در سال های اولیه کار خود در سوئیس درآمدی در حدود 15400CHF (فرانک) دریافت می کند اما متوسط درآمد رادیولوژیست ها در این کشور در حدود 31500CHF (فرانک) در ماه است که دستمزدی بسیار ارزشمند است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در سوئیس باید در نظر داشته باشند که در بسیاری از دانشگاه های این کشور اجازه تحصیل در رشته پزشکی به دانشجویان غیر اروپایی داده نمی شود و علاقمندان موظف هستند که پیش از اقدام برای دریافت پذیرش از این موضوع آگاهی پیدا کنند. در صورتی که به دنبال یافتن بهترین راه ها برای مهاجرت به برترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *