ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در پرتغال

رشته رادیولوژی در پرتغال

رشته رادیولوژی در پرتغال از جمله رشته های مرتبط با گروه پزشکی است که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و بازار کار مناسبی دارد. افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، فرصت های محدودی برای انتخاب دانشگاه خواهند داشت چراکه باوجود تعدد دانشگاه های موجود در این کشور، دانشگاه های با رتبه علمی مناسب در آن محدود است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افرادی با رزومه های تحصیلی خوب و عالی این دانشگاه ها را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب کنند. با همه این تفاسیر در تحصیل در کشور پرتغال مزایای بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

رشته رادیولوژی از جمله رشته های مرتبط با گروه پزشکی است که در اکثر دانشگاه های جهان، برای ورود به آن نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نیست و دانشجویان به همین دلیل پس از شکست در ورود به دانشگاه های برتر جهان به سمت این رشته سوق پیدا می کنند. در پرتغال نیز شرایط به همین منوال است. افرادی که رشته رادیولوژی را به عنوان رشته تحصلی خود در این کشور انتخاب می کنند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و می توانند با توجه به ریز نمرات خود، در این رشته پذیرش دریافت کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • آیا تحصیل رشته رادیولوژی در پرتغال همراه با بورسیه ممکن است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در پرتغال برای دانشجویان خارجی فراهم است؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در پرتغال

افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته رادیولوژی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های این کشور از سطح کیفیت عالی برخوردار نیستند و در دسته دانشگاه های سطح متوسط و ضعیف قرار می گیرند. به همین دلیل است که به دانشجویان با رزومه تحصیلی خوب توصیه می شود تا برای تحصیل در رشته رادیولوژی کشورهای قدرتمندتری را انتخاب کنند.

دانشگاه پورتو با قرار گرفتن در جایگاه 195 اروپا و همچنین 598 جهان، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. نکته جالب در رابطه با این دانشگاه آن است که در حدود 59% از درخواست کنندگان دریافت پذیرش، در این دانشگاه به خواسته خود دست پیدا می کنند. در رتبه دوم برترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه کویمبرا قرار دارد که رتبه 208 اروپا و همچنین 633 جهان را اشغال کرده است. این دانشگاه که در سال 1290 تاسیس شده است، از قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی به حساب می آید. دانشگاه لیسبون نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح پرتغال برای تحصیل در رشته رادیولوژی است که رتبه 702 جهان را به خود اختصاص داده است.

بررسی دانشگاه های تراز اول پرتغال برای تحصیل در رشته رادیولوژی این موضوع را اثبات می کند که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های پرتغال نیاز به تامل بیشتری دارند چراکه از نظر اعتبار، این مراکز آموزشی در جمع 100 دانشگاه برتر قاره اروپا نیز قرار نگرفته اند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در پرتغال

تحصیل رشته رادیولوژی در پرتغال؛ آری یا خیر

متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی باید در نظر داشته باشند که تصمیم گیرنده نهایی در رابطه با مقصد تحصیلی باید خود فرد باشد. در حقیقت مجموعه مشاوره های دریافت شده توسط فرد باید به مانند چراغی روشنگر مسیر مهاجرت او به خارج از کشور باشد. تحصیل در هر کشوری دارای مزایا و معایبی است که می تواند برای فرد ارزش های متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل است که هرکس باید با بررسی این شاخص ها تصمیم بگیرد که آیا قصد ادامه تحصیل در کشور مورد نظر خود را خواهد داشت یا خیر.

برای مثال؛ تحصیل در پرتغال در رشته رادیولوژی هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان خارجی به همراه دارد و این مسئله می تواند برای افرادی که محدودیت های مالی دارند یک امتیاز باشد. دانشجویان برای تحصیل در این رشته سالیانه به حدود 960€ تا 1600€ (یورو) نیاز خواهند داشت و در مقطع کارشناسی ارشد نیز این میزان به حدود 3000€ (یورو) در سال می رسد. برخی دیگر از ویژگی های تحصیل رشته رادیولوژی در پرتغال در تصویر زیر مشخص شده است.

ویژگی های تحصیل رشته رادیولوژی در پرتغال

فرآیند کار پس از تحصیل رادیولوژیست ها در پرتغال

با رسیدن به مدرک تحصیلی در کشور پرتغال، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند اما در این مسیر باید در ابتدا یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند. برای این کار به دانشجویان یک فرصت 6 ماهه کاریابی پس از تحصیل داده می شود و افرادی که دارای مدرک تحصیلی و البته دانش کافی در حرفه خود باشند می توانند در آن حوزه به کار مشغول شوند. رشته رادیولوژی از جمله رشته های تحصیلی است که در پرتغال متقاضیان بسیار زیادی دارد و همین مسئله فرایند کاریابی در پرتغال را برای این افراد ساده تر می کند.

علاقمندان به کار در کشور پرتغال به عنوان رادیولوژیست باید در نظر داشته باشند که فراگیری زبان پرتغالی یکی از الزاماتی است که باید در مسیر رسیدن به کار در این کشور پشت سر بگذارند تا بتوانند شانس خود برای رسیدن به شغل را تا حد زیادی افزایش دهند. یک رادیولوژیست در کشور پرتغال به طور متوسط درآمدی در حدود 7900€ (یورو) در ماه را به دست خواهد آورد که تقریبا 4 برابر متوسط درآمد در این کشور است. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، رادیولوژیست ها درآمد بالاتری را کسب می کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان تحصیل رشته رادیولوژی توصیه می کنند تا سایر کشورهای برتر را برای تحصیل در این رشته انتخاب کرده و شرایط بهتری را برای خود در این زمینه به ارمغان آورند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *