ویزای تحصیلی

رشته روانشناسی در یونان

رشته روانشناسی در یونان

تحصیل رشته روانشناسی در یونان در مقایسه با کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، انگلیس و غیره ارزان قیمت تر است و مورد تقاضا می باشد. با این حال انتخاب آن پیشنهاد نمی شود، خصوصا به کسانی که به زبان یونانی تسلط ندارند. چرا که کار روانشناسی در یونان الزامات زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها تسلط داشتن به زبان یونانی است. به علاوه نرخ بیکاری در یونان بیش از 18% در سال 2021 گزارش شده و کسانی که تابعیت یونان یا حداقل یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را نداشته باشند، برای تمدید اقامت پس از تحصیل به واسه کاریابی شانس خیلی کمی دارند. البته علاوه بر کاریابی، راه های دیگری هم برای تمدید اقامت در یونان وجود دارد که عبارت هستند از: 1-خرید ملکی به ارزش حداقل 350000€ (یورو) یا 2-ازدواج با یکی از شهروندان یونان.

البته اگر کسی رشته روانشناسی را در یکی از دانشگاه های مطرح یونان خوانده باشد و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان یونانی هم مسلط باشد، شانس کاریابی نسبتا خوبی در یونان دارد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل رشته روانشناسی در یونان طی سال تحصیلی 2022-2021 به سوالاتی که در ادامه بیان شده، پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل روانشناسی در یونان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در یونان کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی یونان کدام اند؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در یونان وجود دارد؟ متوسط درآمد روانشناسان در یونان چقدر است؟

هزینه های تحصیل روانشناسی در یونان

یکی از بخش های عمده تشکیل دهنده هزینه تحصیل در یونان مربوط به هزینه های زندگی است؛ البته نباید فراموش کرد یونان یکی از کشورهای تقریبا ارزان قیمت اروپایی محسوب می شود. با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فردی، زندگی در یونان برای وی ماهانه بین 500€ تا 750€ (یورو) هزینه خواهد داشت. منتهی به منظور کاهش دادن هزینه های زندگی در یونان به 500€ (یورو) در ماه، افراد ناگزیر از زندگی در خوابگاه های دانشجویی به جای اجاره آپارتمان مستقل هستند. در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه در یونان با توجه به قیمت های سال 2021 بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در یونان به یورو
آپارتمان 1 خوابهاز 275€ تا 350€
آپارتمان 3 خوابهاز 480€ تا 570€

هزینه زندگی در یونان و مجارستان در نمودار ذیل مقایسه شده است:

حداقل هزینه زندگی ماهانه در یونان و مجارستان

بخش عمده دیگر هزینه های تحصیل روانشناسی در یونان، شهریه دانشگاه ها است. حدود شهریه دانشگاه های دولتی یونان برای رشته روانشناسی سالانه بین 4000€ تا 8000€ (یورو) است. اما در دانشگاه های خصوصی یونان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز بیشتر فراهم کرده اند ممکن است که سالانه بیش از 20000€ (یورو) هم برسد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در یونان

همان طور که اشاره شد یونان کشوری با نرخ بیکاری بالا و بازار کار رقابتی است پس قوی کردن رزومه به افراد در کاریابی کمک شایانی خواهد کرد. از جمله بهترین روش ها به این منظور هم می توان به تحصیل در دانشگاه هایی که رنکینگ ملی و جهانی خوبی دارند، تسلط به زبان یونانی و انگلیسی به طور همزمان، آشنایی با بازار کار یونان و داشتن سابقه کار و غیره اشاره نمود. به عنوان یکی از روش ها، در جدول ذیل بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته روانشناسی معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در یونانTimes Higher Education Ranking 2021Shanghai Jiao Tong University Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Crete351801801563
National and Kapodistrian University of Athens401301651262
Aristotle University of Thessaloniki601501571349
University of Ioannina601801567
University of Thessaly601901
University of the Aegean801
University of Patras751763

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در یونان

اخذ ویزای تحصیلی یونان

برای تقاضای اخذ ویزای تحصیلی یونان یکی از مهم ترین نکات این است که با درخواست فرد در یک سال گذشته مخالفتی نشده باشد؛ در غیر این صورت شانس اخذ ویزا خیلی کاهش پیدا می کند. در نهایت فرد پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در یونان در رشته روانشناسی باید با داشتن مدارکی از جمله موارد ذیل، برای اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام نماید:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در یونان
  • فرم تکمیل شده و امضا شده اخذ ویزای تحصیلی یونان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از پلیس فدرال (برای شهروندان استرالیایی) و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ملی (برای سایر خارجی ها) به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان با توجه به دوره تحصیلی
  • محل اقامت در یونان
  • بیمه ای معتبر در اتحادیه اروپا با حداقل پوشش 30000€ (یورو)
  • پرداخت هزینه سفارت یونان (visa fee)

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در یونان

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در یونان چه دانشجویان رشته روانشناسی چه سایر رشته ها تنها 2 ماه فرصت کاریابی دارند. در صورت موفق نشدن باید خاک یونان را ترک کنند؛ پس طبیعی است که طرفداران تحصیل در یونان در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، هلند، دانمارک، اتریش، مجارستان، فرانسه، سوئد و غیره کم تر باشد. البته موقعیت های شغلی برای روانشناسان در یونان مساعد است و متوسط درآمدی که ماهانه دریافت می کند 3830€ (یورو) می باشد. پایین ترین و بالاترین میزان درآمد روانشناسان در یونان هم به ترتیب 1760€ و 6090€ (یورو) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته روانشناسی در یونان در سال 2021 توضیحاتی ارائه شد که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *