ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در اندونزی

رشته ریاضی در اندونزی

تحصیل رشته ریاضی در اندونزی در دانشگاه های متعددی امکان پذیر است و دانشجویان می توانند با توجه به سابقه تحصیل خود به ادامه تحصیل بپردازند. اندونزی به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در شرق آسیا در سال های اخیر همچون مالزی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و از همین رو دانشجویان فراوانی هر ساله برای ادامه تحصیل راهی این کشور می شوند. البته نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که تحصیل در اندونزی از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و در بسیاری از موارد به متقاضیان تحصیل در این کشور توصیه می شود که در تصمیم خود بازنگری کنند.

هزینه های مقرون به صرفه زندگی در کشور اندوزنزی و همچنین شهریه کمی که دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند سبب شده است تا بسیاری این کشور را مقصدی مناسب برای تحصیل خود در نظر بگیرند. از همین رو در این مقاله که به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، تلاش خواهیم کرد تا توضیحات اولیه در خصوص تحصیل در رشته ریاضی در اندونزی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • بهترین موسسات آموزشی اندونزی برای تحصیل در رشته ریاضی کدامند؟
  • آیا می توان با هزینه کم در دانشگاه های اندونزی به تحصیل پرداخت؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور اندونزی چگونه است؟
  • شرایط کاریابی پس از تحصل در اندونزی چگونه است؟
  • درآمد یک ریاضیدان در اندونزی چه مقدار است؟

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در اندونزی

موسسات علمی و دانشگاهی بسیار زیادی در کشور اندونزی وجود دارد که به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهند که در این کشور مشغول به تحصیل شوند با این وجود در رابطه با کیفیت تحصیل در این کشور تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. دانشگاه های محدودی در کشور اندونزی وجود دارد که از نظر علمی مورد تایید دانشگاه های برتر جهان قرار گیرند از همین روست که نمی توان تحصیل در اندونزی را به بسیاری از افراد توصیه کرد. البته خالی از لطف نیست که بدانید نرخ بیکاری در این کشور بسیار اندک است و دانشجویان پس از تحصیل از شانس بالایی برای کاریابی در این کشور برخوردار خواهند بود.

دانشگاه اسلامی سلطان شریف کاظم در شهر پکانبارو یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته ریاضی است. دانشگاه محمدیه سوماترا نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که در سال 1957 در شهر مدان تاسیس شد و امکان تحصیل تا مقطع دکتری در رشته ریاضی را برای دانشجویان را فراهم می کند.

یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده کشور اندونزی برای تحصیل در رشته ریاضی دانشگاه ایرلانگا است که در سال 1954 در شهر سورابایا فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه استانی سمارانگ نیز از جمله دانشگاه هایی است که می توانید برای تحصیل در رشته ریاضی در اندونزی آن را انتخاب کنید. دانشگاه استان ماکاسار نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح این کشور است. از دیگر دانشگاه های مناسب برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی در اندونزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه استان مالانگ
  • دانشگاه استان گرونتالو
  • دانشگاه نگری یوگیاکارتا
  • دانشگاه ملی مانادو

موسسات علمی ارائه دهنده رشته ریاضی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در اندونزی

یکی از مزیت های تحصیل در کشور اندونزی آن است که هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه تر است. در نتیجه دغدغه های مالی در این کشور برای دانشجویان به حداقل می رسد. از آن جا که دانشجویان خارجی در کشور اندونزی اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت، در نتیجه افرادی که قصد دارند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند، باید هزینه های زندگی خود را نیز به طور کامل در نظر داشته باشند و آن ها را از طریق پس انداز خود تامین کنند.

برای تحصیل در رشته ریاضی در کشور اندونزی شما به طور تقریبی به 3000$ تا 10000$ (دلار) در سال نیاز خواهید داشت. این مبلغ صرفا برای پرداخت شهریه دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد و شما علاوه بر آن باید هزینه زندگی خود را نیز در نظر داشته باشید. دانشجویان خارجی در کشور اندونزی شانس کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت و از همین رو باید شهریه را به صورت کامل پرداخت کنند.

برای اینکه بتوانید یک زندگی دانشجویی با رفاه نسبتا مناسب در کشور اندونزی را تجربه کنید، به بودجه ای تا سقف 750$ (دلار) نیاز خواهید داشت. بنابراین شما در طول یک سال به حدود 10000$ (دلار) نیاز خواهید داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنید. دانشجویان بین المللی می توانند با هزینه ای به مراتب کمتر تحصیل در رومانی را در اروپا تجربه کنند. تحصیل در کشورهایی نظیر اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و همچنین روسیه و اوکراین نیز هزینه های کمتری را برای دانشجویان در پی خواهد داشت.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور اندونزی

در صورتی که تحصیلات خود را در کشور اندونزی به پایان برسانید، این فرصت را خواهید داشت که برای کار نیز در این کشور بمانید. در این صورت شما باید پس از یافتن شغل مناسب، درخواست ویزای کاری این کشور را ارائه کنید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، این اجازه را خواهید داشت که فعالیت خود در اندونزی را به عنوان نیروی کار آغاز کنید. در نظر داشته باشید که هر گونه کار در کشور اندونزی بدون در اختیار داشتن ویزای کاری غیرقانونی قلمداد می شود.

در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد یک ریاضیدان در کشور اندونزی را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور اندونزی

از نمودار فوق به خوبی برمی آید که یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در صورتی که بتواند شغلی در رشته تحصیلی خود بدست آورد به درآمدی مناسب در این کشور دسترسی خواهد داشت. متوسط درآمد یک ریاضیدان در کشور اندونزی بیش تر از متوسط هزینه زندگی در این کشور (1000$ (دلار)) در ماه است در نتیجه این افراد می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته ریاضی در یکی از کشورهای مطرح جهان را دارید، توصیه می کنیم که قبل از هرگونه اقدام با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *