ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در دومینیکا

رشته ریاضی در دومینیکا

تحصیل رشته ریاضی در دومینیکا اگرچه گزینه ای نه چندان شناخته شده در جهان است اما از لحاظ مزایای مختلف می تواند جذاب به نظر برسد. 6 دانشگاه در کشور دومینیکا وجود دارد که دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته ریاضی می توانند آن ها را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. از نظر علمی دانشگاه های این کشور از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند اما بسیاری از آن ها در آمریکا و کانادا مورد تایید هستند و دانشجویان می توانند از این کشور به عنوان پلی برای رسیدن به بهترین کشورهای آمریکایی استفاده کنند.

دومینیکا اولین کشوری است که اروپاییان در آن مستقر شدند و این کشور را به مستعمره ای از اسپانیا تبدیل کردند و به همین دلیل است که زبان رسمی این کشور همچنان اسپانیایی است. در حدود 10.8 میلیون نفر جمعیت رسمی این کشور در آخرین سرشماری انجام شده بوده است که نشان از جمعیتی اندک در این کشور دارد. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعات جامعی در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در دومینیکا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • شرایط تحصیل در دمینیکا چگونه است؟
  • آیا موسسات علمی در دومینیکا از اعتبار کافی برای تحصیل برخوردارند؟
  • هزینه تحصیل در دومینیکا چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در دومینیکا چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در دومینیکا مشغول به کار شد؟
  • درآمد متخصصین ریاضی در دومینیکا چه مقدار است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در دومینیکا

زمانی که کشور دومینیکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنید، باید در نظر داشته باشید که همچون کشورهای مطرح جهان گزینه های بسیار زیادی را در اختیار نخواهید داشت و باید از میان گزینه های محدودی که در دسترس دارید بهترین ها را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید به عنوان دانشجوی مقطع دکترا خود را به دومینیکا برسانید خبر بد برای شما آن است که امکان دسترسی به هدف خود در این کشور را نخواهید داشت. اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چند دانشگاه در دسترس شما خواهد بود.

دانشگاه APEC نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دومینیکا که در سال 1964 فعالیت خود را آغاز کرد در شهر سانتو دومینگا واقع شده است و دانشجویان بسیار زیادی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل در این کشور معرفی کرد. دانشگاه ادونتیست دومینیکا در شهر بونائو نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توان برای تحصیل در دومینیکا انتخاب کنید اما این دانشگاه تنها به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی می پردازد و این یکی از معایب این دانشگاه است.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در دومینیکا

هزینه تحصیل رشته ریاضی در دومینیکا

در بخش قبل اشاره کردیم که دانشجویانی که در دومینیکا تحصیل می کنند این کشور را به عنوان پلی برای ورود به آمریکا و کانادا می دانند. هزینه های اعزام دانشجو به دومینیکا به نسبت بسیاری از کشورهای آمریکایی دیگر بسیار ارزان قیمت تر است و این نیز خود دلیل دیگری برای جذابیت دومینیکا برای دانشجویان خارجی است. هزینه تحصیل در بیش تر دانشگاه های کشور دومینیکا در رشته ریاضی در حدود 1000$ (دلار) در سال است و این هزینه را می توان تا 20 برابر کمتر از هزینه تحصیل در آمریکا و کانادا دانست.

البته در دانشگاه APEC شهریه تحصیل رشته ریاضی سالیانه 6556$ (دلار) در سال است و در دانشگاه فنی سانتو دومینگو نیز شهریه معادل 1500$ (دلار) در نظر گرفته شده است. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در دومینیکا را نیز در نظر داشته باشند. با توجه به امکان کار دانشجویی در دومینیکا، دانشجویان قادر خواهند بود تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

هزینه زندگی یک دانشجوی در دومینیکا در حدود 250$ تا 450$ (دلار) در ماه ارزیابی می شود که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان هزینه ای بسیار اندک قلمداد می شود. دانشجویان با کار نیمه وقت در دومینیکا می توانند حداقل 300$ (دلار) در ماه درآمد داشته باشند که می تواند خبر خوبی برای آن ها باشد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دومینیکا تقریبا غیرممکن است پس بنابراین پیش از مهاجرت تحصیلی به این کشور حتما شرایط مالی خود را مورد بررسی قرار دهید.

تحصیل رشته ریاضی در دومینیکا با بورسیه تحصیلی

یکی از امتیازات ویژه تحصیل رشته ریاضی در دومنیکا، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته رایضی در دومینیکا هستند اما بضاعت مالی کافی برای این امر را ندارند، می توانند از بورسیه دانشجویی دومینیکا استفاده کنند. بر خلاف سایر رشته های تحصیلی در دومینیکا دانشگاه های ریاضی در این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، اغلب بورسیه های دانشجویی در دومینیکا بر اساس شایستگی در اختیار دانشجویان مستعد قرار می گیرد، که معمولا معافیت های گوناگونی را برای دانشجویان رشته ریاضی به همراه دارد.

درآمد متخصصین ریاضی در دومینیکا

معمولا افرادی که در دومینیکا به تحصیل می پردازند، پس از پایان دوره تحصیلی خود تلاش می کنند تا خود را به کانادا یا آمریکا برسانند برای همین اقامت پس از تحصیل در این کشور علاقمندان زیادی ندارد. با این حال افرادی نیز هستند که می خواهند برای ادامه زندگی در همین کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که دومینیکا را انتخاب کنید، بالاترین رده شغلی که می توانید با مدرک رشته ریاضی به دست آورید، تدریس در دانشگاه های این کشور است و اساتید دانشگاه نیز از درآمد بسیار خوبی در این کشور برخوردار خواهند بود.

در نمودار زیر می توانید اطلاعات تکمیلی در خصوص درآمد یک متخصص ریاضی در کشور دومینیکا را به دست آورید:

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور دومینیکا

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک استاد دانشگاه در کشور دومینیکا درآمدی بسیار اندکی در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان خواهد داشت اما این درآمد در کشور دومینیکا بسیار ارزشمند است. با همه این تفاسیر می توان تنها توصیه کرد که از دومینیکا به عنوان یک سکوی پرتاب برای مهاجرت خود به کشورهای مطرح آمریکای شمالی استفاده کنید چراکه این کشور از نظر اقتصادی شرایط چندان مناسبی را ندارد. در صورتی که قصد تحصیل در یکی از کشورهای برتر جهان را دارید یا می خواهید شرایط مناسبی برای ورود به کشورهای مطرح جهان بدست آورید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات ایشان بهره ببرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ریاضی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته ریاضی در دومینیکا پاسخ دهیم. برهی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا به عنوان دانشجوی بین المللی امکان کار ضمن تحصیل در رشته ریاضی در دومینیکا وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که مشغول تحصیل رشته ریاضی در دومینیکا هستند، می توانند 18 ساعت هفته به صروت پاره وقت در این کشور کار کنند.
  • شرایط ورود به رشته ریاضی در دومینیکا چگونه است؟ شرایط ورود به رشته ریاضی در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب ساده تر صورت می گیرد، و دانشجویان می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به راحتی در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *