ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در یونان

رشته ریاضی در یونان

یونان یکی از اولین کشورهایی است که آموزش علوم مختلف را در جهان آغاز کرد و دانشمندان بسیار زیادی در تاریخ این کشور دیده می شوند. رشته ریاضی در یونان در دانشگاه های متعددی ارائه می شود و دانشجویان می توانند یکی از این دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب کنند. در نظر داشته باشید که کیفیت همه دانشگاه های یونان در سطح بالایی قرار ندارد اما همچنان بنا به دلایل مختف می تواند مورد توجه قرار گیرد.

برای همه کسانی که قصد تحصیل در یونان را دارند، این کشور می تواند سفری چالش برانگیز باشد. تفاوت های فرهنگی با بخش های غربی اروپا در این کشور به وضوح قابل رویت است. هزینه های کم زندگی و تحصیل در این کشور یونان را به یکی از مقاصد مقرون به صرفه در اروپا برای تحصیل تبدیل کرده است. دانشگاه های یونان هزینه های کمی را از دانشجویان برای تحصی دریافت می کنند و این مسئله امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را کاهش می دهد. به همین دلیل است که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به نگارش این مقاله گرفته ایم.

  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در یونان چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در یونان چگونه است؟
  • میزان درآمد یک کارشناس ریاضی در یونان چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در یونان

یکی از موضوعاتی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه ویژه داشت آن است که دانشگاه مناسبی را برای تحصیل خود انتخاب کنید. منظور از دانشگاه خوب دانشگاهی است که مطابقت زیادی با رزومه تحصیلی شما داشته باشد. سفارت کشورهای مختلف در این رابطه حساسیت های زیادی نشان می دهند و معمولا پذیرش از دانشگاه های ضعیف در یک کشور خارجی می تواند شانس ریجکتی ویزا را افزایش دهد.

دانشگاه دولتی فنی آتن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته ریاضی معرفی کرد. این دانشگاه جایگاه 206 جهان را به خود اختصاص داده است و در رده بندی های جهانی نیز موفق شده است جایگاه 385 را به خود اختصاص دهد که نشان از قدرت نسبی این دانشگاه در ارائه رشته ریاضی دارد.

دانشگاه مقدونیه در شهری تسالونیکی نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که علاقمندان به تحصیل در رشته ریاضی می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. این دانشگاه تحصیل تا مقطع دکترا را برای دانشجویان خارجی امکان پذیر ساخته است. یکی دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در رشته ریاضی در یونان، دانشگاه لوآنیا است که در فضایی خارج از شهر واقع شده است و دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه نسبتا قدیمی که در سال 1964 افتتاح شده است قادر خواهند بود به تحصیل تا مقطع دکترا بپردازند.

دانشگاه پاتراس در شهر پاترا نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند یونان برای تحصیل رشته ریاضی است که در سال 1964 افتتاح شد و اولین دانشجویان این دانشگاه 2 سال پس از افتتاح دوره آموزشی خود را آغاز کردند. به طور کلی 18 دانشگاه در کشور یونان وجود دارد که به شما اجازه می دهد به تحصیل ریاضی در یونان مشغول شوید.

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در یونان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در یونان

زمانی که تحصیل در یونان مورد نظر قرار می گیرد، دانشجویان باید به شدت به هزینه های تحصیل خود توجه داشته باشند. دانشجویان در دانشگاه های دولتی یونان کمتر از 2000€ (یورو) در سال را به عنوان شهریه خود پرداخت می کند و این درحالی است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بیش از 10000€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت.

با این وجود هزینه تحصیل در رشته ریاضی در یونان در حدود 1200€ تا 1500€ (یورو) در سال است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که تحصیل مقطع کارشناسی در یونان 4 ساله است و افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، باید در نظر داشته باشند که باید دوره کارشناسی 4 ساله را پشت سر گذاشته باشند.

هزینه های زندگی در یونان نیز بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی می توان با پرداخت 700€ (یورو) در ماه یک زندگی بسیار عالی دانشجویی در این کشور را تجربه کرد. اما ماهانه پرداخت 450€ (یورو) در ماه می تواند برای پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی در یونان کافی باشد.

دانشجویان در یونان اجازه دارند تا به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و در دوره تعطیلات میان ترم های تحصیلی نیز به آن ها اجازه کار تمام وقت داده می شود اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور یونان، نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان با زبانی غیر از یونانی به کار در این کشور رسید.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در یونان

اقتصاد یونان در شرایط بسیار بدی قرار دارد و به عنوان ضعیف ترین کشور در اتحادیه یورو شناخته می شود و عمده ترین دلیل ارزان قیمت بودن هزینه تحصیل در یونان نیز همین مسئله است. شهروندان خارجی که دوره تحصیل خود را در یونان گذرانده اند، این فرصت را خواهند داشت که برای اشتغال نیز این کشور را انتخاب کنند تا بتوانند از این طریق اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را به دست آورند.

درآمد در کشور یونان برای متخصصین علوم ریاضی بسیار بیش تر از سایر رشته های تحصیلی است ولی به طور کلی به نسبت کشورهای مطرح اروپایی در وضعیت خوبی قرار ندارد. درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در یونان در نمودار زیر مشخص شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور یونان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی برای گذران زندگی در یونان کافی است اما به نسبت شهروندان سایر کشورهای اروپایی درآمد بسیار کمتری دارد. یونانی ها بسیار مهمان نواز هستند و شهروندان خارجی می توانند به راحتی با آن ها در ارتباط باشند با این حال باید در نظر داشت که شرایط اقتصادی این کشور برای زندگی چندان مناسب نیست. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل در کشورهای مطرح جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *