ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اندونزی

رشته زمین شناسی در اندونزی

رشته زمین شناسی در اندونزی را می توان از جمله رشته هایی دانست که نظر افراد کمی را به خود جلب کرده است و به همین دلیل متقاضیان کمی دارد. همین مسئله سبب شده است تا اخذ پذیرش از دانشگاه های اندونزی در رشته زمین شناسی کمی آسان تر از برخی رشته های دیگر باشد اما همچنان موانعی بر سر راه بسیاری از علاقمندان به این رشته برای تحصیل در اندونزی وجود دارد. رشته زمین شناسی از جمله رشته هایی است که در بازار حرفه ای کار، در گروه های مختلف فنی مورد نیاز خواهد بود و به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان به آن توجه بسیار ویژه ای دارند.

اندونزی یکی از کشورهای اسلامی شرق آسیا است که به تقلید از سنگاپور و مالزی در تلاش است تا شراط بسیار بهتری را برای کشور خود رقم بزند اما تا کنون نیز نتوانسته است به سطح این کشورها برسد. شرایط تحصیل در این کشور نیز در همین وضعیت قرار دارد و با وجود اینکه کیفیت لازم را در بسیاری از دانشگاه های پر شمار این کشور نمی توان یافت اما هزینه های مربوط به تحصیل تقریبا برابر با کشورها نامبرده است. با وجود این که نمی توان تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی را به بسیاری از افراد پیشنهاد داد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را به توضیح شرایط تحصیل در این رشته اختصاص داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی چیست؟
  • برای تحصیل در رشته زمین شناسی در این کشور به چه مبلغی نیاز خواهد بود؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • درآمد یک زمین شناس در اندونزی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل آن ها در خارج از کشور متفاوت از کشوری است که در آن زندگی کرده اند بنابراین پیش از مهاجرت باید اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار داشته باشند. اندونزی یکی از کشورهایی است که از سیستم آموزش بلونیا پیروی نمی کند و به همین دلیل تحصیل در مقطع کارشناسی زمین شناسی در این کشور 4 سال به طول خواهد انجامید و در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به ترتیب 2 و حداقل 3 ساله خواهد بود.

زبان تحصیل در اندونزی برای دانشجویان خارجی در برخی از رشته های تحصیلی انگلیسی است اما امکان تحصیل به این زبان برای دانشجویان رشته زمین شناسی در اندونزی وجود ندارد و متقاضیان باید زبان رسمی این کشور را پیش از مهاجرت تحصیلی بیاموزند. در حقیقت این مسئله را می توان به عنوان یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در اندونزی معرفی کرد چراکه برای بسیاری از افراد یادگیری زبان هایی غیر از زبان های شناخته شده در جهان بسیار دشوار خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که باید به آن پیش از مهاجرت تحصیلی توجه داشت، هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. زمانی که بودجه در نظر گرفته شده برای تحصیل شما محدودیت داشته باشد، باید کشوری را انتخاب کنید که در شرایط مالی پایین تر از این بودجه قرار داشته باشد چراکه محدودیت مربوط به نوسانات قیمت ارز می تواند به شدت شرایط مالی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در اندونزی نسبتا مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای در حدود 2500$ تا 4300$ (دلار) در سال، شهریه خود را پرداخت کنند. این مبلغ تقریبا مشابه با هزینه ای است که دانشجویان در برخی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی پرداخت می کنند.

از طرف دیگر هزینه زندگی دانشجویان خارجی در این کشور نیز وجود دارد. هر دانشجو برای زندگی در این کشور باید ماهانه بودجه ای در حدود 800$ تا 1000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند و این مبلغی است که برای گذران زندگی در کشورهای مطرح اروپایی مورد نیاز است و همین مسئله سبب شده تا اندونزی به کشوری گرانقیمت برای زندگی تبدیل شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی دانشجویان اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت کار کنند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه زندگی ماهانه خود را تامین کنند اما در اندونزی چنین فرصتی وجود ندارد و تنها افرادی قادر خواهند بود در اندونزی به عنوان یک شهروند خارجی کار کنند که مجوز کار داشته باشند و به همین دلیل است که دانشجویان از چنین امکانی محروم خواهند بود.

درآمد یک زمین شناس در اندونزی

شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی با وجود تمامی نکات منفی که پیش تر به آن اشاره کردیم، برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و در نتیجه این افراد می توانند با در اختیار داشتن یک قرارداد کاری امضا شده، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و از این طریق اجازه داشته باشند تا برای مدتی طولانی در کشور اندونزی زندگی کنند. البته حقیقت امر آن است که بسیاری از افراد پس از آن که دوره تحصیل خود را در این کشور به پایان رساندند، خاک این کشور را به منظور کار در کشورهای برتر جهان ترک می کنند چراکه اندونزی مقصد چندان مناسبی برای کار و کسب درآمد عالی نیست.

در همین شرایط نیز می توان گفت که یک زمین شناس در اندونزی از سطح درآمد بسیار مناسبی نسبت به سایر شهروندان این کشور برخوردار است و این مسئله می تواند امیدی باشد برای افرادی که در این رشته تحصیل کرده و علاقه دارند تا در اندونزی اقامت داشته باشند. برای درک هرچه بهتر این موضوع، در نمودار زیر متوسط درآمد یک زمین شناس در اندونزی مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور اندونزی

در صورتی که قصد تحصیل در اندونزی به عنوان یک شهروند خارجی را دارید، بهتر است پیش از انتخاب این کشور، تحقیقات لازم در خصوص شرایط زندگی و فرهنگ مردم این کشور را انجام دهید تا با اطمینان خاطر بیشتری در این مسیر گام بردارید اما در صورتی که هدف شما تحصیل در شرق آسیا یا کشوری ارزان قیمت است، توصیه می کنیم که از انتخاب اندونزی به عنوان مقصد تحصیلی خود پرهیز کنید و با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *