ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در شیلی

رشته زمین شناسی در شیلی

رشته زمین شناسی در شیلی از رشته های کمتر شناخته شده در این کشور است و به همین دلیل در دانشگاه های محدود و در مقاطع محدودی ارائه می شود. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، در آینده شغلی خود ممکن است در سازمان ها و نهادهای مختلف و در پروژه های با تفاوت بسیار زیادی فعالیت داشته باشند و این خود یکی از جذابیت های کار در این رشته قلمداد می شود. زمین شناسان در ممکن است به عنوان یک کارمند در یک شرکت به استخدام درآیند یا اینکه به صورت پروژه ای با شرکت های مختلف ارتباط برقرار کنند.

در شیلی شرایط تحصیل در سال های اخیر دچار تحول شده است و پیشرفت های چشمگیری در سطح علمی دانشگاه های این کشور دیده می شود با این حال باید به این نکته اشاره داشت که شیلی هنوز یکی از 5 کشور برتر قاره آمریکا برای تحصیل نیست ولی در همین مسیر گام بر می دارد. هزینه تحصیل در شیلی را می توان مقرون به صرفه قلمداد کرد و از همین رو است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا در این کشور ارزان قیمت به ادامه تحصیل مشغول شوند و مسیری هموارتر برای ورود به کشورهای پیشرفته این قاره را برای خود فراهم آورند.

به دلیل اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی چیست؟
  • برای تحصیل در شیلی در رشته زمین شناسی به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در شیلی چیست؟
  • متوسط درآمد یک زمین شناس در شیلی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی

زبان رسمی در شیلی زبان اسپانیایی است و به همین دلیل است که تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی امکان پذیر شده است. در برخی رشته های خاص دانشجویان این امکان را خواهند داشت تا به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل مشغول شوند. در رشته زمین شناسی نیز به صورت محدود، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان فراهم شده است و این را می توان به عنوان یکی از معدود مزایای تحصیل در شیلی در این رشته قلمداد کرد.

افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که می توانند پس از 3 سال مدرک خود در رشته کارشناسی را اخذ نمایند و همین مدرک نیز برای ورود آن ها به بازار کار کفایت می کند ولی طول دوره تحصیل در مقطع کارشنای ارشد در این رشته 2 ساله و دکترا نیز حداقل 3 ساله خواهد بود. برخی از دانشگاه های شیلی مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند و علاقمندانی که قصد بازگشت به ایران را دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی

یکی از امتیازاتی که تحصیل در شیلی به همراه دارد آن است که دانشجویان دغدغه های مالی چندانی برای زندگی در این کشور نخواهند داشت. اگرچه تحصیل در این کشور رایگان نیست اما به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان برای عبور از مسائل مالی خود، به مبالغ مقرون به صرفه ای نیاز خواهند داشت.

شهریه دانشجویان برای شرکت در دوره های زمین شناسی در این کشور در حدود 3900$ تا 4800$ (دلار) در سال است و در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح جهان، این شهریه، کاملا همسطح و همچنین کمتر ارزیابی می شود و به همین دلیل است که می توان گفت شهریه تحصیلی در شیلی مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور، ماهانه به حدود 700$ (دلار) نیاز خواهند داشت البته با توجه به سبک زندگی می توان انتظار داشت که در برخی از مواقع هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به 1100$ (دلار) در ماه نیز برسد.

برخی از دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در کشور شیلی از بورسیه تحصیلی استفاده کنند و از این طریق هزینه های کلی تحصیل خود را کاهش دهند اما به طور کلی نمی توان با اطمینان به فردی گفت که قادر خواهد بود تا از این امکان استفاده کند. از سوی دیگر دانشجویان در شیلی اجازه کار دانشجویی را نیز نخواهند داشت و اما برای اینکه بتوانند در این کشور کار کنند باید به اداره کار این کشور مراجعه کنند و در این صورت است که می توانند در صورت واجد شرایط شناخته شدن در این کشور به کار دانشجویی به صورت نیمه وقت مشغول شده و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد یک زمین شناس در شیلی

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کشور شیلی به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت که برای کار در این کشور اقامت به دست آورند اما آنچه مشخص است آنکه بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از پایان دوره تحصیلی خود خاک شیلی را به مقصد کشورهای آمریکا یا کانادا ترک می کنند تا بتوانند شرایط بهتری را برای زندگی خود رقم بزنند. در همین شرایط اما باید اشاره داشت که اقامت پس از تحصیل در شیلی را به دست آورند.

زمین شناسان نیز از همین فرصت می توانند استفاده کنند و از این طریق خود را در دسته افرادی قرار دهند که از نظر درآمدی در جایگاه مناسبی قرار دارند و می توانند به راحتی هزینه های مورد نیاز خانواده خود در این کشور را تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک زمین شناس در کشور شیلی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور شیلی

کیفیت آموزش در شیلی در طول سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما همچنان نمی توان چنین بیان داشت که این کشور یکی از بهترین ها در جهان است. در حال حاضر بسیاری از افرادی که شیلی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند به این دلیل است که می خواهند خود را برای مهاجرت به کشورهای آمریکا یا کانادا آماده کنند. شما نیز در صورتی که قصد تحصیل در یکی از کشورهای پیشرفته جهان را دارید، قادر خواهید بود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته زمین شناسی در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته زمین شناسی در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در خصوص رشته زمین شناسی در شیلی عبارت اند از:

  • بهترین مقطع برای تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی چیست؟ با توجه به دانشگاه های معتبر در مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی در شیلی، دوره کارشناسی ارشد در این رشته تحصیلی بهترین انتخاب برای دانشجویان می باشد.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در شیلی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی در رشته زمین شناسی می توانند 18 ساعت به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *