ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در نیوزلند

رشته زمین شناسی در نیوزلند

رشته زمین شناسی در نیوزلند علاقمندان زیادی دارد؛ چرا که نه تنها نیوزلند کشوری توسعه یافته است بلکه زبان رسمی آن نیز انگلیسی می باشد. مثلا در حالی که در ایتالیا علی رغم توسعه یافته بودن، اروپایی بودن و داشتن نظام تحصیلی برتر هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین است، دانشجویان به منظور کار پیدا کردن ضمن تحصیل و پس از فارغ التحصیلی علاوه بر انگلیسی باید به زبان ایتالیایی نیز مسلط باشند. در حالی که در کشورهای انگلیسی زبان مثل مالتا، انگلیس، کانادا، آمریکا، نیوزلند، استرالیا و غیره این ضرورت وجود ندارد. زمین شناسی در نیوزلند همچنین اگرچه جزو مشاغل مورد نیاز نیست اما نسبتا بازار کار خوبی دارد؛ خصوصا برای کسانی که سابقه تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور را داشته باشند. درآمد زمین شناسان در نیوزلند نیز بسیار خوب و قدرت خریدشان بالا می باشد.

از دیگر دلایل انتخاب نیوزلند به عنوان مقصد تحصیلی از سوی دانشجویان رشته زمین شناسی می توان به سطح بالای دانشگاه های این کشور اشاره نمود. هرچند سطح علمی دانشگاه های نیوزلند بسیار ایده آل است و تعدادی از بهترین دانشگاه های دنیا در این کشور قرار دارند، فراموش نشود نظام تحصیلی نیوزلند نه تنها رایگان نیست بلکه نیوزلند چه از نظر شهریه دانشگاه چه به لحاظ هزینه های زندگی جزو گران ترین کشورهای دنیا می باشد. البته هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارد مثلا در کشور توسعه یافته لیتوانی که عضو شنگن است با سالی حدود 4000€ (یورو) می توان شهریه رشته زمین شناسی را پرداخت نمود اما کاریابی در این کشورمستلزم تسلط به زبان لیتوانیایی می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نیوزلند به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند چگونه است؟
  • درآمد زمین شناسان در نیوزلند چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در نیوزلند

گرایش های مرتبط با رشته زمین شناسی در دانشگاه های نیوزلند فراوان هستند؛ هر کدام از این گرایش ها نیز با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه شهریه های متفاوتی از دانشجویان اخذ می نمایند. مثلا یکی از محبوب ترین گرایش های مرتبط با زمین شناسی، مهندسی زمین شناسی می باشد که کارشناسی ارشد آن در دانشگاه اوکلند ارائه می شود. کارشناسی ارشد این دوره در این دانشگاه تنها یک ساله است اما همین دوره یک ساله هم شهریه ای معادل 25264€ (یورو) دارد. لازم به ذکر است آغاز ترم دانشگاه اوکلند برای کارشناسی ارشد رشته مهندسی زمین شناسی از مارس 2023 است و دانشجویان تنها تا دسامبر 2023 برای این ترم تحصیلی مهلت اپلای دارند. یک دوره تحصیلی محبوب دیگر در نیوزلند نیز کارشناسی ارشد زمین شناسی است که در دانشگاه ویکتوریای شهر ویلینگتون ارائه می شود.

برای تحصیل در نیوزلند در این دوره که یک ساله به اتمام می رسد دانشجویان تا اکتبر 2023 مهلت اپلای دارند و کلاس ها از فوریه 2023 آغاز می گردد. لازم به ذکر است کارشناسی زمین شناسی کاربردی در دانشگاه اتاگوی نیوزلند 22059€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. یک رشته تخصصی مرتبط با زمین شناسی نیز رشته مهندسی حرفه ای زمین شناسی است که دوره تحصیلی کارشناسی ارشد آن در دانشگاه کانتربری نیوزلند یک ساله می باشد. شهریه این دوره تحصیلی 33663€ (یورو) می باشد و مهلت اپلای آن تا ژانویه 2023  است.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در نیوزلند

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند، وجود دانشگاه های معتبر و تراز اول جهانی در این کشور می باشد. برخی از برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل رشته زمین شناسی عبارت اند از:

برترین دانشگاه های نیوزلند برای رشته زمین شناسیرتبه جهانیتوضیحات
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون494ویکتوریا ولینگتون یکی از برترین دانشگاه های نیوزلند در رشته زمین شناسی می باشد که سالانه دانشجویان بسیاری را با بورسیه دانشجویی پذیرش می کند.
دانشگاه اوتاگو242دانشگاه اوتاگو جزو اولین موسسات آموزشی در اوتاگو بود که سیستم نوین آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار داد.
دانشگاه اوکلند329دانشگاه اوکلند به دلیل سیستم پذیرش بسیار ساده، همواره مورد استقبال دانشجویان بین المللی در رشته زمین شناسی قرار می گیرد.
دانشگاه کانتربری566دانشگاه کانتربری به دلیل اقامتگاه های دانشجویی پیشرفته در محوطه دانشگاه مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه نیوزلند برای تحصیل رشته زمین شناسی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه نیوزلند برای تحصیل رشته زمین شناسی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند

نرخ بیکاری در نیوزلند همواره زیر 5% بوده است؛ یعنی موقعیت های کاری زیادی در این کشور هم برای دانشجویان و هم برای فارغ التحصیلان وجود دارد. لازم به ذکر است کسانی می توانند قانونا ضمن تحصیل خود در نیوزلند مشغول به کار دانشجویی باشند که دوره تحصیلی آن ها در این کشور حداقل 2 ساله باشد. لازم به ذکر است در این مدت دانشجویان تا 20 ساعت در هفته در نیوزلند اجازه کار دارند و به این ترتیب بخشی از هزینه های زندگی خود را می توانند تامین نمایند. درآمد کار دانشجویی در نیوزلند ساعتی بین 8$ تا 16$ (دلار نیوزلند) می باشد که به نوع شغل دانشجویی بستگی دارد.

کار با رشته زمین شناسی در نیوزلند

این که دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن در نیوزلند چه میزان بتوانند همچنان اقامت این کشور را جهت پیدا کردن کار داشته باشند کاملا بستگی به دانشگاه محل تحصیل و توانایی های آن ها دارد. مدت اقامت پس از فارغ التحصیلی در نیوزلند با توجه به موارد گفته شده 1، 2 یا 3 سال می باشد که با کاریابی امکان تمدید آن وجود دارد. درآمد زمین شناسان در نیوزلند به شرح نمودار ذیل است:

درآمد سالانه زمین شناسان در نیوزلند

البته پردرآمدترین مشاغل در نیوزلند به ترتیب جراحان، قضات، وکلا، مدیران و خلبانان هستند. همچنین از جمله مشاغلی که مورد نیاز بازار کار این کشور می باشد می توان به پرستاری، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی، پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، مهندسی شیمی، داروسازی، مهندسی عمران، معماری و غیره اشاره نمود. با اینحال برای زمین شناسان و مهندسان زمین شناسی نیز موقعیت های کاری زیادی در نیوزلند وجود دارد. علاقمندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در نیوزلند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته زمین شناسی در نیوزلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته زمین شناسی در نیوزلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما در این حوزه پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند وجود دارد؟ با رعایت قوانین بورسیه دانشجویی در نیوزلند، دانشجویان کم بضاعت که به دنبال تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند هستند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور استفاده کنند.
  • آیا برای تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته زمین شناسی در نیوزلند هستند، قبل از اعزام به این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام نمایند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *