ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در کره جنوبی

رشته زمین شناسی در کره جنوبی

تحصیل در رشته زمین شناسی در کره جنوبی یعنی دریافت آموزش با کیفیت بالا، زندگی با رفاه و استاندارد بالا و کار ضمن تحصیل در یک کشور پیشرفته. به این دلیل که کره جنوبی پرتال ملی برای ارائه درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور ندارد، لذا متقاضیان باید درخواست خود را به دانشگاه موردنظرشان ارسال کنند. در حین ارائه درخواست، متقاضی باید مدرک شناسانی، انگیزه نامه، ریزنمرات تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی خود را نیز ارائه دهد. مدارک باید همراه با ترجمه رسمی ارائه شوند در صورتی که به زبان کره ای یا انگلیسی نباشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در کره جنوبی به شرح زیر تهیه نموده اند.

دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته علوم زمین در کره جنوبی

در جدول زیر بهترین دانشگاه کره جنوبی برای تحصیل در رشته علوم زمین را بر اساس وب سایت usnews.com معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)
دانشگاه ملی سئول56.467.5

همان طور که ملاحظه می شود وب سایت فوق فقط دانشگاه ملی سئول را به عنوان بهترین دانشگاه کشور کره جنوبی جهت تحصیل در رشته علوم زمین معرفی کرده است. دانشگاه ملی سئول (به انگلیسی: Seoul National University (SNU)؛ به کره ای: 서울대학교) یک دانشگاه تحقیقاتی ملی است که در سئول، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل، واقع شده است. این دانشگاه یکی از مهم ترین دانشگاه های ملی کره است. SNU در سال 1946 تاسیس گردیده و معتبرترین دانشگاه کشور کره محسوب می شود. این دانشگاه دارای سه پردیس است: پردیس اصلی در Gwanak-gu و دو پردیس دیگر در Daehangno و Pyeongchang. بر اساس رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی، دانشگاه ملی سئول بهترین دانشگاه کره است. جدول زیر رتبه این دانشگاه در رنکینگ های معتبر بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه ملی سئول6010137129

SNU شامل شانزده کالج، یک دانشکده تحصیلات تکمیلی و نه دانشکده حرفه ای می باشد. بدنه دانشجویی این دانشگاه شامل نزدیک به 17000 دانشجوی کارشناسی و 11000 دانشجوی کارشناسی ارشد است.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در کره جنوبی

در کره جنوبی، شهریه ها توسط دولت تعیین و تنظیم نمی شوند، اما دانشگاه ها، حتی معتبرترین آن ها، به طور کلی تقریباً مبلغ یکسانی را دریافت می کنند. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 5800$ و 6500$ (دلار آمریکا) در هر ترم شهریه پرداخت کنند. در کره جنوبی، هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور کلی تقریباً یکسان است، اگرچه هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور معمول کمی بیش تر از مقطع کارشناسی است. دانشجویان دکترا نیز باید شهریه بپردازند، اگرچه این هزینه آن ها به طور کلی کم تر از سایر مقاطع تحصیلی است. شهریه آن ها از 2320$ تا 3650$ (دلار آمریکا) در هر ترم متغیر است.

دانشجویان باید هزینه های خود را به وون کره جنوبی بپردازند. با توجه به محبوبیت در حال افزایش دانشگاه ها در کره جنوبی، این کشور تعداد زیادی بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. سخاوتمندانه ترین آن ها توسط دولت کره جنوبی ارائه می شود. معتبرترین آن ها بورس تحصیلی جهانی کره (Global Korean Scholarship) است. این بورسیه پروازها، اجاره، شهریه، حداکثر 70% هزینه های اولیه زندگی و یک برنامه فشرده زبان کره ای را پوشش می دهد. هدف آن این است که دانشجو را تا پایان دوره تحصیلی به زبان کره ای مسلط کند. بورس تحصیلی جهانی کره حتی دانشجویان را تشویق می کند که در طول برنامه تحصیلی خود تحقیقات آکادمیک و علمی انجام دهند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در کره جنوبی

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در کره جنوبی

هزینه زندگی در کره جنوبی با پیشرفت و توسعه روزافزون این کشور افزایش می یابد. با این حال، در مقایسه با شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک، واشنگتن دی سی و سان فرانسیسکو، سئول هنوز بسیار مقرون به صرفه است. کره جنوبی همچنین به دلیل تسلط بخش های فناوری و تجارت بر اقتصاد این کشور، به طور کلی دستمزد بالاتری دارد. واحد پول کره جنوبی وون کره جنوبی (₩) است. یافتن وون در خارج از شرق آسیا می تواند مشکل باشد. اگر دانشجویی نمی تواند وون پیدا کند، می تواند دلار آمریکا یا یوان چین با خود ببرد و پس از رسیدن آن ها را به وون تبدیل کند. در سراسر کره جنوبی دانشگاه وجود دارد، اما بسیاری از دانشجویان بین المللی خود را در سئول می یابند. بنابراین، در جدول زیر چند مورد از هزینه های زندگی در پایتخت کره را ارائه می دهیم:

عنوانبرحسب وون کره جنوبیبرحسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)975000KRW830$
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)200000KRW170$
کارت ماهانه حمل و نقل عمومی55000KRW45$
یک وعده غذا (رستوران ارزان)8000KRW7$

متوسط ​​هزینه زندگی در سئول 1260000KRW (وون) معادل 1075$ (دلار آمریکا) در ماه است. اجاره به طور معمول در کره جنوبی به عنوان هزینه جداگانه در نظر گرفته می شود. در این کشور، تمایل دانشجویان به اجاره خصوصی اندک است. اکثر دانشجویان کره ای و بین المللی در Goshiwon زندگی می کنند Goshiwon محل اقامت مشترک است. در Goshiwon، دانشجویان گاهی اتاق مخصوص خود را دارند، اما گاهی اوقات یک اتاق را با حداکثر چهار نفر به صورت مشترک استفاده می کنند. همچنین همیشه آشپزخانه و گاهی حمام مشترک دارند.Goshiwon  همان خوابگاه است. Goshiwon را می توان از دانشگاه خود، یک پیمانکار مورد تأیید دانشگاه یا از مالکان خصوصی اجاره کرد.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته زمین شناسی در کره جنوبی

فرایند درخواست ویزا برای تحصیل در کره جنوبی به این شکل است که قبل از انجام هر کار دیگری، فرد باید چیزی به نام گواهی صدور ویزا (Certificate of Visa Issuance) را دریافت کند. همه متقاضیان به این گواهی احتیاج ندارند، اما متقاضیان ویزای تحصیلی نیاز دارند. به این صورت که متقاضی برخی از اسناد و مدارک نسبتاً استاندارد – گذرنامه، بیمه درمانی، تأیید ثبت نام و تایید پرداخت شهریه و غیره – را در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کره جنوبی به خود ارائه می دهد. این اسناد و مدارک سپس پردازش می شوند و در صورت موفقیت، گواهی صادر می شود. این گواهی به مدت سه ماه معتبر است و با صدور ویزای تحصیلی کامل به طور خودکار منقضی می شود.

به محض این که متقاضی گواهی صدور ویزا را دریافت می کند، باید به یکی از مراکز دیپلماتیک کره، یعنی سفارت یا کنسولگری این کشور، مراجعه نماید و گواهی را به همراه گذرنامه، تأیید بیمه درمانی، فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده به زبان کره ای یا زبان محلی خود و نامه پذیرش از دانشگاه پذیرنده ارائه دهد. برای برنامه های بالاتر از کارشناسی، متقاضی همچنین باید ریزنمرات تحصیل قبلی خود را ارائه دهد. این مدارک باید به زبان کره ای یا انگلیسی یا با ترجمه رسمی ارائه شوند. زمان پردازش بین دو تا ده هفته طول می کشد. هزینه های ویزا توسط هر مرکز دیپلماتیک تعیین می شود، بنابراین می تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه ها با ارز محلی قابل پرداخت است.

وضعیت درآمد متخصصان رشته زمین شناسی در کره جنوبی

کسی که در کره جنوبی به عنوان زمین شناس کار می کند معمولا حدود 6650000KRW (وون کره جنوبی) در ماه درآمد دارد. این متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در کره جنوبی شامل مزایایی مانند حق مسکن است. حقوق زمین شناسان در این کشور بر اساس عواملی مانند تجربه، مهارت، موقعیت مکانی و غیره از 3260000KRW (کم ترین) تا 10400000KRW (بیش ترین) (وون کره جنوبی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در این کشور پیشرفته آسیایی را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در کره جنوبی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در کره جنوبی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در کره جنوبی و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در کره جنوبی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *