ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در امارات

رشته سم شناسی در امارات

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در امارات متحده عربی مانند بسیاری از رشته های علوم پزشکی در این کشور چندان مناسب نیست. در حال حاضر بسیاری از ایرانیان به دنبال راهی برای رساندن خود به کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس هستند و تلاش می کنند تا آینده خود را در این کشورها رقم بزنند اما باید در نظر داشت که همه راه های مهاجرتی به این کشورها مناسب نیست و باید چالش های خاص مربوط به آن را نیز با موفقیت طی کرد تا بتوان به آینده مورد نظر خود در این رابطه دست پیدا کرد. دانشگاه های امارات از نظر کیفیت آموزشی فاصله بسیار زیادی با دانشگاه های تراز اول جهان دارند و این مسئله می توانند تردیدهایی را در رابطه با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی ایجاد کند.

در حال حاضر رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی شناخته می شود و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، موظف به ارائه یک مدرک کارشناسی مرتبط برای تحصیل در این کشور هستند. باید در نظر داشت که دانشجویان علاقمند به این رشته معمولا بسیار کم هستند و رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی در این رشته بسیار محدود است. با همه این تفاسیر، برای درک هرچه بهتر شرایط تحصیل در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در امارات پرداخته اند و ابهامات موجود در این مسیر را پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در امارات متحده عربی چیست؟
  • آیا دانشگاه های امارات از کیفیت مناسبی برای تحصیل در رشته سم شناسی برخوردارند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار به عنوان یک سم شناس در این کشور چگونه طی می شود؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در امارات

یکی از رشته های خاص گروه علوم پزشکی در حال حاضر رشته سم شناسی است که در دانشگاه های محدودی در جهان یافت می شود. دانشجویان علاقمند به این رشته باید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته هایی مانند شیمی دارویی، شیمی، زیست، پزشکی، داروشناسی و غیره به پایان رسانده باشند تا مجوز تحصیل در این رشته را برای خود به ارمغان آورند. باید در نظر داشت که در حال حاضر این رشته در دانشگاه های بسیار محدودی در امارات ارائه می شود و دانشگاه ابوظبی بهترین شرایط برای دریافت پذیرش را ارائه می کند. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که نام این دانشگاه در میان بهترین های جهان دیده نمی شود.

از جمله مزیت های تحصیل در امارات آن است که فرد می تواند بدون نیاز به یادگیری زبان عربی به ادامه تحصیل و زندگی در این کشور بپردازد. تحصیل در دانشگاه های امارات به زبان انگلیسی انجام می شود و این خود یکی از امتیازاتی است که مهاجرت به امارات از طریق تحصیل می تواند به همراه داشته باشد. طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در این کشور می تواند حداقل 2 ساله باشد و دانشجویان در مقطع دکترا نیز 3 سال به ادامه تحصیل در این رشته می پردازند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در امارات

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در امارات

یکی از مهم ترین معایبی که تحصیل رشته سم شناسی در امارات به همراه دارد، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در دانشگاه های امارات به ندرت می توانند به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشند و این خود یک چالش جدی برای پرداخت هزینه های نسبتا سنگین تحصیل در این کشور است. از طرف دیگر، کار ضمن تحصیل در این کشور نیز برای دانشجویان خارجی ممکن نیست و این مسئله می تواند فشارهای اقتصادی وارد شده بر دانشجویان را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

در گراف زیر، یک سال هزینه تحصیل رشته سم شناسی در امارات متحده عربی به تصویر کشیده شده است.

یک سال هزینه تحصیل رشته سم شناسی در امارات

در حالی که دانشگاه های امارات کیفیت کافی را در اختیار ندارند، پرداخت چنین هزینه هایی می تواند فشار زیادی را به دانشجویان وارد کرده و آن ها را با مشکل در پرداخت همراه سازد.

شرایط کار یک سم شناس در امارات

باید در نظر داشت که در حال حاضر کار کردن در امارات شرایط سختی به همراه دارد و بسیاری از ایرانیان نمی توانند در این کشور به کار برسند و در نتیجه می توان گفت که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی فقط هزینه های تحصیل در این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد و نمی تواند آورده خاص دیگری را به همراه داشته باشد.

متوسط درآمد در کشور امارات برای یک سم شناس، 21600AED (دینار) در ماه است و این مبلغی نسبتا مناسب برای زندگی در همین کشور به حساب می آید. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط زندگی در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *