ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در ترکیه

رشته سم شناسی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه به گونه ای است که بسیاری از ایرانیان با آسودگی آن را انتخاب می کنند و مورد توجه قرار میدهند. محدودیت های اندکی برای تحصیل رشته سم شناسی در این کشور وجود دارد و این محدودیت ها به طور کلی در سراسر جهان یک سان هستند و نمی توان آن ها را به راحتی کنار زد. باید در نظر داشت که ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد تحصیل دانشجویان ایرانی در سال های اخیر بوده است و به همین دلیل است که توجه به شرایط تحصیل در این کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

رشته سم شناسی نیز یکی از رشته های نوظهور در علوم دانشگاهی است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان پرداخته اند.

  • شرایط انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی در رشته سم شناسی چیست؟
  • آیا دانشگاه های ترکیه از نظر اعتبار در سطح بین المللی شرایط خوبی دارند؟
  • مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه سم شناسی برای علاقمندان به این رشته چیست؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان خارجی با آن روبرو می شوند، انتخاب دانشگاهی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. دانشگاه های ترکیه شرایط مناسبی برای تحصیل دارند و به همین دلیل می توان آن ها را به عنوان یکی از بهترین ها در جهان معرفی کرد. محدودیت های نسبی برای تحصیل رشته سم شناسی در این کشور وجود دارد که اکثر آن ها در سراسر جهان یکسان هستند.

برای مثال علاقمندان به رشته سم شناسی ابتدا باید یک مدرک کارشناسی مرتبط دریافت کنند و سپس اقدام به انتخاب رشته سم شناسی کرده و وارد این رشته شوند. رشته هایی مانند پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، داروشناسی، شیمی و برخی از گرایش های زیست شناسی این اجازه را به فرد می دهد تا در رشته سم شناسی به ادامه تحصیل مشغول شود. تحصیل در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود و به همین دلیل است که افراد با شرکت در آزمون های ورودی به راحتی می توانند به زبان مورد علاقه خود در این کشور به ادامه تحصیل پرداخته و شرایط مناسبی برای زندگی دانشجویی پیدا کنند. طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 2 سال زمان لازم خواهد داشت و دانشگاه بسته به نیاز فرد، دروسی را به لیست دروس اصلی او اضافه خواهد کرد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته سم شناسی در ترکیه

دانشگاه های زیادی در ترکیه وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان در رشته سم شناسی به ادامه تحصیل پرداخت و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کرد. برخی از این دانشگاه ها و رتبه جهانی آن ها در تصویر زیر مشخص شده اند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته سم شناسی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در رشته سم شناسی از طریق همین 5 دانشگاه امکان پذیر نیست و دانشگاه های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که می توان با انتخاب آن ها وارد ترکیه شد اما تفاوت فاحشی میان سایر دانشگاه های ترکیه از نظر علمی با دانشگاه های فوق الذکر وجود دارد.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

یکی از مزیت های زندگی دانشجویی در ترکیه آن است که فرد می تواند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کند. به تازگی نیز امکان کار ضمن تحصیل برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه اعمال شده است که نشان از تقویت پذیرش دانشجوی خارجی و میل به این امر در ترکیه دارد.

هزینه زندگی در ترکیه برای دانشجویان خارجی در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه است و هزینه تحصیل آن ها در رشته سم شناسی می تواند در حدود 2000$ (دلار) در سال باشد که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را مقرون به صرفه یا کم هزینه دانست.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

فرصت های شغلی در رشته سم شناسی در ترکیه

هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دلیل فرصت های شغلی ایده آل در رشته سم شناسی، تحصیل در ترکیه را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی ایده آلی را در اختیار فارغ التحصیلان رشته سم شناسی قرار داده است. یکی از چیزهای مهم در مورد تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه این است که، فرصت های زیادی برای رشد شغلی پس از اتمام مدرک در این کشور وجود دارد. علاوه بر این به عنوان یک سم شناس در ترکیه می توانید انتظار داشته باشید که حقوق متوسط 99000TRY (لیر ترکیه) در ماه دریافت کنید.

شرایط کار یک سم شناس در ترکیه

افرادی که دوره تحصیل در این کشور را به پایان برسانند، کمتر به دنبال پیدا کردن کار در ترکیه هستند چراکه امکان مهاجرت آن ها به کشورهای پیشرفته تر جهان از جمله آلمان نیز وجود دارد و می توانند شرایط مناسب تری برای زندگی در این کشورها داشته باشند. در حال حاضر یک سم شناس در ترکیه به طور متوسط 8600TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که حدود 50% بالاتر از متوسط درآمدی است که در این کشور دریافت می شود و می توان گفت که این افراد از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی برای زندگی در ترکیه هستند. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته سم شناسی در ترکیه

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته سم شناسی در ترکیه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه به دلیل وجود موسسات معتبر بین المللی و دوره های مختلف تحصیلی بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی میباشد.
  • آیا امکان تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه برای دانشحویان بین المللی وجود دارد؟ اغلب موسسات آموزشی در ترکیه به زبان ترکی از دانشجویان پذیرش می کنند، اما برخی از دانشگاه های بین المللی در ترکیه تمامی دروس رشته سم شناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *