ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در مالتا

رشته سم شناسی در مالتا

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالتا به گونه ای نیست که بتوان آن را به بسیاری از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد. در حال حاضر مالتا شرایط مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور ایجاد نمی کند و به همین دلیل است که از بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور خواسته می شود تا در رابطه با انتخاب کشور محل تحصیل خود تجدید نظر کرده و کشوری را انتخاب کنند که از نظر کیفیت آموزش و آینده شغلی در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. هزینه های نسبتا بالای تحصیل و زندگی در مالتا سبب شده است تا این کشور کم تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و ایرانیان نیز به دلیل شرایط دریافت روادید در این کشور با چالش هایی روبرو شده اند.

در حال حاضر رشته سم شناسی یکی از رشته هایی است که از نظر آینده شغلی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و بازار کار آن اشباع نشده است و انتظار می رود که در آینده ای نزدیک به یکی از مشاغل مورد نیاز در بازار کار کشورهای پیشرفته تبدیل گردد. البته مسیر تحصیل در این رشته چندان هموار نیست و به همین دلیل است که باید با اطلاعات کافی در مسیر تحصیل در این رشته گام برداشت و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالتا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالتا چیست؟
  • آیا دانشگاه های مالتا در این رشته شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در مالتا به عنوان سم شناس وارد بازار کار شد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالتا

افرادی که مالتا را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر دارند باید آگاه باشند که دانشگاه های انگشت شماری در این کشور اروپایی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که گزینه های متعددی برای تحصیل در این کشور پیش روی علاقمندان قرار داشته باشد. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه مالتا تنها گزینه ای است که علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند به عنوان یک دانشگاه معتبر به آن توجه داشته باشند.

برای تحصیل در رشته سم شناسی در کشور مالتا، دانشجویان به راحتی می توانند زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و این مسئله ای است که می تواند به عنوان یکی از تنها مزیت های مالتا به عنوان مقصد تحصیل در نظر گرفته شود. برای تحصیل در رشته سم شناسی، دانشجویان باید در یکی از رشته های مرتبط با علوم سم شناسی تحصیلات دوره کارشناسی را به پایان برده باشند چراکه این رشته تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. در حال حاضر رشته های شیمی دارویی، داروشناسی و داروسازی عمده ترین رشته هایی هستند که به سمت رشته سم شناسی سوق داده می شوند اما با رشته پزشکی نیز می توان در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت. طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به مانند اکثر رشته های تحصیلی تنها 2 سال خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالتا

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در مالتا

یکی از محدودیت های مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل آن است که دانشجویان خارجی باید هزینه های نسبتا زیادی را برای رسیدن به خواسته های خود پرداخت کنند و با توجه به این که کیفیت آموزش در مالتا با استانداردهای جهانی فاصله ای نسبی دارد، می توان به این نکته اشاره کرد که مالتا مقصدی گرانقیمت برای تحصیل به حساب می آید و نمی توان آن را به عنوان کشوری مقرون به صرفه برای مهاجرت معرفی کرد.

در گراف زیر، هزینه های یک سال تحصیل رشته سم شناسی در مالتا به تفکیک ارائه شده است.

هزینه های یک سال تحصیل رشته سم شناسی در مالتا

در حال حاضر دریافت روادید ورود به مالتا برای ایرانیان نیز به دلیل گذشته نه چندان مناسب با چالش هایی روبرو شده است که مالتا را به گزینه ای نه چندان مناسب و پر ریسک برای مهاجرت تبدیل کرده است.

شرایط کار یک سم شناس در مالتا

با پایان پذیرفتن دوره تحصیل در مالتا، از نظر قانونی این فرصت به فرد داده می شود تا خود را به عنوان یک گزینه ایده آل برای کار کردن در مالتا معرفی کرده و در این کشور بماند. با این وجود با توجه به نوظهور بودن رشته سم شناسی در این کشور، هنوز بازار کار مناسبی در آن شکل نگرفته است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد بعد از پایان یافتن دوره تحصیلی خود در این کشور بتواند اقامت دریافت کرده و به عنوان نیروی کار در رشته مرتبط خود به فعالیت مشغول شود.

باید در نظر داشت که در حال حاضر افرادی که مالتا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، پس از تحصیل مجبور به مهاجرت دوباره می شوند. شما اگر به دنبال بهترین گزینه های مهاجرت برای آینده خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *