ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در هند

رشته سم شناسی در هند

بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی، رشته سم شناسی در هند را می توان به عنوان یکی از رشته های قدرتمند در این کشور دانست. در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای آسیایی از نظر هزینه های تحصیل را می توان هند دانست. کشوری که به راحتی پذیرای شهروندان کشورهای مختلف با فرهنگ های متفاوت است و می توان زندگی آسوده ای را در این کشور سپری کرد. دانشجویان در این کشور شرایط مناسبی برای تحصیل خواهند داشت و این یکی از نکات مثبت در خصوص انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

افرادی که علاقمند به رشته سم شناسی در این کشور هستند به راحتی می توانند اطمینان حاصل کنند که تحصیل با کیفیت در این کشور را تجربه خواهند کرد و می توانند به راحتی در آن رشد کنند. به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هند پرداخته و ابهامات موجود در این مسیر را برطرف ساخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های هند در رشته سم شناسی از اعتبار کافی برخوردار هستند؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل در رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در هند به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هند

هند یکی از کشورهای مهم آسیای مرکزی و آسیا است که در سال های اخیر به شدت به آموزش سطح دانشگاهی توجه داشته است و به همین دلیل است که می توان نام دانشگاه های این کشور را در رتبه بندی های مختلف جهانی در رشته های مختلف از جمله سم شناسی مشاهده می شود. دانشگاه های هند در رشته سم شناسی رتبه بسیار مناسبی را به دست آورده اند و به همین دلیل می توان آن ها را برای ادامه تحصیل در خارج از کشور انتخاب کرد.

باید به این نکته توجه داشت که برای ورود به رشته سم شناسی، دانشجویان باید دوره کارشناسی مرتبط با این رشته را پشت سر گذاشته باشند چراکه تحصیل در هند تنها در تحصیلات تکمیلی امکان پذیر می شود و دانشجویانی می توانند آن را انتخاب کنند که در یکی از رشته های پزشکی، داروسازی، شیمی، شیمی دارویی و غیره تحصیل کرده باشند. خوشبختانه در تمامی دانشگاه های هند امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و به همین دلیل می توان آن را برای شروع دوره تحصیل در خارج از کشور مناسب دانست.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هند

معرفی دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در هند

یکی از چالش های جدی که دانشجویان رشته سم شناسی با آن روبرو خواهند شد، انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل است و هندوستان کشوری است که گزینه های متعدد را در اختیار علاقمندان به این رشته قرار داده است. جدول زیر جایگاه علمی دانشگاه های هند در رشته سم شناسی را نشان می دهد.

نام دانشگاهرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه علوم کشاورزی دارواد1499
دانشگاه باناراس هندو17102
دانشگاه کشاورزی پنجاب18107
موسسه کشاورزی علوم تحقیقات هند20117
دانشگاه براتیار31159
دانشگاه علیگر مسلم33169
دانشگاه یاداوپور39196

حضور 13 دانشگاه در جمع 300 دانشگاه برتر جهان در رشته سم شناسی نشان می دهد که مهاجرت به هند برای تحصیل می تواند بسیار ارزشمند باشد.

کار ضمن تحصیل رشته سم شناسی در هند

یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته سم شناسی در هند امکان کار ضمن تحصیل رشته سم شناسی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی در رشته سم شناسی در هند می توانند حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، کار ضمن تحصیل در رشته سم شناسی در هند دارای برخی از مقررات ویژه ای می باشد. به طور مثال، دانشجویان بین المللی فقط مجاز به 18 ساعت کار در طول هفته در این کشور می باشند. علاوه بر این، کار ضمن تحصیل در این کشور نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در این کشور وارد کند. یکی از مزیت های کار ضمن تحصیل در رشته سم شناسی در آرژانتین امکان پس انداز مالی در طول تحصیل می باشد.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در هند

علاقمندان به تحصیل در هند به خوبی می دانند که تحصیل در این کشور کم هزینه است و به همین دلیل است علاقمندان به تحصیل در این کشور زیاد است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان زیادی در هند بدون دغدغه های مالی تحصیل می کنند و این مسئله در حالی است که از نظر قانونی امکان کار کردن در هند برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز بسیار محدود است.

گراف زیر نشان می دهد که یک دانشجوی خارجی برای تامین هزینه های تحصیل یک ساله خود در کشور هند در رشته سم شناسی به چه بودجه ای نیاز خواهد داشت.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی و زندگی در هند

شرایط کار یک سم شناس در هند

افرادی که تحصیل خود را در هند به پایان رسانده اند، این فرصت را خواهند داشت که در بازار کار این کشور به کار مشغول شوند و از درامدی در حدود 36100INR (روپیه) در ماه بهره ببرند. با این حال بسیاری از افراد بار دیگر در مسیر مهاجرت قرار می گیرند و کشورهای آمریکای شمالی را برای زندگی خود انتخاب می کنند تا بتوانند بهترین شرایط را برای زندگی خود رقم زده و کیفیت بالاتری از زندگی را ایجاد کنند.

هند مقصد مناسبی برای تحصیل است اما نمی توان از آن به عنوان مقصد بلند مدت برای اقامت یاد کرد و بیشتر می توان از آن برای اعتبار بخشیدن به پاسپورت خود بهره برد. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرها برای رسیدن به اقامت کشورهای خارجی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

مهمترین سوالات در خصوص رشته سم شناسی در هند

در این بخش از مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته سم شناسی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته سم شناسی در هند انتخاب درستی برای اتباع ایرانی می باشد؟ تحصیل رشته سم شناسی در هند به ویژه برای اتباع ایرانی که فاصله اندکی را با این کشور دارند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل رشته سم شناسی در هند وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته سم شناسی در هند را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی در این کشور استفاده کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *