ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در چین

رشته سم شناسی در چین

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در چین برای افرادی که علاقه به ادامه تحصیل در شرق آسیا دارند، فوق العاده و جذاب است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که مجموعه دانشگاه های چینی شرایط بسیار مناسبی دارند و کیفیت آن ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تعداد دانشگاه های چینی که می توان برای تحصیل در رشته سم شناسی به آن ها مراجعه کرد بسیار زیاد است و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که این کشور را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنند. فرایند تحصیل رشته سم شناسی در این کشور بسیار مناسب است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل سم شناسی در این کشور پرداخته اند تا علاقمندان به آن با آگاهی در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در کشور چین چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • آیا دانشگاه های چین در رشته سم شناسی دارای اعتبار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا چین وضعیت مناسبی برای کار در حوزه سم شناسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در چین

افرادی که قصد تحصیل در رشته سم شناسی را دارند می توانند به راحتی چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند چراکه دانشگاه های با کیفیت زیادی در این کشور وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند دروازه ورود فرد به بازارهای کار جهانی باشد. برای تحصیل سم شناسی در این کشور، می توان زبان چینی یا انگلیسی را انتخاب کرد و به همین دلیل است که می توان تحصیل در این کشور را ارزشمند دانست.

طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در این کشور به مانند اکثر کشورهای جهان در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکترا 3 سال به طول می انجامد و علاقمندان به این رشته باید یک مدرک کارشناسی مرتبط را در اختیار داشته باشند. در حال حاضر باید در نظر داشت که امکان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی وجود ندارد و برای ورود به رشته سم شناسی، نیاز به آن است که فرد مدرک کارنشاسی خود در یکی از رشته های زیر را ارائه کند:

  • شیمی
  • شیمی دارویی
  • داروسازی یا داروشناسی
  • پزشکی
  • زیست شناسی

باید در نظر داشت که در حال حاضر تحصیل در این رشته ها تنها پل ورود به رشته سم شناسی است و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در رشته سم شناسی بسیار محدودتر از سایر رشته های تحصیلی هستند.

دانشگاه های برتر چین در رشته سم شناسی

چین یکی از قدرتمندترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در رشته سم شناسی است و به همین دلیل است که علاقمندان به این رشته با آسودگی خاطر می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. 50 دانشگاه از 1000 دانشگاه برتر جهان در رشته سم شناسی این کشور قرار دارند و این مسئله ای است که به شدت می تواند حائز اهمیت باشد. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده سم شناسی در چین عبارتند از:

دانشگاه های برتر چین در رشته سم شناسی

حضور 5 دانشگاه چینی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان به خوبی نشان می دهد که مهاجرت به چین از طریق تحصیل در رشته سم شناسی کار چندان ساده ای نیست و نیاز به رزومه های نسبتا خوب دارد.

هزینه تحصیل سم شناسی در چین

یکی از مزیت هایی که تحصیل در چین به همراه دارد آن است که هزینه های تحصیل در آن بسته به دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد. به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های چین در رشته سم شناسی به حدود 2500$ تا 10000$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود و علاقمندان به تحصیل در این کشور پیش از اقدام برای دریافت پذیرش، باید از شهریه دانشگاهی خود با خبر شوند.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف چین نیز بسیار متفاوت است و می توان آن را در بازه ای بین 400$ تا 1000$ (دلار) در ماه دانست که به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه های زندگی در چین در برخی از ایالت ها می تواند از طریق کار ضمن تحصیل قابل جبران باشد و این امتیازی است که در برخی از ایالت های چین قابل دسترس نیستند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در چین

شرایط کار یک سم شناس در چین

برای افرادی که چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، کار کردن یک چالش نیست بلکه آشنایی با فرهنگ این کشور است که به یک چالش جدی تبدیل می شود. متوسط درآمد یک سم شناس در این کشور به طور متوسط در حدود 31700CNY (یوان) در ماه است و درآمد معقول برای زندگی در این کشور به حساب می آید. در صورتی که تمایل به زندگی در کشورهای آسیای شرقی یا بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربیات خود، شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *